Language Selection mobile
Top Menu

Filozoficko - antropologické predpoklady výchovy v personalistickej filozofii 2. marca 2010

Personalistická filozofia vniesla do dejín ľudského myslenia nový pohľad na človeka. Veľký dôraz sa položil na fenomén medziľudských vzťahov, ktoré podľa personalistov tvoria základné východisko pri plnohodnotnom sebapoznaní a rozvoji ľudskej osoby. Vzťah Ja – Ty však neostáva len v antropologickej rovine, ale sa necháva preniknúť transcendentnou dimenziou, ktorá sa prejavuje v etickom kontexte. Skúsenosť s bezpodmienečným Božím prijatím človeka sa stáva vzorom pre prehlbovanie vzájomnej úcty a lásky v medziľudských vzťahoch.

Aktuálne výzvy globalizovaného sveta sú spojené s problémami človeka a s jeho výchovou k hodnotám. Potreba výchovy a vzdelávania patrí k podstate človeka (Homo educandus et educabilis) a je podmienená konkrétnymi kultúrnymi, historickými a životnými situáciami. Cieľom konferencie je predstaviť originálny filozofický a antropologický kontext výchovy v reflexii personalistikej filozofie ako kritický príspevok k simplicitnému odmietaniu hraníc a limitov.

Medzinárodná vedecká konferencia je súčasťou projektu WDCC/USA/35-3/09.

               Vedúci riešiteľ projektu: doc. PhDr. Pavol Dancák, PhD. 

               Spoluriešitelia: prof. PhDr. ThDr. Stanislav Stolárik, PhD.   

                                          PhDr. PaedDr. Jozef Jurina, PhD.                

                                          PhDr. Dušan Hruška, PhD.                                

                                          ThDr. Radovan Šoltés, PhD.

  

Fotogaléria

Aktualizoval(a): Unipo, 05.03.2010