Opatrenia súvisiace s KORONAVÍRUSOM, aktualizácia k 29.04.2021
Opatrenie Prešovskej univerzity v Prešove k aktuálnej epidemickej situácii výskytu koronavírusu COVID-19
Prezenčná výučba na plavárni Prešovskej univerzity v Prešove
1. Pred vstupom do priestorov plavárne PU povinnosť aplikovať dezinfekciu na ruky.
2. Študenti aktívne vykonávajúci športovú činnosť vo vnútornom športovisku nie sú povinní pri výkone športovej činnosti mať prekryté horné dýchacie cesty.
3. Všetky ostatné osoby, ktoré sa zúčastnia na výučbe alebo sa budú nachádzať na športovisku, sú povinné mať prekryté horné dýchacie cesty. Použitie respirátora je možné nahradiť použitím inej preventívnej ochrannej pomôcky, a to použitím rúška, šálu alebo šatky.
4. Medzi aktívne zapojenými študentami a ostatnými osobami bude zachovávaná vzdialenosť najmenej 5 metrov.
5. Hygienické zariadenia prevádzky sú vybavené tekutým mydlom a papierovými utierkami. Prosím, využívajte ich.
6. Po absolvovaní výučby v čo najkratšom možnom čase opustiť priestor plavárne PU.
7. Po každej vyučovacej hodine dôkladne vyvetrať priestory.
8. Dodržiavať časový interval medzi striedaním študijných skupín kvôli dezinfekcii používaných priestorov (šatne, toalety a sprchy), ktorá sa vykoná prípravkami s virucídnymi účinkami po každej skupine.
9. Vyučujúci je povinný zaznamenať do prezenčnej listiny fyzicky prítomných študentov na každej vyučovacej hodine.
10. Opatrenie je účinné od 03. 05. 2021.
V Prešove 29. 04. 2021
Dr. h. c. prof. PhDr. Peter Kónya, PhD.,
v.r. rektor
Opatrenie Prešovskej univerzity v Prešove k aktuálnej epidemickej situácii výskytu koronavírusu COVID-19
Prezenčná výučba vo vnútorných športoviskách
1. Výučba prebieha vo vnútornom športovisku bez prítomnosti verejnosti, rodičov či iných osôb, okrem nevyhnutne prítomných vyučujúcich a študentov.
2. Medzi aktívne zapojenými študentami a ostatnými osobami bude zachovávaná vzdialenosť najmenej 5 metrov.
3. Skupina študentov čakajúcich na zapojenie do aktívnej športovej činnosti čaká v bezpečnej vzdialenosti, rozstupoch a dodržiava ďalšie pravidlá, ktoré platia v rámci všeobecných hygienických opatrení.
4. Študenti aktívne vykonávajúci športovú činnosť vo vnútornom športovisku nie sú povinní pri výkone športovej činnosti mať prekryté horné dýchacie cesty.
5. Všetky ostatné osoby, ktoré sa zúčastnia na výučbe alebo sa budú nachádzať na športovisku, sú povinné mať prekryté horné dýchacie cesty. Použitie respirátora je možné nahradiť použitím inej preventívnej ochrannej pomôcky, a to použitím rúška, šálu alebo šatky.
6. Na športoviskách je k dispozícii nádoba s dezinfekčným prostriedkom na dezinfekciu rúk. Prosím, používajte ju.
7. Po skončení výučby bude vykonávaná dezinfekcia všetkého použitého športového náčinia a dôkladné vyvetranie priestorov.
8. Je povinnosťou študentov mať a používať výhradne vlastnú nádobu na vodu označenú vlastným menom a nápoj požívať v dostatočnom odstupe od ostatných prítomných (5m).
9. Pri striedaní skupín študentov vykonávajúcich športovú činnosť na rovnakom športovisku, vyučujúci zabezpečia dostatočný čas a priestor na dodržanie bezpečnej vzdialenosti meniacich sa študentov a dohliadnu na vykonanie dezinfekcie použitého športového náčinia.
10. Vyučujúci je povinný zaznamenať do prezenčnej listiny fyzicky prítomných študentov na každej vyučovacej hodine.
11. Opatrenie je účinné od 03. 05. 2021.
V Prešove 29. 04. 2021
Dr. h. c. prof. PhDr. Peter Kónya, PhD.,
v.r. rektor
Opatrenie Prešovskej univerzity v Prešove k aktuálnej epidemickej situácii výskytu koronavírusu COVID-19
Prezenčná výučba vo vonkajších športoviskách
1. Výučba prebieha vo vonkajšom športovisku bez prítomnosti verejnosti, rodičov či iných osôb, okrem nevyhnutne prítomných vyučujúcich a študentov.
2. Medzi aktívne zapojenými študentami a ostatnými osobami bude zachovávaná vzdialenosť najmenej 5 metrov.
3. Skupina študentov čakajúcich na zapojenie do aktívnej športovej činnosti čaká v bezpečnej vzdialenosti, rozstupoch a dodržiava ďalšie pravidlá, ktoré platia v rámci všeobecných hygienických opatrení.
4. Študenti aktívne vykonávajúci športovú činnosť vo vonkajšom športovisku nie sú povinní pri výkone športovej činnosti mať prekryté horné dýchacie cesty. V prípade nevykonávania športovej činnosti sa vyžaduje dodržanie bezpečnej vzdialenosti 5m.
5. Všetky ostatné osoby, ktoré sa zúčastnia na výučbe alebo sa budú nachádzať na športovisku, nie sú povinné mať prekryté horné dýchacie cesty za dodržania bezpečnej vzdialenosti min. 5m. Inak sa nariaďuje riadne prekrytie horných dýchacích ciest (nos a ústa) použitím respirátora alebo inej preventívnej ochrannej pomôcky, a to rúška, šálu alebo šatky.
6. Na športoviskách je k dispozícii nádoba s dezinfekčným prostriedkom na dezinfekciu rúk. Prosím, používajte ju.
7. Po skončení výučby bude vykonávaná dezinfekcia všetkého použitého športového náčinia.
8. Je povinnosťou študentov mať a používať výhradne vlastnú nádobu na vodu označenú vlastným menom a nápoj požívať v dostatočnom odstupe od ostatných prítomných (5m).
9. Pri striedaní skupín študentov vykonávajúcich športovú činnosť na rovnakom športovisku, vyučujúci zabezpečia dostatočný čas a priestor na dodržanie bezpečnej vzdialenosti meniacich sa študentov a dohliadnu na vykonanie dezinfekcie použitého športového náčinia.
10. Vyučujúci je povinný zaznamenať do prezenčnej listiny fyzicky prítomných študentov na každej vyučovacej hodine.
11. Opatrenie je účinné od 03. 05. 2021.
V Prešove 29. 04. 2021
Dr. h. c. prof. PhDr. Peter Kónya, PhD.,
v.r. rektor
Opatrenie Prešovskej univerzity v Prešove k aktuálnej epidemickej situácii výskytu koronavírusu COVID-19
Vzhľadom na súčasnú epidemickú situáciu na Slovensku vydáva vedenie univerzity opatrenie, ktorým sa upravuje prítomnosť zamestnancov na pracovisku a výkon ich práce do odvolania a praktická výučba študentov.
1. Vedeckopedagogickým, vedeckovýskumným zamestnancom a administratívnym zamestnancom, ak to povaha ich práce pripúšťa, môže byť umožnená práca formou home office. O výkone práce resp. možnosti pracovať formou home office rozhodujú dekani fakúlt/ riaditelia celouniverzitných pracovísk.
2. Administratívni zamestnanci zaradení na rektoráte pracujú v štandardnom režime. O výkone práce resp. možnosti pracovať formou home office rozhoduje v prípade týchto zamestnancov kvestorka prípadne rektor univerzity.
3. Dekani fakúlt/ riaditelia celouniverzitných pracovísk/ vedúci zamestnanci sú povinní pri dodržaní všetkých opatrení zabezpečiť chod pracoviska.
4. Naďalej platí povinnosť prekrytia horných dýchacích ciest pomocou respirátora vo vnútorných priestoroch univerzity. Použitie respirátora podľa prvej vety možno nahradiť použitím inej preventívnej ochrannej pomôcky, a to použitím rúška v prípade zamestnancov vykonávajúcich prácu v exteriéri.
5. Povoľuje sa realizácia nevyhnutnej praktickej výučby pre končiacich študentov bakalárskeho a magisterského štúdia, a to pri striktnom dodržiavaní aktuálne platných protiepidemických opatrení a odporúčaní hlavného hygienika SR. V súvislosti s touto výučbou budú sprístupnené výskumné a športové objekty univerzity.
6. Ruší sa Opatrenie zo dňa 5.3.2021.
V Prešove 16.4.2021
Dr. h. c. prof. PhDr. Peter Kónya, PhD.
rektor
Opatrenie Prešovskej univerzity v Prešove k aktuálnej epidemickej situácii výskytu koronavírusu COVID-19
Vzhľadom na súčasnú epidemickú situáciu na Slovensku vydáva vedenie univerzity opatrenie, ktorým sa upravuje prítomnosť zamestnancov na pracovisku a výkon ich práce do odvolania.
1. Vedeckopedagogickým a vedeckovýskumným zamestnancom sa nariaďuje práca formou home office. V prípade, keď zamestnanec potrebuje prísť na pracovisko, oznámi svojmu nadriadenému, na fakultách aj dekanovi/na celouniverzitných pracoviskách riaditeľovi (e-mailom), v ktorých dňoch a v akom čase sa na pracovisku bude zdržiavať.
2. Administratívnym zamestnancom (zaradeným na fakultách a celouniverzitných pracoviskách), ktorým povaha ich práce pripúšťa prácu formou home office, bude práca touto formou po dohode a odsúhlasení nadriadeného umožnená. V prípade, keď zamestnanec potrebuje prísť na pracovisko, oznámi svojmu nadriadenému (e-mailom), v ktorých dňoch a v akom čase sa na pracovisku bude zdržiavať.
3. Administratívnym zamestnancom (zaradeným na rektoráte), ktorým povaha ich práce pripúšťa prácu formou home office, bude práca touto formou po dohode a odsúhlasení nadriadeného umožnená. V prípade, keď zamestnanec potrebuje prísť na pracovisko, oznámi svojmu nadriadenému (e-mailom), v ktorých dňoch a v akom čase sa na pracovisku bude zdržiavať. Vedúci TPÚ, EÚ , PPÚ a prorektori zašlú kvestorke každý piatok zoznam zamestnancov, ktorí sa nasledujúci týždeň budú na pracovisku zdržiavať. Zoznam zamestnancov na týždeň 8.3. -12.3 2021 zašlú dňa 8.3.2021.
4. Zamestnanci, ktorým povaha ich práce nepripúšťa prácu formou home office budú pracovať v štandardnom režime.
5. Dekani fakúlt/ riaditelia celouniverzitných pracovísk/ vedúci zamestnanci sú povinní pri dodržaní všetkých opatrení zabezpečiť chod pracoviska.
V Prešove 5.3.2021
Dr. h. c. prof. PhDr. Peter Kónya, PhD., v.r.
rektor
Opatrenie Prešovskej univerzity v Prešove k aktuálnej epidemiologickej situácii výskytu koronavírusu COVID-19
Vzhľadom na súčasnú epidemickú situáciu na Slovensku vydáva vedenie univerzity opatrenie, ktorým sa od 8. februára 2021 upravuje prítomnosť zamestnancov na pracovisku a výkon ich práce do konca mesiaca február 2021.
1. Vedeckopedagogickým a vedeckovýskumným zamestnancom sa nariaďuje práca formou home office. V prípade, keď zamestnanec potrebuje prísť na pracovisko, oznámi svojmu nadriadenému, na fakultách aj dekanovi/na celouniverzitných pracoviskách riaditeľovi (e-mailom), v ktorých dňoch a v akom čase sa na pracovisku bude zdržiavať.
2. Administratívnym zamestnancom (zaradeným na fakultách a celouniverzitných pracoviskách), ktorým povaha ich práce pripúšťa prácu formou home office, bude práca touto formou po dohode a odsúhlasení nadriadeného umožnená. V prípade, keď zamestnanec potrebuje prísť na pracovisko, oznámi svojmu nadriadenému (e-mailom), v ktorých dňoch a v akom čase sa na pracovisku bude zdržiavať.
3. Administratívnym zamestnancom (zaradeným na rektoráte), ktorým povaha ich práce pripúšťa prácu formou home office, bude práca touto formou po dohode a odsúhlasení nadriadeného umožnená. V prípade, keď zamestnanec potrebuje prísť na pracovisko, oznámi svojmu nadriadenému (e-mailom), v ktorých dňoch a v akom čase sa na pracovisku bude zdržiavať. Vedúci TPÚ, EÚ , PPÚ a prorektori zašlú kvestorke každý piatok zoznam zamestnancov, ktorí sa nasledujúci týždeň budú na pracovisku zdržiavať.
Zoznam zamestnancov na týždeň 8.2. -12.2 2021 zašlú dňa 8.2.2021.
4. Zamestnanci, ktorým povaha ich práce nepripúšťa prácu formou home office budú pracovať v štandardnom režime.
5. Dekani fakúlt/ riaditelia celouniverzitných pracovísk/ vedúci zamestnanci sú povinní pri dodržaní všetkých opatrení zabezpečiť chod pracoviska.
V Prešove 5.2.2021
Dr. h. c. prof. PhDr. Peter Kónya, PhD., v.r.
rektor
OPATRENIE REKTORA K ORGANIZÁCII VÝUČBY
Vzhľadom na súčasnú epidemickú situáciu,pristúpilo vedenie Prešovskej univerzityv Prešoveku zmenám v organizácii výučby v zimnom semestri 2020/2021.
1. Od 7.12.2020 sa povoľuje návrat ku prezenčnej forme výučby na Prešovskej univerzite v Prešove.
2. O organizácii výučby, a teda o úplnom alebo čiastočnom návrate ku prezenčnej forme výučby, rozhoduje dekan fakulty resp. riaditeľ celouniverzitného pracoviska.
3. Odporúča sa dekanom fakúlt a riaditeľom celouniverzitných pracovísk umožniť naďalej pedagogickým zamestnancom, patriacim do tzv. rizikovej skupiny (starším ako 65 rokov, onkologickým pacientom, príp. iným) po dohode s dekanom fakulty resp. riaditeľom celouniverzitného pracoviska nezúčastňovať sa priamej výučby.
4. Naďalej platia prísne hygienické opatrenia a je potrebné prísne dbať na nosenie rúšok vo všetkých vnútorných priestoroch univerzity.
V Prešove 1.12.2020
Dr. h. c. prof. PhDr. Peter Kónya, PhD., v.r.
rektor
Opatrenie rektora k organizácii zimného semestra
Vzhľadom na súčasnú epidemickú situáciu, ako aj aktuálne nariadenia vlády a hlavného hygienika SR pristúpilo vedenie Prešovskej univerzity ku zmenám v organizácii výučby v zimnom semestri 2020/2021.
1. Výučba v zimnom semestri sa predlžuje do 15. 1. 2021. Predĺženie semestra predpokladá úplný alebo čiastočný návrat ku prezenčnej forme výučby, aspoň v niektorých študijných programoch alebo vybraných ročníkoch.
2. Ukončenie výučby v zimnom semestri sa uskutoční v období od 18. 12. 2020 do 15. 1. 2021. U iných ako praktických predmetov, resp. predmetov vyžadujúcich laboratórne cvičenia prerušenie výučby v dištančnej forme a jej presun do predĺženej časti semestra je každý vyučujúci povinný oznámiť študentom najneskôr do konca novembra 2020.
3. V predĺženej časti semestra, v období od 18. 12. 2020 do 15. 1. 2021, budú realizovať výučbu aj tí vyučujúci, ktorí sa v dôsledku predpísanej karantény po celoplošnom testovaní na Covid-19 nemohli počas čerpania dovolenky alebo neplateného voľna zúčastňovať na riadnej výučbe.
V Prešove 3.11.2020
Dr. h. c. prof. PhDr. Peter Kónya, PhD., v.r.
rektor
METODICKÉ USMERNENIE K METÓDE ŠTÚDIA
1. Vzdelávanie bude realizované prostredníctvom príslušnej informačnej infraštruktúry, prenosom prednášok príp. iných foriem výučby buď priamo v čase stanovenom rozvrhom, alebo sprostredkovaním prenosu vo virtuálnom prostredí, či dištančným zadávaním úloh študentom a ich kontrolou.
2. V záujme možnosti účasti na výučbe študentov, ktorí sa z priestorových alebo iných dôvodov nemôžu zúčastniť na prezenčnej výučbe, bude každá príslušná prednáška, príp. iná forma výučby nahratá a uložená vo virtuálnom prostredí, kde bude dostupná minimálne 48 hodín.
3. Ku aktivitám realizovaným v dištančnej metóde bude umožnený prístup dekanom príslušných fakúlt, resp. fakulta si vytvorí vlastný mechanizmus na kontrolu realizácie dištančnej výučby.
V Prešove 1. októbra 2020
Dr. h. c. prof. PhDr. Peter Kónya, PhD., v.r.
rektor
Praktické odporúčania na aktuálnu situáciu spojenú so šírením koronavírusu (COVID-19)