Language Selection mobile
Top Menu

Možnosti štúdia

Študijný odbor: 1.1.3 Učiteľstvo umelecko-výchovných a výchovných predmetov

Študijný program: Učiteľstvo hudobného umenia (1.1.3)

 

  1. stupeň bakalársky (Bc.) 3 roky, 180 kreditov

    Študijný plán

 

Profil absolventa

Absolvent 1. stupňa vysokoškolského učiteľského štúdia programu Učiteľstvo hudobného umenia v kombinácii vie aplikovať získané odborné vedomosti, praktické zručnosti a schopnosti pri plánovaní a realizácii edukačného hudobno-výchovného procesu - školského, v ZUŠ záujmového a kultúrno-inštitucionálneho. Má všeobecný pedagogicko-psychologický základ, muzikologické vedomosti a praktické zručnosti, ktoré nadobudol z predmetov študijného programu 1. stupňa podľa študijných plánov v predpísaných povinných, povinne voliteľných predmetoch programu Učiteľstvo hudobného umenia v kombinácii a dosiahol 180 kreditov.

Teoretické vedomosti absolventa

  • muzikologické vedomosti: historické, teoretické, analytické,

  • poznatky z disciplín hudobnej psychológie a sociológie,

Praktické zručnosti a schopnosti absolventa

  • disponuje zručnosťami v hre na hlavnom hudobnom nástroji, vie spievať, dirigovať a riadiť zbor alebo iné hudobné teleso,

  • vie aplikovať organizačné zásady a všeobecné didaktické postupy v  mimovyučovacích a mimoškolských aktivitách hudobného charakteru,

  • ovláda praktické zručnosti a metodické postupy vyplývajúce z požiadaviek centier voľného času, kultúrnych inštitúcií,

  • vie kreatívne formovať vlastnú riadiacu činnosť v hudobnom procese a implementovať nové poznatky do procesu záujmovej hudobnej výchovy s dôrazom na výchovu vzťahu k hudbe a celkovému estetickému vnímaniu.

 

  1. stupeň magisterský (Mgr.) 2 roky, 120 kreditov

    Študijný plán

Profil absolventa:

Absolvent 2. stupňa vysokoškolského štúdia Učiteľstvo hudobného umenia v kombinácii vie aplikovať získané odborné vedomosti, praktické zručnosti a schopnosti pri plánovaní a realizácii hudobno-edukačného procesu - školského, v ZUŠ, záujmového a kultúrno-inštitucionálneho. Má všeobecný rozhľad, ovláda teoretické a praktické zručnosti tak, že zvládol študijnú záťaž obsahu študijného programu Učiteľstvo hudobného umenia v kombinácii 2. stupňa podľa študijných plánov v predpísaných povinných, povinne voliteľných predmetoch pre program, dosiahnutím 120 kreditov.

Je spôsobilý byť učiteľom hudby v nižšom sekundárnom stupni ISCED 2 všeobecnovzdelávacieho školstva, súkromného aj cirkevného, vo vyššom sekundárnom stupni ISCED 3 a 3A– SPgŠ a konzervatóriá, učiteľom hudobnej náuky na ZUŠ, po dosiahnutí požadovanej praxe učiteľom kontinuálneho vzdelávania. Absolvent štúdia disponuje vedomosťami muzikologického základu a špecifického odborovo-didaktického základu. Získava odbornú a pedagogickú spôsobilosť plánovať, organizovať a viesť edukačný proces v hudobnej výchove vo všetkých jej formách existujúcich v systéme všeobecnovzdelávacieho školstva, ale i ZUŠ a ISCED-stupňoch, ako aj v ďalších formách neformálneho vzdelávania. Jeho profesionálna stránka má sociálne, emocionálne a široké kultúrne dimenzie. Je tolerantný, solidárny, empatický, vnímavý pre kultúrne rozdiely a potreby žiakov. Dokáže adaptovať legislatívne dokumenty ŠVP hudobnej výchovy, do ŠkVP učebných osnov pre svoje vyučovacie predmety.

Teoretické vedomosti absolventa

  • muzikologické vedomosti: historické, teoretické, analytické

  • vedomosti z hudobnej pedagogiky, hudobnej estetiky, ovláda hudobno-didaktické koncepcie,

  • vie tvoriť vhodné hudobné metodiky,

  • ovláda najnovšiu hudobno-edukačnú legislatívu,

  • disponuje poznatkami o hudobnej kultúre a hudobnom školstve, v regióne a na Slovensku

Praktické zručnosti a schopnosti absolventa

  • disponuje potrebným stupňom hudobnej tvorivosti v kontexte integratívnej hudobnej pedagogiky a polyestetickej výchovy,

  • vie aplikovať organizačno-manažérske zásady a všeobecné didaktické postupy v edukačných školských, mimo vyučovacích a mimoškolských aktivitách hudobného charakteru,

  • disponuje potrebným stupňom hudobnej tvorivosti,

  • ovláda praktické zručnosti a metodické postupy vyplývajúce z požiadaviek centier voľného času, kultúrnych inštitúcií,

  • vie kreatívne formovať vlastnú riadiacu činnosť v hudobnom procese a implementovať nové poznatky do procesu záujmovej hudobnej výchovy aj zo zahraničia, s dôrazom na výchovu vzťahu k hudbe a celkovému estetickému vnímaniu

  • disponuje vyhovujúcou hudobno-počítačovou gramotnosťou.

 

 

 

Aktualizoval(a): Unipo, 24.09.2013