Language Selection mobile
Top Menu

doc. PaedDr. Ivana CIMERMANOVÁ, PhD.

iva_bw.jpg

VZDELANIE:
2014 habilitačné konanie, vedný odbor  1.1.10 Didaktika anglického jazyka

1998 – 2003:

  • Univerzita Konštantína filozofa v Nitre, Pedagogická fakulta, vedný odbor Technológia vzdelávania
  • Doktorandská práca - Systém didaktických médií pre jazykové komunikatívne vyučovanie (2003)ô Titul: PhD. (philosophiae doctor)

1990 – 1995:

  • Prešovská univerzita v Prešove, Fakulta humanitných a prírodných vied, študijný odbor: učiteľstvo všeobecno-vzdelávacích predmetov v špecializácii anglický jazyk a literatúra
  • Rigorózna práca - Multimédia vo vyučovaní jazyka – možnosti pri príprave vlastných programov (2002)ô Titul: PaedDr.

1990 – 1995:

  • Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, Filozofická fakulta, št. Odbor: učiteľstvo všeobecno-vzdelávacích predmetov v špecializácii: anglický jazyk a literatúra – ruský jazyk a literatúra, štátna záverečná skúška
  • Diplomová práca - Teaching English to Young Learners (1995); Stupeň vzdelania: vysokoškolský – magisterský(titul Mgr.)

 

ZAMESTNANIE:

2015 - prodekanka pre vzdelávanie (FF PU v Prešove)
2011– 2015 - prorektorka pre vonkajšie vzťahy (PU v Prešove)
2007 - 2011 - prorektorka pre vzdelávanie (PU v Prešove)
1996 – Katedra anglického jazyka a literatúry, Prešovská univerzita v Prešove


odborný asistent – vedenie prednášok a seminárov: Didaktika vyučovania anglického jazyka, Základy vedecko-výskumnej práce, využívanie autentických materiálov, Multimédiá v jazykovom vyučovaní
KAJL IAA FF PU, 17. novembra 1, 081 16 Prešov


1995 – 1996 ZŠ Veľký Šariš - učiteľka
Vyučovanie predmetov: anglický jazyk, nemecký jazyk
ZŠ Veľký Šariš, Školská 1, 082 21 Veľký Šariš


KRÁTKODOBÉ ŠTUDIJNÉ POBYTY:
Veľká Británia, Rusko, Švédsko, Turecko, Česká republika, Taiwan, Japonsko, Poľsko, Lotyšsko.

 

VÝSKUMNÉ ZAMERANIE:
Didaktika anglického jazyka, technológie vo vzdelávaní.

 

Najvýznamnejšie publikácie:

  • Straková, Prčíková, CIMERMANOVÁ: Vybrané aspekty prípravy kurzov dištančného vzdelávania. Prešov: FHPV PU, 2005 s. 71, ISBN 80-8068-316-6

  • Cimermanová, I.: Multimédiá v jazykovom vyučovaní. Prešov : MPC Prešov, 2005, s. 63, ISBN 80-8045-371-3
  • Cimermanová, I. : Corpora – source not just for linguists, In: Pokrivčáková, S. (ed.): Current Issues in Teaching Foreign Languages, Masarykova univerzita,Brno: Munipress, 2011, ISBN 978-80-210-2608-4, ss. 138-161
  • Cimermanová, I.: E-learning in higher education. - In: How to teach in higher education [elektronický zdroj] : selected chapters. - Prešov : Prešovská univerzita v Prešove, 2016. - ISBN 978-80-555-1655-4. - online, S. 82-102

  • Cimermanová, I.: Teaching English as a foreign language to dyslexic learners. - In: Teaching foreign languages to learners with special educational needs [elektronický zdroj] : e-textbook for foreign language teachers. - Nitra : Constantine the Philosopher University in Nitra, 2015. - ISBN 978-80-558-0941-0. - online, S. 39-61

  • Cimermanová, I.: Using Technologies in Language Teaching, Prešovská univerzita v Prešove: Prešov, ISBN 978-80-555-0495-7

  • Cimermanová I.: Využívanie počítačov ako motivačný faktor pre žiakov mladšieho školského veku. In: Učiteľ cudzieho jazyka v kontexte primárneho vzdelávania : Prešovská univerzita v Prešove, 2010. - ISBN 978-80-555-02232-8. - S. 72-98.
  • Cimermanová I.: E-learning - an alternative to traditional learning? - Spôsob prístupu: http://adn.teaching.ro/. In: Acta Didactica Napocensia [elektronický zdroj]. - Vol. 2, no. 1 (2009), p. 115-126.
  • Cimermanová, I.: E-learning in EFL Methodology Education: Evaluation of Learning Performance, In: PROBLEMS OF EDUCATION IN 21st CENTURY”. Current research on ICT and Science, ISSN 1822-7864Scientia Educologica,
  • Cimermanová I.: Using Computers in Teaching and Learning in Slovak schools In: Problemi romano-germanskoj filologii, Užhorodská univerzita, Užhorod 1999. ss. 187-192, ISBN 966-7400-06-4
  • Cimermanová I.: Active Approach to HTML Pages, In: Trendy technického vzdelávaní, Univerzita Palackého v Olomouci, Olomouc 2001. Ss. 288-291 ISBN 80-244-0287-4.
  • Cimermanová I.: Textbook, Contemporary Language and Corpus Linguistics, In: Sučasni dosližennia z inozemnoii filologii, zbirnik naukovich statej, Užhorod, Ukrajina 2003, s. 333-337, ISBN 966-7400-30-7
  • Cimermanová I.: Learning vocabulary – does it mean or involve memorization? In: Sučasni doslidženija z inozemnoj filologii, Užgorod, 2004, 315-319ss. ISBN 966-7400-30-30-7
  • Cimermanová I.: Using literature in language teaching. In: Sučasni doslidžennja z inozemnoji filolohiji. Vypusk 4 : zbirnyk naukovych prac. - Užhorod : Užhorodskyj nacionaľnyj universytet, 2006. - P. 496-500.

Prehľad publikačnej činnosti je dostupný TU

 

Účasť na riešení najvýznamnejších vedeckých projektov:

  • KEGA 065PU-4/2016 E-learning ako nástroj podpory medzinárodných mobilít vo vysokoškolskom vzdelávaní
  • VEGA 1/0596/15 Vplyv rozvíjania čitateľskej kompetencie v cudzom jazyku na cudzojazyčnú produkciu žiakov nižšieho sekundárneho vzdelávania.
  • KEGA 006PU-4/2012 Rozvoj čitateľskej kompetencie v cudzom jazyku prostredníctvom čitateľských programov
  • KEGA č. 3/7014/09 Implementácia a podpora Koncepcie vyučovania cudzích jazykov v základných školách prostredníctvom vzdelávania učiteľov AJ na 1.stupni ZŠ
  • KEGA 365-004PU-4/2010 Obsahová transformácia študijného programu Anglický jazyk a literatúra študijného odboru Učiteľstvo akademických predmetov ako nevyhnutná reakcia na Školskú reformu
  • KEGA 3/102803 Informačno-komunikačné technológie vo vzdelávaní učiteľov prírodovedných predmetov
  • VEGA Inovácia procesov získavania jazykových kompetencií formou distančného vzdelávania

 

Projekty Európskej únie:

OPV-2009/1.2/01-SORO (projektový manažér)
Otvorenie vzdelávacieho priestoru PU vytvorením cudzojazyčnej ponuky študijných programov v e-learningu

OPV-2009/1.2/02-SORO
Interný systém zabezpečenia kvality na Prešovskej univerzite v Prešove

OPV (koordinácia inštitúcie) Vzdelávanie učiteľov základných škôl v oblasti cudzích jazykov v súvislosti s Koncepciou vyučovania cudzích jazykov na základných a stredných školách.

Aktualizoval(a): Unipo, 02.07.2014