Language Selection mobile
Top Menu

Mgr. Michaela Sepešiová, PhD.

VZDELANIE:

2009-2013 Pedagogická fakulta PU v Prešove

Philosophiae doctor (PhD.)

1992 - 1997 Fakulta humanitných a prírodných vied PU v Prešove
Magister – Učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov – anglický jazyk a literatúra – občianska náuka

 

ZAMESTNANIE:

2012 – súčasnosť Katedra anglického jazyka a literatúry, Inštitút anglistiky a amerikanistiky, Filozofická fakulta, PU v Prešove
odborná asistentka
2008 – 2012 Centrum celoživotného a kompetenčného vzdelávania, Ústav jazykových kompetencií, PU v Prešove

odborná asistentka
2006 – 2008  Gymnázium Jána Adama Raymana v Prešove
učiteľka
1997-2006 Základná škola – Važecká v Prešove
učiteľka

 

VÝSKUMNÉ ZAMERANIE:

Výskumné zameranie riešiteľky sa orientuje na oblasť bilingvizmu, predovšetkým obsahovo a jazykovo integrovaného vyučovania – CLIL v primárnom a sekundárnom vzdelávaní. Ďalšia výskumná oblasť sa orientuje na implementáciu CLIL v rámci edukačného procesu, profiláciu kompetencií učiteľa CLIL, problematiku plánovania CLIL hodín. Riešiteľka sa tiež orientuje na problematiku neurodidaktikymozgovokopatibilného učenia v kontexte cudzojazyčného vzdelávania.

ŠTUDIJNÉ POBYTY:

 Nov 2013           PWSZ Nowy Sącz Instytut Jezyków Obcych  

June 2015          ECML Graz -  project Literacies through Content and Language Integrated Learning: effective learning across subjects and languages 

NAJVÝZNAMNEJŠIE PUBLIKÁCIE:

AAB

  • Profesijné kompetencie učiteľa CLIL v primárnej edukácii [elektronický zdroj] / Michaela Sepešiová  - 1. vyd. - Prešov : Prešovská univerzita v Prešove, 2014. - 110 s. - ISBN 978-80-555-1198-6.


ABC

  • Obsahovo a jazykovo integrované vyučovanie (CLIL) a bilingvizmus v primárnej edukácii / Zuzana Straková, Michaela Sepešiová - In: Na ceste za dvojjazyčnosťou: od informálneho k formálnemu vzdelávaniu. - Roma : DITI, 2013. - ISBN 978-88-88677-10-1. - s. 122-159.


AEC

  • Enhancing the presentation competence in foreign language / Sepešiova M. - In: Sučasni doslidženňa z inozemnoji filolohiji. Vypusk 10 : zbirnyk naukovych prac. - Užhorod : Užhorodskyj nacionaľnyj universytet, 2012. - ISBN 978-966-2668-24-7. - pp. 369-371.

  • Planning a CLIL lesson / Sepešiová Michaela. - In: Sučasni doslidženňa z inozemnoji filolohiji. Vypusk 9 : zbirnyk naukovych prac. - Užhorod : Užhorodskyj nacionaľnyj universytet, 2011. - ISBN 978-966-2303-00-1. - pp. 584-586.

  • Content and language integrated learning (CLIL) in primary education / Sepešiová M. - In: Sučasni doslidženňa z inozemnoji filolohiji. Vypusk 8 : zbirnyk naukovych prac. - Užhorod : TIMPANI, 2010. - ISBN 978-966-8904-46-2. - pp. 734-735.

  • A talk in process of teaching foreign languages - importance of questions and answers / Sepešiová M. - In: Sučasni doslidženňa z inozemnoji filolohiji. Vypusk 7 : zbirnyk naukovych prac. - Užhorod : Užhorodskyj nacionaľnyj universytet, 2009. - pp. 581-582.

 

AED

  • Rola neurodidaktiky a vyučovania cudzieho jazyka / Michaela Sepešiová ; Recenzenti Olga Dontcheva-Navrátilová, Milada Walková. - In: English matters IV [elektronický zdroj] : (a collection of papers). - Prešov : Prešovská univerzita v Prešove, 2013. - ISBN 978-80-555-0965-5. - online, s. 59-67.

  • Učiteľ a nové výzvy vo vyučovaní cudzích jazykov / Michaela Sepešiová. - In: Kľúčové kompetencie pre celoživotné vzdelávanie III : ročenka Centra celoživotného a kompetenčného vzdelávania Prešovskej univerzity v Prešove. - Prešov : Vydavateľstvo Prešovskej univerzity v Prešove, 2012. - ISSN 1338-3388. - s. 184-190.

  • Potenciál a implementácia obsahového a jazykového integrovaného vyučovania (CLIL) [Potential and implementation of CLIL] / Michaela Sepešiová. - In: Kľúčové kompetencie pre celoživotné vzdelávanie II : ročenka Centra celoživotného a kompetenčného vzdelávania Prešovskej univerzity v Prešove. - Prešov : Vydavateľstvo Prešovskej univerzity v Prešove, 2011. - ISSN 1338-3388. - S. 309-314.

  • Aplikácia obsahovo a jazykovo integrovaného vyučovania v primárnom vzdelávaní [Application of content and language integrated learning in primary eduaction] / Michaela Sepešiová. - In: Kľúčové kompetencie pre celoživotné vzdelávanie : ročenka Centra celoživotného a kompetenčného vzdelávania Prešovskej univerzity v Prešove. - Prešov : Prešovská univerzita v Prešove, 2010. - ISBN 978-80-555-0121-5. - S. 111-115.

 

ÚČASŤ NA RIEŠENÍ NAJVÝZNAMNEJŠÍCH VEDECKÝCH PROJEKTOV:

  1. Projekt VEGA: 1/0596/15 Vplyv rozvíjania čitateľskej kompetencie v cudzom jazyku na cudzojazyčnú produkciu žiakov nižšieho sekundárneho vzdelávania. Trvanie. 2015 - 2017

  2. Projekt KEGA: 006PU-4/2012 Rozvoj čitateľskej kompetencie v cudzom jazyku prostredníctvom čitateľských programov. Trvanie: 2012-2014

  3. Projekt KEGA: 049PU-4/2012 Implementácia moderných technológií do výučby odborného cudzieho jazyka Rozvoj čitateľskej kompetencie v cudzom jazyku prostredníctvom čitateľských programov. Trvanie: 2012-2014

 

Aktualizoval(a): Unipo, 26.09.2013