Možnosti štúdia
Študijný odbor: 1.1.3 Učiteľstvo umelecko-výchovných a výchovných predmetov
Študijný program: Učiteľstvo hudobného umenia (1.1.3)
-
stupeň bakalársky (Bc.) 3 roky, 180 kreditov
Študijný plán
Profil absolventa
Absolvent 1. stupňa vysokoškolského učiteľského štúdia programu Učiteľstvo hudobného umenia v kombinácii vie aplikovať získané odborné vedomosti, praktické zručnosti a schopnosti pri plánovaní a realizácii edukačného hudobno-výchovného procesu - školského, v ZUŠ záujmového a kultúrno-inštitucionálneho. Má všeobecný pedagogicko-psychologický základ, muzikologické vedomosti a praktické zručnosti, ktoré nadobudol z predmetov študijného programu 1. stupňa podľa študijných plánov v predpísaných povinných, povinne voliteľných predmetoch programu Učiteľstvo hudobného umenia v kombinácii a dosiahol 180 kreditov.
Teoretické vedomosti absolventa
-
muzikologické vedomosti: historické, teoretické, analytické,
-
poznatky z disciplín hudobnej psychológie a sociológie,
Praktické zručnosti a schopnosti absolventa
-
disponuje zručnosťami v hre na hlavnom hudobnom nástroji, vie spievať, dirigovať a riadiť zbor alebo iné hudobné teleso,
-
vie aplikovať organizačné zásady a všeobecné didaktické postupy v mimovyučovacích a mimoškolských aktivitách hudobného charakteru,
-
ovláda praktické zručnosti a metodické postupy vyplývajúce z požiadaviek centier voľného času, kultúrnych inštitúcií,
-
vie kreatívne formovať vlastnú riadiacu činnosť v hudobnom procese a implementovať nové poznatky do procesu záujmovej hudobnej výchovy s dôrazom na výchovu vzťahu k hudbe a celkovému estetickému vnímaniu.
-
stupeň magisterský (Mgr.) 2 roky, 120 kreditov
Študijný plán
Profil absolventa:
Absolvent 2. stupňa vysokoškolského štúdia Učiteľstvo hudobného umenia v kombinácii vie aplikovať získané odborné vedomosti, praktické zručnosti a schopnosti pri plánovaní a realizácii hudobno-edukačného procesu - školského, v ZUŠ, záujmového a kultúrno-inštitucionálneho. Má všeobecný rozhľad, ovláda teoretické a praktické zručnosti tak, že zvládol študijnú záťaž obsahu študijného programu Učiteľstvo hudobného umenia v kombinácii 2. stupňa podľa študijných plánov v predpísaných povinných, povinne voliteľných predmetoch pre program, dosiahnutím 120 kreditov.
Je spôsobilý byť učiteľom hudby v nižšom sekundárnom stupni ISCED 2 všeobecnovzdelávacieho školstva, súkromného aj cirkevného, vo vyššom sekundárnom stupni ISCED 3 a 3A– SPgŠ a konzervatóriá, učiteľom hudobnej náuky na ZUŠ, po dosiahnutí požadovanej praxe učiteľom kontinuálneho vzdelávania. Absolvent štúdia disponuje vedomosťami muzikologického základu a špecifického odborovo-didaktického základu. Získava odbornú a pedagogickú spôsobilosť plánovať, organizovať a viesť edukačný proces v hudobnej výchove vo všetkých jej formách existujúcich v systéme všeobecnovzdelávacieho školstva, ale i ZUŠ a ISCED-stupňoch, ako aj v ďalších formách neformálneho vzdelávania. Jeho profesionálna stránka má sociálne, emocionálne a široké kultúrne dimenzie. Je tolerantný, solidárny, empatický, vnímavý pre kultúrne rozdiely a potreby žiakov. Dokáže adaptovať legislatívne dokumenty ŠVP hudobnej výchovy, do ŠkVP učebných osnov pre svoje vyučovacie predmety.
Teoretické vedomosti absolventa
-
muzikologické vedomosti: historické, teoretické, analytické
-
vedomosti z hudobnej pedagogiky, hudobnej estetiky, ovláda hudobno-didaktické koncepcie,
-
vie tvoriť vhodné hudobné metodiky,
-
ovláda najnovšiu hudobno-edukačnú legislatívu,
-
disponuje poznatkami o hudobnej kultúre a hudobnom školstve, v regióne a na Slovensku
Praktické zručnosti a schopnosti absolventa
-
disponuje potrebným stupňom hudobnej tvorivosti v kontexte integratívnej hudobnej pedagogiky a polyestetickej výchovy,
-
vie aplikovať organizačno-manažérske zásady a všeobecné didaktické postupy v edukačných školských, mimo vyučovacích a mimoškolských aktivitách hudobného charakteru,
-
disponuje potrebným stupňom hudobnej tvorivosti,
-
ovláda praktické zručnosti a metodické postupy vyplývajúce z požiadaviek centier voľného času, kultúrnych inštitúcií,
-
vie kreatívne formovať vlastnú riadiacu činnosť v hudobnom procese a implementovať nové poznatky do procesu záujmovej hudobnej výchovy aj zo zahraničia, s dôrazom na výchovu vzťahu k hudbe a celkovému estetickému vnímaniu
-
disponuje vyhovujúcou hudobno-počítačovou gramotnosťou.