Language Selection mobile
Top Menu

prof. PaedDr. Lenka Pasternáková, PhD., MBA

Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby 1
Research/art/teacher profile of a person 2
 
 
                 
Tlačivo VUPCH určuje štruktúru dát Vedecko/umelecko-pedagogickej charakteristiky osoby pre spracovanie príloh žiadostí SAAVŠ.
The form determines the data structure of the Research/art/teacher profile of a person. It is used for processing the annexes to the Slovak Accreditation Agency for Higher Education (SAAHE) applications.
 
 
Dátum poslednej aktualizácie / Date of last update:           
                 
I. Základné údaje / Basic information  
I.1 Priezvisko / Surname Pasternáková  
I.2 Meno / Name Lenka  
I.3 Tituly  / Degrees  prof. PaedDr. Lenka Pasternáková, PhD., MBA  
I.4 Rok narodenia / Year of birth 1979  
I.5 Názov pracoviska / Name of the workplace Ústav pedagogiky, andragogiky a psychológie, Fakulta prírodných a humanitných vied, Prešovská univezrita v Prešove  
I.6 Adresa pracoviska / Address of the workplace Ul. 17. novembra 1, 080 01 Prešov  
I.7 Pracovné zaradenie / Position profesorka  
I.8 E-mailová adresa / E-mail address  lenka.pasternakova@unipo.sk  
I.9 Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
/ Hyperlink to the entry of a person in the Register of university staff
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/6520  
I.10 Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
/ Name of the study field in which a person works at the university
učiteľstvo a pedagogické vedy  
I.11 ORCID iD 3    
   
II. Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast /
Higher education and further qualification growth
 
  II.a Názov vysokej školy alebo inštitúcie /
Name of the university or institution
II.b Rok / Year  II.c Odbor a program /
Study field and programme
 
II.1 Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa / First degree of higher education        
II.2 Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa / Second degree of higher education Prešovská univerzita v Prešov, Fakulta humanitných a prírodných vied 2003 Učiteľstvo akademických predmetov št. odbor: slovenský jazyk a literatúra – pedagogika, špecializácia: výchovné poradenstvo   
II.3 Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa / Third degree of higher education Prešovská univerzita v Prešov, Fakulta humanitných a prírodných vied 2008 Pedagogika  
II.4 Titul docent / Associate professor Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, Pedagogická fakulta 2013 1.1.4 Pedagogika  
II.5 Titul profesor / Professor Vysoká škola DTI  2021 1.1.10 Odborová didaktika  
II.6 Titul DrSc. / Doctor of Science (DrSc.)         
   
III. Súčasné a predchádzajúce zamestnania / Current and previous employment  
III.a Zamestnanie-pracovné zaradenie / Occupation-position III.b Inštitúcia / Institution III.c Časové vymedzenie / Duration  
mimoriadna profesorka Katedra pedagogiky Fakulty humanitných a prírodných vied PU v Prešove  01.01.2021 - trvá  
docentka  Katedra pedagogiky Fakulty humanitných a prírodných vied PU v Prešove  1.12.2013 - 31.12.2020  
odborná asistentka Katedra pedagogiky Fakulty humanitných a prírodných vied PU v Prešove  24.9.2004 - 30.11.2013  
riaditeľka Ústav pedagogiky, andragogiky a psychológie FHPV PU v Prešove od r. 2019 - trvá  
vedúca Katedry pedagogiky Ústav pedagogiky, andragogiky a psychológie FHPV PU v Prešove 1.2.2014 - 31.7.2015 a 1.9.2017 - 31.9.2019  
       
IV. Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností
/ Development of pedagogical, professional, language, digital and other skills
 
IV.a Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné /
Activity description, course name, other
IV.b Názov inštitúcie / Name of the institution IV.c Rok / Year  
Certifikát A1 a Certifikát A2 pre koordinátorov VŠ pre študentov so špecifickými potrebami  Technická univerzita v Košiciach Bezbariérové centrum 2015  
Moderní metody a trendy ve výuce a vzdélávání  UK Praha 2015  
MBA „Master of Business Administration“  VŠ DTI v Dubnici nad Váhom 2017  
       
       
V. Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole
/ Overview of activities within the teaching career at the university
 
                 
V.1. Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov / Overview of the profile courses taught in the current academic year according to study programmes   
V.1.a Názov profilového predmetu /
Name of the profile course 
V.1.b Študijný program /
Study programme
V.1.c Stupeň /
Degree
V.1.d Študijný odbor / Field of study  
Základy edukačných vied/Basics of educational sciences  všetky učiteľské študijné programy/all teacher study programs  I. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science  
Obhajoba diplomovej práce/Diploma Thesis Defense všetky učiteľské študijné programy/all teacher study programs  II. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science  
Učiteľská pedagogika a psychológia/Teacher pedagogy and psychology  všetky učiteľské študijné programy/all teacher study programs  I. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science  
Právne predpisy pre učiteľov/Legislation for teachers  všetky učiteľské študijné programy/all teacher study programs  I. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science  
Teórie výchovy a vzdelávania/Theories of education and training všetky učiteľské študijné programy/all teacher study programs  I.  učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science  
Pedagogická psychológia/Educational psychology  všetky učiteľské študijné programy/all teacher study programs  II. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science  
Všeobecná a vývinová psychológia/General and developmental psychology  všetky učiteľské študijné programy/all teacher study programs  I. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science  
Observačná pedagogická prax/Observational pedagogical practice  všetky učiteľské študijné programy/all teacher study programs  I. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science  
Súvislá pedagogická prax/Continuous pedagogical practice  všetky učiteľské študijné programy/all teacher study programs  II. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science  
Vysokoškolská pedagogika/University pedagogy všetky učiteľské študijné programy/all teacher study programs  III. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science  
         
V.2. Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku / Overview of the responsibility for the delivery, development and quality assurance of the study programme or its part at the university in the current academic year 4  
V.2.a Názov študijného programu / Name of the study programme V.2.b Stupeň /
Degree
V.2.c Študijný odbor / Field of study  
vychovávateľstvo/training of educators I.  učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science  
učiteľstvo pedagogiky (v kombinácii)/teaching pedagogy in combination I.  učiteľstvo a pedagogické vedy /Teacher Training and Education Science  
teória vyučovania fyziky/theory of teaching physics III.  učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science  
       
       
       
       
V.3. Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku / Overview of the responsibility for the development and quality of the field of habilitation procedure and inaugural procedure in the current academic year  
V.3.a Názov odboru habilitačného konania a inauguračného konania /
Name of the field of habilitation procedure and inaugural procedure
V.3.b Študijný odbor, ku ktorému je priradený /
Study field to which it is assigned
 
     
     
     
     
     
     
V.4. Prehľad vedených záverečných prác / Overview of supervised final theses  
  V.4.a Bakalárske (prvý stupeň)
/ Bachelor's (first degree)
V.4.b Diplomové (druhý stupeň)
/ Diploma (second degree)
V.4.c Dizertačné (tretí stupeň)
/ Dissertation (third degree)
 
V.4.1 Počet aktuálne vedených prác
/ Number of currently supervised theses
5 6 4  
V.4.2 Počet obhájených prác
/ Number of defended theses
64 85 3  
         
V.5. Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
/ Overview of other courses taught in the current academic year according to study programmes
 
V.5.a Názov predmetu
/ Name of the course 
V.5.b Študijný program
/ Study programme
V.5.c Stupeň
/ Degree
V.5.d Študijný odbor
/ Field of study
 
Teória a riadenie školstva/Theory and management of education učiteľstvo pedagogiky v kombinácii s inými učteľskými programami/teaching pedagogy in combination with other teaching programs  I.  učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science  
Základy edukačných vied/Basics of educational sciences všetky učiteľské študijné programy/all teacher study programs  I.  učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science  
Právne predpisy pre učiteľov/Legal regulations for teachers všetky učiteľské študijné programy/all teacher study programs  I.  učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science  
Didaktika pedagogiky/Didactics of pedagogy učiteľstvo pedagogiky v kombinácii s inými učteľskými programami/teaching pedagogy in combination with other teaching programs  II. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science  
Teória rodinnej výchovy/Theory of family education  učiteľstvo pedagogiky v kombinácii s inými učteľskými programami/teaching pedagogy in combination with other teaching programs  II. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science  
         
VI. Prehľad výsledkov tvorivej činnosti / Overview of the research/artistic/other outputs  
   
VI.1. Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
/ Overview of the research/artistic/other outputs and the corresponding citations
 
  VI.1.a Celkovo / Overall VI.1.b Za posledných šesť rokov
/ Over the last six years
 
VI.1.1 Počet výstupov tvorivej činnosti / Number of the research/artictic/other outputs 202 89  
VI.1.2 Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus / Number of the research/artictic/other outputs registered in the Web of Science or Scopus databases 4 3  
VI.1.3 Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti / Number of citations corresponding to the research/artictic/other outputs 403 264  
VI.1.4 Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti / Number of citations registered in the Web of Science or Scopus databases 7 6  
VI.1.5 Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni / Number of invited lectures at the international, national level 8 5  
       
VI.2. Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti / The most significant research/artistic/other outputs 5  
1. AAB
Štýly výchovy v rodine v kontexte s hodnotovou orientáciou detí / Nadežda Krajčová, Lenka Pasternáková. - 1. vyd. - Prešov : Prešovská univerzita v Prešove, 2009. - 174 s. - ISBN 978-80-555-0003-4.
Krajčová Nadežda (20%), Pasternáková Lenka (80%)
Dostupný link v CREPČ:
http://www.crepc.sk/portal?fn=*recview&uid=84342&pageId=resultform&full=0
 
2. AFC
Specifics of innovativeteaching / Lenka Pasternáková. - In: TheTurkish online journal of educationaltechnology [elektronický zdroj]. - ISSN 1303-6521. - Spec. no (2015), online, s. 481-483.
Pasternáková Lenka (100%)
Dostupný link v CREPČ:
http://www.crepc.sk/portal?fn=*recview&uid=1953332&pageId=resultform&full=0
 
3. AAB
Hodnotová orientácia detí a metódy hodnotenia v rodine / Nadežda Krajčová, Lenka Pasternáková. - 1. vyd. - Prešov : Vydavateľstvo Prešovskej univerzity v Prešove, 2009. - 107 s. - ISBN 978-80-555-0099-7.
Krajčová Nadežda (50%), Pasternáková Lenka (50%)
Dostupný link v CREPČ:
http://www.crepc.sk/portal?fn=*recview&uid=134008&pageId=resultform&full=0
 
4. ACA
Psychológia výchovy / Lenka Pasternáková, Slávka Krásna ; Recenzenti Irena Antoničová, Ladislav Mura. - [1. vyd.]. - Brno : Tribun EU, 2015. - 89 s. - ISBN 978-80-263-0952-9.
Pasternáková Lenka (85%), Krásna Slávka (15%)
Dostupný link V CREPČ:
http://www.crepc.sk/portal?fn=*recview&uid=1684741&pageId=resultform&full=0
 
5. AFA
Školský manažment v akademickém kontextu [School management in theacademiccontext] / Lenka Pasternáková ; Recenzenti Miroslav Krystoň, JosefMalach. - In: Aktuálnípřístupy managementu vzdělávání [elektronický zdroj] : sborníkpříspěvků. - Praha : CŠM PdF UK, 2017. - ISBN 978-80-7290-958-2. - online, S. 8-15.
Pasternáková Lenka (100%)
Dostupný link V CREPČ:
http://www.crepc.sk/portal?fn=*recview&uid=2203656&pageId=resultform&full=0
 
     
VI.3. Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov / The most significant research/artistic/other outputs over the last six years 6  
1. AAA
Výchovné a vzdělávácímetodyvesvětěedukace [print] / Lenka Pasternáková, LeonSzot, Jaroslav Veteška, Beáta Balogová. - 1. vyd. - Týn nad Vltavou : Nová Forma, 2020. - 85 s. - ISBN 978-80-7612-222-2.
Pasternáková Lenka (100%)
Dostupný link v CREPČ: https://app.crepc.sk/?fn=detailBiblioFormChildY7HQCP&sid=04E2D59930665966143DFFA65D&seo=CREP%C4%8C-detail-kniha
 
2. AAA
Wertbildung / Lenka Pasternáková ; Recenzenti ErichPetlák, Beáta Balogová. - 1. vyd. - Karlsruhe : Ste-Con, 2017. - 87 s. - ISBN 978-3-945862-23-0.
Pasternáková Lenka (100%)
Dostupný link v CREPČ:
http://www.crepc.sk/portal?fn=*recview&uid=2205286&pageId=resultform&full=0
 
3. AAA
Theintersections of education and management / Gabriela Gabrhelová, Lenka Pasternáková ; Recenzenti Rudolf Dupkala, Jaroslav Veteška. - 1. vyd. - Karlsruhe : Ste-Con, 2016. - 163 s. - ISBN 978-3-945862-07-0.
Gabrhelová Gabriela (50%), Pasternáková Lenka (50%)
Dostupný link v CREPČ: http://www.crepc.sk/portal?fn=*recview&uid=1955635&pageId=resultform&full=0
 
4. AFA
Inovace v oblasti manažmentu školy [elektronický dokument] / Lenka Pasternáková. - In: Proměnyedukačníchsituací a jejichkonceptualizace [elektronický dokument] : sborníkpříspěvků z VII. roč. mezinárodnívědeckékonference / Martin Kursch, Lucie Paulovčáková. - Praha : Univerzita Karlova v Praze, 2018. - ISBN 978-80-7603-006-0. - S. 20-28.
Pasternáková Lenka (100%)
Dostunýlink v CREPČ:
https://app.crepc.sk/?fn=detailBiblioFormChildI7IHOD&sid=07EF298E455E7FC5099ED1B4B2&seo=CREP%C4%8C-detail-kapitola-/-pr%C3%ADspevok
 
5. AFA
Sučasnasimja i jijinynišniosvitniproblemy v pohľadachfachivciv v haluzi osvity [Thecurrentfamily and hercurrenteducationalproblems in theviews of experts in education] / Lenka Pasternáková ; Recenzenti Mira Marvanová, V.V. Kudina. - In: Materialy VI Mižnarodnojinaukovo-praktyčnojikonferenciji, prysviaščenoji Dňu slovianskojikuľtury ta pysemnosti "Slovianskyj svit: vydatnidoslidnyky". - Užhorod : TOV "RIK-U", 2017. - ISBN 978-617-7404-37-7. - S. 173-179.
Pasternáková Lenka (100%)
Dostunýlink v CREPČ:
http://www.crepc.sk/portal?fn=*recview&uid=2202994&pageId=resultform&full=0
 
     
VI.4. Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti / The most significant citations corresponding to the research/artistic/other outputs7  
1. AAA
Theintersections of education and management / Gabriela Gabrhelová, Lenka Pasternáková ; Recenzenti Rudolf Dupkala, Jaroslav Veteška. - 1. vyd. - Karlsruhe : Ste-Con, 2016. - 163 s. - ISBN 978-3-945862-07-0.
Gabrhelová Gabriela (50%), Pasternáková Lenka (50%)
[3] VERBOVANEC, Ľubomír. Interventions management competenciesintotheconditions of schools. Karlsruhe : Ste-Con, 2016, s. 63. ISBN 978-3-945862-13-1.
[4] PISOŇOVÁ, Mária a kol. Školský manažment. Terminologický a výkladový slovník. Bratislava : WoltersKluwer, 2017, s. 56. ISBN 978-80-8168-660-3.
[1] MIŠTINA, J., JURINOVA, J., HRMO, R. et al. Design, development and implementation of e-learning courseforsecondaryTechnical and vocationalschool of electricalengineering in Slovakia. In Advances in intelligentsystems and computing, ISSN 2194-5357. 2018, vol. 715, s. 915-925.
[3] TKÁČ, Branislav. Specifics of contemporary society. In Actaeducationis, ISSN 2544-5073. 2017, s. 107, 111.
Link: https://www.pulib.sk/web/kniznica/epc/dokument/2017031113242463
 
2. ACB
Úvod do pedagogiky / Igor Kominarec, Nadežda Krajčová, Lenka Pasternáková ... [et al.] ; Recenzenti Miron Zelina, Vlasta Cabanová. - 1. vyd. - Prešov : Prešovská univerzita v Prešove, Fakulta humanitných a prírodných vied, 2015. - 199 s. - ISBN 978-80-555-1413-0.
Kominarec Igor (35%), Krajčová Nadežda (17%), Pasternáková Lenka (18%), Šuťáková Valentína (30%)
[1] VETEŠKA, J., KOLEK, J., HRUDKAJ, J. Dalšíprofesnívzdělávaníučitelůstředníchškol - axiologické a andragogickésouvislosti. In Vzdělávánídospělých 2016 - východiska a inspirace pro teorii a praxi=Adulteducation 2016 - bases and inspirationsfortheory and practice : proceedings of the 6th internationaladulteducationconference, 13-14th December 2016, Prague, Czechrepublic. Praha : Česká andragogickáspolečnost, 2016, s. 205-222. ISBN 978-80-905460-6-6.
[4] IŠTVAN, Imrich. Vybrané kapitoly z didaktiky. Prešov : Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2016, s. 89. ISBN 978-80-555-1730-8.
[3] CABANOVÁ, Vlasta. Theeffect of teachercompetencies on theoptimalization of schoolclimate and on thelearningprocess=Wpływkompetencjinauczycieli na optymalizacjęklimatu w szkole i na proces uczeniasię. In PodstawyEdukacji [online], ISSN 2658-2848. 2019 [cit. 2020-12-03], vol. 12, s. 241. Dostupný na internete https://czasopisma.ujd.edu.pl/index.php/PE/article/view/895
Link: https://www.pulib.sk/web/kniznica/epc/dokument/2016031608473306
 
3. AFC
Učiteľská profesia a súčasná škola [Theteachingprofession and thecurrentschool] / Lenka Pasternáková ; Recenzenti Gabriela Petrová, Tomáš Čech. - In: Vzdělávánídospělých 2016 - východiska a inspirace pro teorii a praxi=Adulteducation 2016 - bases and inspirationsfortheory and practice : proceedings of the 6th internationaladulteducationconference, 13-14th December 2016, Prague, CzechRepublic. - Praha : Česká andragogickáspolečnost, 2017. - ISBN 978-80-905460-6-6. - S. 193-204.
Pasternáková Lenka (100%)
[3] PORUBČANOVÁ, Dáša. Analýza rolí profesie vysokoškolského učiteľa. In Vzdelávaní dospělých 2017 - v době rezonujúcich společenskýchzměn. Praha : Česká andragogickáspolečnost, 2018, s. 253. ISBN 978-80-906894-2-8.
[3] GABRHELOVÁ, Gabriela. Aktuálne otázky celoživotného vzdelávania v pedagogickej profesii odborného vzdelávania. In Vzdelávaní dospělých 2017 - v době rezonujúcich společenskýchzměn. Praha : Česká andragogickáspolečnost, 2018, s. 98. ISBN 978-80-906894-2-8.
[3] KRAJČOVÁ, Nadežda. Vysokoškolská mládež a estetické hodnoty. In Vzdelávaní dospělých 2017 - v době rezonujúcich společenskýchzměn. Praha : Česká andragogickáspolečnost, 2018, s. 196. ISBN 978-80-906894-2-8.
[3] KOMINAREC, I., KOMINARECOVÁ, E. Multculturaleducation in Slovakia in a context of itstransformation. In Vzdelávaní dospělých 2017 - v době rezonujúcich společenskýchzměn. Praha : Česká andragogickáspolečnost, 2018, s. 114. ISBN 978-80-906894-2-8.
[3] KOMINAREC, I., KOMINARECOVÁ, E. Teórie transformácie súčasnej vzdelanosti spoločnosti. In Vzdělávánídospělých 2018 – transformace v éředigitalizace a uměléinteligence, ISSN 2571-3841. Praha : Česká andragogickáspolečnost, 2019, s. 167. ISBN 978-80-906894-4-2.
[3] KRAJČOVÁ, Nadežda. Kompetencie sociálneho pedagóga v ére globálnych problémov spoločnosti. In Vzdělávanídospělých 2018 – transformace v éředigitalizace a uměléinteligence, ISSN 2571-3841. Praha : Česká andragogickáspolečnost, 2019, s. 179. ISBN 978-80-906894-4-2.
[3] TIRPÁK, J., UHRINOVÁ, M. Motivaceučitelůzákladníchškol k profesnímu výkonu na Slovensku=Motivation of primaryschoolteachersforprofessionalperformance in Slovakia. In Vzdělávánídospělých 2019 – v kontextu profesního rozvoje a sociálního kapitálu : sborník z 9. ročníku mezinárodnívědeckékonferenceVzdělávánídospělých 2019, konané v Praze 11. a 12. prosince 2019, ISSN 2571-3841. Praha : Česká andragogickáspolečnost, 2020, s. 85. ISBN 978-80-906894-8-0.
[3] VILDNER, Roman. Vývoj počtu středních odborných škol a žáků technických oborů. In Vzdělávánídospělých 2019 – v kontextu profesního rozvoje a sociálního kapitálu : sborník z 9. ročníku mezinárodnívědeckékonferenceVzdělávánídospělých 2019, konané v Praze 11. a 12. prosince 2019, ISSN 2571-3841. Praha : Česká andragogickáspolečnost, 2020, s. 227. ISBN 978-80-906894-8-0.
[3] GABRHELOVÁ, G., ČUBIRKOVÁ, J. Účinnostprevence v kontextu manažmentu školy=Effectiveness of prevention in thecontext of school management. In Vzdělávánídospělých 2019 – v kontextu profesního rozvoje a sociálního kapitálu : sborník z 9. ročníku mezinárodnívědeckékonferenceVzdělávánídospělých 2019, konané v Praze 11. a 12. prosince 2019, ISSN 2571-3841. Praha : Česká andragogickáspolečnost, 2020, s. 92. ISBN 978-80-906894-8-0.
[1] GLUCHMAN, V., GLUCHMANOVA, M. Students' views on ethicalissues in Slovak education. In Journal of educationalsciences&psychology, ISSN 2247-6377. 2018, vol. 8, no. 1, s. 54.
Link: https://www.pulib.sk/web/kniznica/epc/dokument/2017032412023220
 
4. AAB
Štýly výchovy v rodine v kontexte s hodnotovou orientáciou detí / Nadežda Krajčová, Lenka Pasternáková. - 1. vyd. - Prešov : Prešovská univerzita v Prešove, 2009. - 174 s. - ISBN 978-80-555-0003-4.
Krajčová Nadežda (20%), Pasternáková Lenka (80%)
[4] VIRČÍKOVÁ, Mária. Rodina ako činiteľ tvorby hodnotovej orientácie : ( problematike výchovy k hodnotám v rodinnom prostredí). In Metódy hodnotenia v rodine a hodnotová orientácia detí : zborník príspevkov z vedecko-teoretického seminára 5.11.2009 [CD-ROM]. Prešov : Fakulta humanitných a prírodných vied Prešovskej univerzity v Prešove, 2009, s. 173. ISBN 978-80-555-0100-0.
[4] BÚŠOVÁ, Katarína. Porovnanie a syntéza metód využívaných v klasickej a profesionálnej rodine. In Metódy hodnotenia v rodine a hodnotová orientácia detí : zborník príspevkov z vedecko-teoretického seminára 5.11.2009 [CD-ROM]. Prešov : Fakulta humanitných a prírodných vied Prešovskej univerzity v Prešove, 2009, s. 167. ISBN 978-80-555-0100-0.
[4] IHNACÍK, J., OPUDOVÁ, T. Hodnotiace aspekty interakcie učiteľ – žiak – rodič. In Metódy hodnotenia v rodine a hodnotová orientácia detí : zborník príspevkov z vedecko-teoretického seminára 5.11.2009 [CD-ROM]. Prešov : Fakulta humanitných a prírodných vied Prešovskej univerzity v Prešove, 2009, s. 134. ISBN 978-80-555-0100-0.
[4] KORINTUŠ, K., LAJČIN, D. Význam vzdelávacích poukazov pri podpore záujmového vzdelávania v školách a školských zariadeniach. In Zvyšovanie kvality vzdelávania na súkromných vysokých školách v podmienkach vedomostnej spoločnosti : III. vedecko-odborná konferencia s medzinárodnou účasťou. Dubnica nad Váhom : Dubnický technologický inštitút, 2009, s. 59. ISBN 978-80-89400-05-8.
[4] IHNACÍK, J., OPUDOVÁ, T. Hodnotiace interakčné procesy učiteľ - žiak - rodič. In Psychologické poradenstvo po transformácii v školstve : zborník referátov z odbornej konferencie pri príležitosti 50. výročia vzniku Psychologickej výchovnej kliniky v Košiciach. Košice : Centrum pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie, 2010, s. 125. ISBN 978-80-970464-6-0.
[3] BLAZEJEWSKI, W., LEWICKI, C. Merytoryczne i metodycznepostawyedukacjizawodowej : systemoveujeciezagadnien. Rzeszów : WydawnictwoOświatowe FOSZE, 2011, s. 294. ISBN 978-83-7586-047-4.
[4] IHNACÍK, Jozef. Životné vývinové úlohy v adolescencii a psychologické poradenstvo : kariérové poradenstvo na základných a stredných školách. Košice : Centrum pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie, 2011, s. 112. ISBN 978-80-970985-0-6.
[3] FERENCOVÁ, J., ŠUŤÁKOVÁ, V. Rozvoj hodnôt demokratického občianstva u žiakov stredných škôl. In Wybranezagadnieniawychowanianarodowegoedukacjiregionalnej i ksztalcenianauczycieli : dyskurspedagogiczny ; tom 3, ISSN 2083-5434. Jaroslaw : WydawnictwoPaństwowejWyzszejSzkolyTechniczno-Ekonomicznej im. ks. BronislawaMarkiewicza, 2012, s. 164. ISBN 978-83-88139-43-7.
[3] ŠUŤÁKOVÁ, V., FERENCOVÁ, J. Multikultúna výchova ako súčasť výchovy k hodnotám demokratického občianstva v škole. In Kulturaprzemianyedukacja : mysl o wychowaniu. Teorie i zastosowaniaedukacyjne. Rzeszów : WydawnictwoUniwersytetuRzeszowskiego, 2013, s. 148. ISBN 978-83-7338-901-4.
[4] ČEPELOVÁ, Slávka. Edukačné hľadisko hodnôt a hodnotovej orientácie. In Jazykovedné, literárnovedné a didaktické kolokvium XXV. : zborník vedeckých prác a vedeckých štúdií [CD-ROM]. Bratislava : Z-F LINGUA Bratislava, 2014, s. 39. ISBN 978-80-89328-96-3.
[3] PORUBČANOVÁ, D., VOJTEKOVÁ, M. Development of emotionalintelligence in teacher`sdiagnosticwork. In Edukacjaustawicznadoroslych, ISSN 1507-6503. 2014, nr. 4(87), s. 324.
[3] KOSTURKOVÁ, Martina. Postoje študentov učiteľstva k rozvoju ich sociálnych spôsobilostí. In Sociální pedagogika veslužběčlověku a společnosti [CD-ROM]. Brno : Institutmezioborovýchstudií, 2014, s. 715. ISBN 978-80-88010-01-2.
[3] BALOGOVÁ, Beáta. Hybridné teórie v socioterapii ako východisko pre intencionálne socioterapeutické prístupy. In Sociální práce v kontextu lidských práv. Hradec Králové : Gaudeamus, 2014, s. 89. ISBN 978-80-7435-533-2.
[3] PORUBČANOVÁ, Dáša. Participácia edukačných inštitúcií pri eliminácii problémového správania detí a mládeže. In Edukacjawczoraj - dzis - jutro. Radom : RadomskieTowarzystwoNaukowe, 2015, s. 150. ISBN 978-83-88100-38-3.
[3] PORUBČANOVÁ, D., VOJTEKOVÁ, M. Intuition - theprimaryway in understanding of life-longlearning. In Thesocial role of adulteducation in centralEurope. Debrecen : University of Debrecen department of andragogy, 2015, s. 158. ISBN 978-963-12-3935-5.
[3] HALAGOVÁ, Emília. Rodinná pedagogika. In Actaeducationis 2014. NowySacz : WydawnictwoPasaze, 2014, s. 53. ISBN 978-83-64511-05-9.
[3] BALOGOVÁ, B., ŠOLTÉSOVÁ, D. Komparatívno-obsahová analýza stavu socioterapie na Slovensku a v stredoeurópskom a anglosaskom prostredí ako východisko ľudských práv. In Sociální práce v kontextu lidských práva = Socialwork in thecontext of humanrights : sborník z konference XI. Hradecké dny sociální práce, Hradec Králové 10. až 11. října 2014. Hradec Králové : Gaudeamus, 2014, s. 288. ISBN 978-80-7435-533-2.
[4] DZIVÝ-BALUCHOVÝ, Ľ. Kategória mládeže v procese dospievania. In Vychovávateľ : časopis pedagógov, ISSN 0139-6919. 2015, roč. 63, č. 9-10, s. 39.
[4] PORUBČANOVÁ, Dáša. Primárna cesta ponímania celospoločenského kontextu výchovy a vzdelávania s využitím prvkov intuície. In PedagogicaActualis VII. : edukačné prostredie a kultúra. Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2015, s. 299. ISBN 978-80-8105-709-0.
[4] KOSTURKOVÁ, Martina. Vybrané ukazovatele medziľudských vzťahov vo vysokoškolskom prostredí. In Sociálne posolstvo Jána Pavla II. pre dnešný svet  - "1989 a 25 rokov po..." [CD-ROM] : zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie konanej v dňoch 23.-24. apríla 2015 v Poprade. Ružomberok : Verbum - vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, 2015, s. 524. ISBN 978-80-561-0246-6.
[3] BALOGOVÁ, Beáta. Posúdenie v socioterapii na pozadí neistej doby. In Sociální práce v nejistédobě = Socialwork in uncertaintimes : sborníkvědeckýchtextů z konference XII. Hradecké dny sociální práce, Hradec Králové  2. až 3. října 2015. Hradec Králové : Gaudeamus, 2016, s. 233. ISBN 978-80-7435-647-6.
[4] PORUBČANOVÁ, Dáša. Škola a emócie. In Jazykovedné, literárnovedné a didaktické kolokvium XXXIV. : zborník vedeckých prác. Bratislava : Z-F LINGUA, 2016, s. 48. ISBN 978-80-8177-020-3.
[4] BALOGOVÁ, Beáta. Hybridné prístupy v socioterapii - šance a limity. In Journalsocioterapie [online], ISSN 2453-7543. 2015 [cit. 2016-12-14], roč. 1, č. 1, s. 20. Dostupný na internete
[3] BALOGOVÁ, Beáta. Aggressiveness senior lifestyle as a result of a loss of meaning of life. In Slovianskyj svit: vyklykysučasnosti : zbirnykmaterialiv V mižnarodnojinaukovo-praktyčnojikonferenciji, prysviaščenoj dňu slovianskojkuľtury ta pysemnosti. Užhorod : PRAT "VydavnyctvoZakarpatťa", 2015, s. 180. ISBN 978-966-347-087-0.
[3] HALAGOVÁ, Emília. Pedagogicalshaping of personality. In Slovianskyj svit: vyklykysučasnosti : zbirnykmaterialiv V mižnarodnojinaukovo-praktyčnojikonferenciji, prysviaščenoj dňu slovianskojkuľtury ta pysemnosti. Užhorod : PRAT "VydavnyctvoZakarpatťa", 2015, s. 189. ISBN 978-966-347-087-0.
[3] DUPKALOVÁ, Mária. K niektorým problémom výchovy k hodnotám v rodinnom prostredí. In Humanum : miedzynarodowestudiaspoleczno-humanistyczne, ISSN 1898-8431. 2015, vol. 18, no. 3, s. 65.
[3] ČEPELOVÁ, Slávka. Kvalita života a hodnotová orientácia. In Lifelonglearning - celoživotní vzdělávání, ISSN 1804-526X. 2016, roč. 6, č. 1, s. 54.
[3] ZELINA, Miron a kol. Škola pre život v interdisciplinárnom kontexte. Brno : Tribun EU, 2016, s. 274. ISBN 978-80-263-1062-4.
[3] VETEŠKA, Jaroslav. Gerontagogika : psychologicko-andragogickáspecifikaedukace a aktivizaceseniorů. Praha : Česká andragogickáspolečnost, 2016, s. 140. ISBN 978-80-905460-4-2.
[3] HANULIAKOVÁ, J., PORUBČANOVÁ, D., HASAJOVÁ, L. Schoolcultureeducational reality. Karlsruhe : Ste-Con, 2016, s. 73. ISBN 978-3-945862-05-6.
[3] HALAGOVÁ, Emília. Osobnosť Jána Amosa Komenského. In Materialy VI Mižnarodnojinaukovo-praktyčnojikonferenciji, prysviaščenoji Dňu slovianskojikuľtury ta pysemnosti "Slovianskyj svit: vydatnidoslidnyky". Užhorod : TOV "RIK-U", 2017, s. 160. ISBN 978-617-7404-37-7.
[3] PORUBČANOVÁ, Dáša. Význam hodnôt, tradícií a kultúra edukácie. In Stratégie tvorby bezpečnej školy [online]. Praha : Koláček Martin - E-knihy jedou, 2016 [cit. 2017-11-06], s. 106, 173. ISBN 978-80-7512-709-9. Dostupný na internete
[4] KOLDEOVÁ, Lujza. Tresty vo výchove. Bratislava : WoltersKluwer, 2015, s. 101. ISBN 978-80-8168-197-4.
[4] OBERUČ, J., ZAPLETAL, L. Family as one of the most importantfactors in a child´supbrinding. In Actaeducationisgeneralis, ISSN 2585-741X. 2017, vol. 7, no. 2, s. 112.
[3] VETEŠKA, Jaroslav. Gerontagogika. Psychologicko-andragogickáspecifikaedukace a aktivizaceseniorů. Praha : Česká andragogickáspolečnost, 2016, s. 136. ISBN 978-80-905460-7-3.
[3] PORUBČANOVÁ, Dáša. Educationaboutaestheticvalues in selectedEuropeaneducationalsystems. Karlsruhe : Ste-Con, 2016, s. 111. ISBN 978-3-945862-11-7.
[3] ČEPELOVÁ, S., GABRHELOVÁ, G. Výskum hodnotovej orientácie vysokoškolákov v podmienkach SR. In SocialiumActualis I. [CD-ROM]. Brno : Tribun, 2018, s. 24. ISBN 978-80-263-1441-7.
[4] BRUTOVSKÁ, G., HREHOVÁ, D. Ako konštruovať spoločenskovedný výskup eticky. In Aplikovaná etika - kontext a perspektívy III - ekogramotnosť, ekokriticizmus : recenzovaný zborník monografických vedeckých štúdií. Košice : Univerzita Pavla Jozefa Šafárika, 2019, s. 28. ISBN 978-80-8152-714-2.
[4] OBERUČ, Jaroslav et al. Teória výchovy v procese výchovy a vzdelávania. Dubnica nad Váhom : Vysoká škola DTI v Dubnici nad Váhom, 2019. ISBN 978-8089732-81-4.
[4] BARNOVÁ, S., ČEPELOVÁ, S., GABRHELOVÁ, G. et al. Školská pedagogika II. Dubnica nad Váhom : Vysoká škola DTI, 2019, s. 104. ISBN 978-80-89732-85-2.
[3] GABRHELOVÁ, G., ČEPELOVÁ, S. Interdisciplinárny charakter kvality života a hodnotovej orientácie človeka II. In Socialiumactualis VI. : recenzovaný sborníkvědeckých prací a vědeckýchstudií=Reviewedcollection of papers, studies and articles. Týn nad Vltavou - Malá Strana : Nová Forma s.r.o., 2019, s. 113. ISBN 978-80-7612-149-2.
[3] TIRPÁK, Peter. Implementácia diel J.A. Komenského v dnešnej katechéze. In Actaeducationis, ISSN 2544-5073. 2017, s. 87, 89.
[4] BALOGOVÁ, B., HAMADEJ, M. Sociálne dôsledky morálky mentálneho postihnutého klienta na fungovanie rodiny. Prešov : Prešovská univerzita v Prešove, Filozofická fakulta, 2019, s. 89. ISBN 978-80-555-2340-8.
[4] LAJČIN, D., KRÁSNA, S., BARNOVÁ, S. et al. Školská pedagogika III: inkluzívna edukácia. Dubnica nad Váhom : Vysoká škola DTI, 2020, s. 76. ISBN 978-80-89732-75-1.
[4] ČEPELOVÁ, S., HASAJOVÁ, L. Vybrané kapitoly z manažmentu inkluzívnej školy: (v kontexte psychoedukačnej dimenzie inklúzie žiakov stredných škôl). 1. vyd. Dubnica nad Váhom : Vysoká škola DTI v Dubnici nad Váhom, 2020, s. 103. ISBN 978-80-8222-016-15.
Link: https://www.pulib.sk/web/kniznica/epc/dokument/2009102017293118
 
5. AFD
Inovácie na FHPV PU v Prešove / Lenka Pasternáková ; Recenzenti Miron Zelina, MarieMarečková, Jozef Liba, Martin Javor. - In: Univerzita v kontexte zmien : zborník príspevkov z medzinárodnej vedeckej konferencie, konanej 28.-30. novembra 2012 v Prešove. - Prešov : Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2014. - ISBN 978-80-555-1279-2. - S. 569-572.
Pasternáková Lenka (100%)
[4] KOSTURKOVÁ, M., ŠUŤÁKOVÁ, V., FERENCOVÁ, J. Schopnosť vysokoškolákov kriticky myslieť - odraz ich pregraduálnej prípravy v kontexte schopnosti napĺňať edukačné výzvy. In Posolstvo Jána Pavla II. 2016. "Súčasné výzvy a trendy v..." : zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie konanej v dňoch 21.-22. apríla 2016 v Poprade [CD-ROM]. Ružomberok : VERBUM - vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, 2016, s. 1162. ISBN 978-80-561-0369-2.
[3] KOSTURKOVÁ, M., FERENCOVÁ, J., ŠUŤÁKOVÁ, V. Hodnotenie kvality vyučovacieho procesu vo vzťahu k rozvoju kritického myslenia študentov učiteľstva. In Vnitřníevaluace kvality výuky v terciárnímvzdělávání. Ostrava : Ostravská univerzita, 2016, s. 166. ISBN 978-80-7464-865-6.
[4] KOSTURKOVÁ, Martina. Kritické myslenie v edukačnej praxi na Slovensku. 1. vyd. Prešov : Prešovská univerzita v Prešove, 2016, s. 159. ISBN 978-80-555-1563-2.
[4] KOSTURKOVÁ, Martina. Zhodnotenie vysokoškolskej prípravy budúcich učiteľov vo vzťahu k rozvoju ich vyšších myšlienkových operácií. In Edukácia : vedecko-odborný časopis, ISSN 1339-8725. 2017, roč. 2, č. 2, s. 101.
[3] KOSTURKOVÁ, Martina. K problematike kritického myslenia v slovenskej edukácii. In Pedagogická revue, ISSN 1335-1982. 2017, roč. 64, č. 2, s. 36.
[4] KOSTURKOVÁ, Martina. Kritické myslenie - jedna z najpožadovanejších budúcich kvalít človeka. In Kontexty podpory profesijného rozvoja učiteľstva. Banská Bystrica : Belianum. Vydavateľstvo Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici , 2017, s. 112. ISBN 978-80-557-1334-2.
[4] KOSTURKOVÁ, M., ŠUŤÁKOVÁ, V., FERENCOVÁ, J. Theability of collegestudents to think - a reflection of undergraduatestudies in thecontext of theability to copewitheducationalchallenges. In Message of John Paul II. 2016 : "Currentchallenges and trends in thesocialsciences" [CD-ROM]. Ružomberok : Verbum - vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, 2017, s. 172. ISBN 978-80-561-0439-2.
[4] KOSTURKOVÁ, Martina. Rozvoj kritického myslenia žiakov stredných škôl. Prešov : Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2016, s. 172. ISBN 978-80-555-1755-1.
[4] GERMUŠKOVÁ, Marta. Didaktika literatúry a tvorivý interpretačný manažment. In Inovatívne trendy v odborových didaktikách : prepojenie teórie a praxe výučbových stratégií kritického a tvorivého myslenia. Nitra : Univerzita Konštantína Filozofa, Pedagogická fakulta, 2019, s. 666. ISBN 978-80-558-1408-7.
[1] KOSTURKOVÁ, M., FERENCOVÁ, J., ŠUTÁKOVÁ, V. Kritické myslenie ako dôležitá súčastkurikulárnej reformy na Slovensku: skúmanie fenoménu v slovenskej časopiseckej literatúre. In Orbis Scholae, ISSN 1802-4637. 2018, vol. 12, no. 1, s. 22.

Link: https://www.pulib.sk/web/kniznica/epc/dokument/2015032408561865
 
     
VI.5. Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov / Participation in conducting (leading) the most important research projects or art projects over the last six years 8  
1. APVV-18-0018 Vyučovanie v školách druhej šance z perspektívy učiteľa a dospelého učiaceho sa. FHPV PU v Prešove. Zodpovedná riešiteľka.   
2. VEGA:1/0134/17 Význam hodnotovej orientácie - očakávania a perspektívy mladej generácie z hľadiska jej uplatnenia na trhu práce. Filozofická fakulta PU v Prešove. spoluriešiteľka   
3. VEGA:1/0288/17 Faktory inštitucionalizácie školskej sociálnej práce. Filozofická fakulta PU v Prešove. Členka   
4. NFP312011Z500 Inováciou pedagogickej praxe ku kvalitnej príprave učiteľov.  Vedúca projektu: doc. PhDr. Nadežda Krajčová, PhD. FHPV PU v Prešove. Spoluriešiteľka  
5. Projekt č. 2016/KA/3 Vedeckej graktovej agentúry Mikuláša Rusnáka. Themedia in thecontext of evangelizationactivities of theCatholicChurch. Zodpovedný riešiteľ: prof. ThDr. PaedDr. Ing. Gabriel Paľa, PhD. spoluriešiteľka  
6. Projekt č. 2016/KA/6 Vedeckej graktovej agentúry Mikuláša Rusnáka. Greek-catholicchurch in Slovakia in 1945 – 1989. Zodpovedný riešiteľ:Mons. prof. ThDr. Peter Šturák, PhD. spoluriešiteľka  
7. Promocja uczeniasieprzezcalezycie w szkolach wyszych przeswdrozenie innowacyjnych praktyk w zakresie uznawalności efektów uczenia sieuzyskanych poza edukacja formalna. (Model PL/SK 2018/09/D/HS6/00238)  
8. Interreg Poľsko – Slovensko v rámci projektu „Jednota v rôznorodosti. Interkultúrne vzdelávanie na spoločnom území Slovensko-poľského pohraničia“ (INT/EK/PO/3/I/B/0097)  
     
                 
VII. Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností 9  /
Overview of organizational experience related to higher education and research/artistic/other activities 
 
VII.a Aktivita, funkcia / Activity, position VII.b Názov inštitúcie, grémia /
Name of the institution, board
VII.c Časové vymedzenia pôsobenia / Duration   
členka redakčnej rady  časopis Sociálna a duchovná revue (Slovensko) od 1.02. 2015 - trvá  
  členka redakčnej rady     časopis Juornal socioterapie (Slovensko)     od 2015 - trvá  
  členka vedeckej a redakčnej rady     časopis Pedagogická revue (Slovensko)     od 2019 - do 2020  
  členka redakčnej rady     časopis Manažment podnikov (Slovenko)     od 2015 - trvá  
  členka redakčnej rady     časopis Andragogika (Česko)     od 2016 - trvá  
  členka redakčnej rady     Andragogická revue (Česko)     od 2016 - trvá  
  členka Vedeckej rady FHPV PU v Prešove     Fakulta humanitných a prírodných vied Prešovskej univerzity v Prešove      od 12. 09. 2019 - trvá  
  garantka a koordinátorka Detskej univerzity PU v Prešove      Prešovská univerzita v Prešove      od r. 2018 - trvá  
  koordinátorka pre žiakov so špecifickými potrebami      Fakulta humanitných a prírodných vied Prešovskej univerzity v Prešove      od r. 2006 - trvá  
  členka akademického senátu FHPV PU v Prešove      Fakulta humanitných a prírodných vied Prešovskej univerzity v Prešove      2005 – 2011 a od 2018 - trvá  
  prodekanka pre vzdelávanie a hodnotenie kvality      Fakulta humanitných a prírodných vied Prešovskej univerzity v Prešove      26.03.2012 - 18.08.2013  
  vedúca Katedry pedagogiky      Fakulta humanitných a prírodných vied Prešovskej univerzity v Prešove      01. 02. 2014 – 31. 07. 2015  
  vedúca Katedry pedagogiky      Fakulta humanitných a prírodných vied Prešovskej univerzity v Prešove      01. 09. 2017 – 31. 09. 2019  
riaditeľka Ústavu pedagogiky, andragogiky a psychológie  Fakulta humanitných a prírodných vied Prešovskej univerzity v Prešove  od 01. 02. 2019 - trvá  
       
       
       
       
VIII. Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore / Overview of international mobilities and visits oriented on education and research/artistic/ other activities in the given field of study  
VIII.a Názov inštitúcie
/ Name of the institution
VIII.b Sídlo inštitúcie
/ Address of the institution
VIII.c Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) / Duration (indicate the duration of stay) VIII.d Mobilitná schéma,
pracovný kontrakt, iné (popísať)
/ Mobility scheme,
employment contract, other (describe)
 
Univerzita Karlova Pedagogická fakulta (Česko)  Magdalény Rettigové 4, 116 39 Praha 1 25. 03. - 29. 03. 2019 ERASMUS  
Univerzita Karlova Pedagogická fakulta (Česko)  Magdalény Rettigové 4, 116 39 Praha 1 12. 03. - 21. 03. 2015 OPV-2013/1.2/07-SORO. NFP26110230119.Inovácia vzdelávacieho a výskumného procesu ekológie ako jednej z nosných disciplín vedomostnej spoločnosti, koordinátor doc. Mgr. Martin Hromada, PhD., FHPV PU v Prešove  
Higher Educational Establishment“ East European Slavic University” (Uzhhorod, Ukraine)Užhorod Ukrajina Poštová ulica 2, Užhorod, Ukrajina  17.05. - 21.05.2016 Dr. Ludmila Michalovna Nesuch,  K.I.N - rektor                                                              Východoevropská slavistika universita, Ukrajina: Užhorod                                                                              
         
         
         
         
IX. Iné relevantné skutočnosti / Other relevant facts 10  
IX.a Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou /
If relevant, other activities related to higher education or research/artictic/other activities are mentioned
 
   
 
 
   

Aktualizoval(a): Marek Mitka, 14.03.2025