ERASMUS+ MOBILITY
AKTUÁLNA VÝZVA na študentské Erasmus+ mobility do zahraničia v akademickom roku
2023/2024.
Krátkodobé mobility študentov
Študent bakalárskeho, magisterského a doktorandského stupňa má počas svojho vysokoškolského štúdia možnosť absolvovať:
1. krátkodobú študijnú mobilitu Erasmus+ na partnerskej univerzite v zahraničí
2. krátkodobú stáž Erasmus+ vo firme, podniku alebo inej organizácii v zahraničí a tak nadobudnúť praktické a odborné zručnosti
Aktuálne prebiehajú VÝZVY na podanie prihlášok na krátkodobé mobility:
• STÁŽ určená pre študentov doktorandského štúdia prostredníctvom programu Erasmus+ v akademickom roku 2023/2024.
Termín na podanie prihlášok je do 29. februára 2024
• ŠTÚDIUM určená pre študentov bakalárskeho, magisterského a doktorandského štúdia prostredníctvom programu Erasmus+ v akademickom roku 2023/2024 - (BIP).
Prihlášky sa podávajú PRIEBEŽNE.
Termín pre výberové konanie na Erasmus + Mobilita študentov (3 mesiace) 2024/2025 bude realizovaný v 1/2 marca 2024
O grant na mobilitu sa môže uchádzať študent, ktorý:
- je občanom Slovenskej republiky, alebo krajiny Európskej únie, alebo ostatných krajín, ktoré participujú v Programe ERASMUS+ a je študentom (zapísaným v danom akademickom roku) vysokoškolskej inštitúcie v Slovenskej republike, ktorej bola pridelená Erasmus charta (ECHE);
- je občanom inej krajiny, ktorý je študentom uceleného bakalárskeho, magisterského alebo doktorandského štúdia (zapísaným v danom akademickom roku) vysokoškolskej inštitúcie v Slovenskej republike, ktorej bola pridelená Erasmus charta (ECHE),
Oddelenie vonkajších vzťahov a marketingu (Zahraničné vzťahy) na Rektoráte PU každý rok informuje jednotlivé fakulty, fakultného a katedrových koordinátorov, ako aj samotných študentov o možnostiach študentských mobilít v rámci jednotlivých podpísaných interinštitucionálnych dohôd. (www.unipo.sk – Vonkajšie vzťahy a marketing – Aktuality). Tieto informácie sú dostupné aj na fakultnej webovej stránke v sekcii vonkajších vzťahov (http://www.unipo.sk/fakulta-manazmentu/zahranicne-vztahy/informacie a http://www.unipo.sk/fakulta-manazmentu/vonkajsievztahy/).
Pred podaním prihlášky na Erasmus+ mobilitu:
Študent má za povinnosť:
- si dôkladne prezrieť webovú stránku príslušnej zahraničnej univerzity,
- oboznámiť sa s ponukou jej kurzov (ponúkaných predmetov štúdia),
- osobne prekonzultovať svoj výber a možné alternatívy absolvovania predmetov s katedrovým koordinátorom.
Katedrový koordinátor pre študijný program Turizmus, hotelierstvo a kúpeľníctvo (1. stupeň štúdia) a pre špecializáciu Manažment turizmu a hotelierstva v študijnom programe Manažment (1. a 2. stupeň štúdia) je
doc. Ing. Kristína Šambronská PhD.
Katedrový koordinátor posudzuje zhodu, resp. podobnosť predmetov vybraných študentom na partnerskej inštitúcii so študijným odborom a študijným plánom na domácej fakulte. V prípade, že sa tak nestane a katedrový koordinátor študentovi podobnosť predmetov neodsúhlasí, predmety študentovi nebudú uznané ako povinné a povinne voliteľné (A a B blok predmetov v študijnom programe), ale len ako výberové predmety (C blok predmetov v študijnom programe), čo sa následne odrazí v počte získaných kreditov a možnom nesplnení podmienok pre postup do ďalšieho roka štúdia!
Študentovi môže byť predmet uznaný len ak má naňho podpísanú Dohodu o prenose kreditov odsúhlasenú katedrovým koordinátorom a podpísanú pedagógom, ktorý predmet skúša resp. vedúcim katedry, v gescii ktorej sa predmet nachádza.
Podanie prihlášky na mobilitu:
- študent vypíše ONLINE Prihlášku na výmenné štúdium (v prípade Erasmus+ mobility - Prihlášku na mobilitný pobyt, kde môže uviesť dve univerzity)
- k Prihláške študent priloží Potvrdenie o výbere školy - podpisuje koordinátor! v pdf. formáte
- v prípade výslovnej požiadavky uvedenej vo výzve na mobility študent pripraví Motivačný list
Uvedené dokumenty sú dostupné na www.unipo.sk v sekcii Vonkajšie vzťahy a marketing – Oddelenie pre zahraničné vzťahy. Tieto materiály (so svojím podpisom a podpisom katedrového koordinátora) študent odovzdá na Rektorát PU – Oddelenie vonkajších vzťahov, podľa pokynov uvedených na webovej stránke). Následne je študent predvolaný na testy/pohovor.
Úspešné absolvovanie testov/pohovoru a postup na mobilitu - povinnosti študenta:
- s pracovníkmi Oddelenia vonkajších vzťahov (Rektorát PU v Prešove) vypíše študent prihlášku na vybranú zahraničnú univerzitu (sú na ich domových webových stránkach),
- študent sa musí dobre oboznámiť s ponúkaným študijným plánom, eventuálne predmetmi na partnerskej inštitúcii, skontaktuje sa s koordinátorom prijímajúcej inštitúcie a požiada ho o obsah (eventuálne anotáciu) ním vybraných predmetov, študent zároveň požiada koordinátora prijímajúcej inštitúcie o pomoc pri získaní ubytovania (katedrový koordinátor FMEO nezabezpečuje ubytovanie),
- s katedrovým koordinátorom pripraví študent podkladový materiál (Formulár – Návrh uznania obsahu štúdia a predmetov absolvovaných v rámci mobility), v ktorom uvedie zoznam predmetov odporúčaného študijného programu na FMEO a po posúdení zhody, resp. podobnosti predmetov vybraných študentom na zahraničnej univerzite katedrovým koordinátorom, následne dané predmety, ktoré katedrový koordinátor navrhne uznať ako alternatívne povinné a povinne voliteľné predmety k predmetom odporúčaného študijného programu, resp. ako nové povinne voliteľné alebo výberové predmety, taktiež uvedie v danom materiáli.
- S katedrovým koordinátorom na základe podkladového materiálu študent vyplní Learning Agreement for Studies (Dohodu o obsahu štúdia, t.j. Zmluvu o štúdiu), kde je uvedený zoznam predmetov, ktoré bude študent študovať na partnerskej univerzite. Zmluva o štúdiu špecifikuje obsah štúdia, ktorý bude po návrate na domácu univerzitu uznaný.
- Dohoda o prenose kreditov - Pred vycestovaním musí mať študent podpísané a odovzdané Dohody o prenose kreditov za každý predmet, ktorý by mal absolvovať v rámci štúdia na zahraničnej univerzite.
- študent danú Dohodu o prenose kreditov (spolu s obsahom/anotáciou alternujúceho predmetu v zahraničí) predloží v prvom rade pedagógom zabezpečujúcim (prednášajúci/skúšajúci) jednotlivé predmety, v prípade ich neprítomnosti sa kontaktuje s vedúcim katedry, v gescii ktorej je daný predmet. Ak sa v prevažnej miere obsah predmetu ponúkaného partnerskou inštitúciou zhoduje s predmetom domácej inštitúcie je povinný oslovený pedagóg/vedúci katedry daný predmet uznať ako alternatívny predmet k povinnému alebo povinne voliteľnému predmetu odporúčaného študijného programu na PU v Prešove. Prípadne navrhne pedagóg uznať daný predmet ako nový povinne voliteľný predmet.
- ak obsah predmetu nezodpovedá obsahu predmetov ponúkaných domácou inštitúciou, študent musí predmet ukončiť v danom semestri, respektíve si ho opakovane zapísať v ďalšom roku štúdia na domácej fakulte. V tom prípade daný pedagóg/vedúci katedry v Dohode o prenose kreditov navrhne uznať daný predmet ako výberový.
- Pokiaľ predmet vybraný študentom (identický resp. takmer zhodný názvom a obsahom k predmetu na FMEO) nemá požadovaný počet kreditov, študent si k nemu môže zvoliť ešte jeden doplňujúci predmet. V opačnom prípade samotný študent preberá zodpovednosť za nedostatok kreditov a ďalšie dôsledky z toho vyplývajúce. Pozn.: Dôležitý je súčet kreditov v jednotlivých kategóriách predmetov (povinné resp. povinne voliteľné), to znamená že alternatívne predmety (t.j. predmety na zahraničnej VŠ) je potrebné vyberať tak, aby študent získal dostatok kreditov za celú kategóriu predmetov.
- študent má právo si vybrať predmet na prijímajúcej inštitúcii, ktorý ponúka domáca fakulta aj vo vyššom roku štúdia v danom študijnom programe – po posúdení zhody obsahu mu predmet bude uznaný a vo vyššom roku štúdia ho študent na domácej pôde už nie je povinný absolvovať.
- Dohoda o prenose kreditov musí byť podpísaná pedagógom zabezpečujúcim (t.j. prednášajúcim a skúšajúcim) daný predmet (vo výnimočnom prípade vedúcim katedry, v gescii ktorej sa predmet nachádza), katedrovým (prípadne fakultným) koordinátorom a študentom.
- Learning Agreement for Studies vyplnený a podpísaný (študentom a Erasmus+ koordinátorom) odovzdá študent na rektorátne Oddelenie vonkajších vzťahov, podľa pokynov zverejnených na webovej stránke Rektorátu PU. Dohodu o prenose kreditov v dvoch origináloch. Jeden originál dokumentu ostáva študentovi a druhý originál odovzdá fakultnému ECTS koordinátorovi na fakulte (Ing. Viktória Ali Taha, PhD.).
Katedrový koordinátor pri výbere predmetov
- Musí usmerniť študenta pri výbere predmetov
- Kontroluje počet kreditov – celkovo za štúdium študent musí získať minimálne 20 kreditov
- Upovedomí študenta o možných rozdieloch v rámci ECTS kreditov v rámci jednotlivých predmetov a blokov štúdia ! V prípade, že študent získa celkovo 20 kreditov, ale istá časť kreditov z A alebo B bloku študentovi chýba je študent povinný si ich doplniť hoci aj absolvovaním uznaného predmetu na FM!
Príklad uznania predmetov a kreditov:
Predmet FM |
ECTS |
|
Predmet hosťujúca inštitúcia |
ECTS |
rozdiel |
A – Podnikové plánovanie |
5 |
|
Typy podnikových plánovaní Podnikateľský plán |
3 3 |
+1 |
A – Manažment ĽZ |
6 |
|
Ľudské zdroje a ich využitie v podniku |
4 |
-2 |
|
|
|
Študentovi v A bloku chýba 1 ECTS kredit (pozor aj k štátniciam) |
|
|
B – Stavby a zariadenia v T |
1 |
|
Kompozičné návrhy stavieb v CR |
2 |
+ 1 |
|
|
|
Študent má v B bloku navyše 1ECTS kredit. |
|
|
------------------------------- -------------------------------------------------------------------- ∑ 20 ECTS
- Podmienky absolvovania domáceho predmetu na Fakulte manažmentu, ekonomiky a obchodu. V prípade, že hosťujúca univerzita neponúka vhodný alternatívny predmet k predmetu študijného programu na Fakulte manažmentu, ekonomike a obchodu, je študent povinný absolvovať tento predmet na domácej inštitúcii, respektíve si ho opakovane zapísať v ďalšom roku štúdia na domácej fakulte.
- V tomto prípade je povinnosťou študenta pred odchodom na mobilitou osobne kontaktovať každého pedagóga, u ktorého má danom v semestri (t.j. kedy sa mobilita koná) skúšku a vopred dohodnúť podmienky absolvovania predmetu. Študent predloží pedagógom zabezpečujúcim predmet dokument Podmienky absolvovania predmetu na FMEO z dôvodu účasti na zahraničnej študijnej mobilite študentov FMEO, v ktorom sa s vyučujúcim (pedagógom, ktorý je skúšajúcim predmetu) dohodne na podmienkach absolvovania predmetu na domácej fakulte. Daný dokument podpíše študent, vyučujúci daného predmetu a katedrový koordinátor. Tento dokument sa vyhotoví jednom origináli a 3 kópiách. Originál odovzdá študent na Oddelenie pre vonkajšie vzťahy FMEO PU, jedna kópia ostáva študentovi, druhú kópiu odovzdá študent vysokoškolskému pedagógovia a tretiu kópiu Erasmus+ katedrovému koordinátorovi.
- Následne, po poučení prodekanom pre vzdelávanie a prodekanom pre vonkajšie vzťahy fakulty, o právach a povinnostiach študenta súvisiacich s realizáciou mobility v zahraničí, najmä o podmienkach a termíne uznania predmetov, študent vyplnení a podpíše Prehlásenie (o poučení o podmienkach a termíne uznania predmetu) v 3 origináloch. Jeden originál dokumentu zostáva študentovi, druhý originál odovzdá študent na oddelenie pre vzdelávanie a tretí originál zahraničnému oddeleniu na fakulte.
V čase trvania mobility študent:
- Ak zistí zmenu v jeho navrhovanom študijnom programe – neotvorenie vybraného predmetu, alebo akúkoľvek inú zmenu týkajúcu sa vybraných predmetov, musí IHNEĎ kontaktovať katedrového Erasmus koordinátora a dohodnúť sa s ním na zmenách (použije tlačivo Zmeny k zmluve o štúdiu – Changes to Learning Agreement for Studies).
- Zmeny k zmluve o štúdiu – Changes to Learning Agreement for Studies, podpísané prijímajúcou inštitúciou, zašle študent v elektronickej forme najneskôr do 14. dní od začiatku mobility fakultnému ECTS koordinátorovi (Ing. Viktória Ali Taha, PhD.) a katedrovému koordinátorovi.
- Na dodatočné predmety študent dohodne s vyučujúcim spôsob uznania predmetov na domácej inštitúcii v Dohode o prenose kreditov. Študent doručí dané Dohody fakultnému ECTS koordinátorovi elektronicky.
Po návrate z mobility študent:
- bezodkladne kontaktuje fakultného ECTS koordinátora (Ing. Viktória Ali Taha, PhD.) a odovzdá mu kópiu Zmluvy o štúdiu (aj so zmenami) a kópiu Výpisu o absolvovaní predmetov a výsledkoch (Transcript of Records). Povinnosťou študenta je uvedené dokumenty doručiť najneskôr do 5 pracovných dní po návrate z mobility. Transcript of Records bude obsahovať kód predmetu, názov predmetu, hodnotenie (podľa ECTS stupnice) s dátumom a následne fakultný koordinátor zabezpečí zapísanie výsledkov štúdia s kódmi a názvami predmetov, tak ako ich študent absolvoval na hosťujúcej inštitúcii, do systému MAIS a priradí ich do študijného plánu študenta ako i zaznamená hodnotenie, ktoré študent získal, a to po transfere hodnotenia do systému hodnotenia PU. V prípade nedodania dokumentov v požadovanom termíne môžu nastať zbytočné prieťahy v uznaní predmetov absolvovaných na zahraničnej vysokej škole.
- Ak Výpis absolvovaných predmetov a výsledkov štúdia neobsahuje klasifikáciu predmetov podľa ECTS klasifikačnej stupnice (ECTS grading scale) alebo vo Výpise nie je obsiahnutá tabuľka konverzie na ECTS klasifikačnú stupnicu, je potrebné k výpisu dodať dokument o spôsobe konverzie klasifikačnej stupnice uplatňovanej na prijímajúcej inštitúcii na ECTS klasifikačnú stupnicu.
- taktiež e-mailom kontaktuje vysokoškolských pedagógov, s ktorými podpísal Dohody o prenose kreditov a informuje ich o úspešnom resp. neúspešnom absolvovaní predmetu na zahraničnej vysokej škole.
V prípade, že študent nesplní povinnosti dohodnuté v Zmluve o štúdiu, po návrate študenta postupuje fakulta v zmysle Študijného poriadku fakulty, resp. v zmysle Študijného poriadku PU v Prešove.
na Oddelenie zahraničných vzťahov - Rektorát, č. miestnosti 211
ul.17. novembra 15
KONZULTAČNÉ DNI:
UTOROK - 8,00 - 12,00 a 13,30 - 15,00
ŠTVRTOK - 8,00 - 12,00 a 13,30 - 15,00
Dokumenty môžete nechať mimo konzultačných dní v schránke pri dverách (č.d. 211).