Language Selection mobile
Top Menu

„AKO SA TO DÁ“ - PRÍKLAD DOBREJ PRAXE

ĎIŠTANČNÉ VZDELÁVANIE RÓMSKYCH DETÍ Z VYLÚČENÝCH LOKALÍT

V KONTEXTE COVID-19

 

    V súčasnosti čelíme veľkej výzve, ktorá so sebou prináša rôzne obmedzenia a dôsledky pre všetky sféry spoločenského života. Tém, ktoré sú dnes považované za „horúce“, je mnoho. V nasledujúcom období budeme mapovať súčasné dianie a prinášať prehľad problematík, ktoré sa dotýkajú aj sociálnej práce. Súčasná mimoriadna situácia nás núti reflektovať mnohé aspekty aktuálneho diania a zamýšľať sa nad tým, ako vykročiť z bežnej rutiny a robiť veci inak, aby sa v čo najväčšej miere minimalizovali straty a riziká. Môžeme povedať, že vypuknutie pandémie prinieslo mnoho otáznikov v oblasti efektívneho organizovania pomoci a zachovania chodu bežného života. V niektorých situáciách sa darí napĺňať tento cieľ menej, inokedy viac, a to aj v závislosti od rôznych cieľových skupín, ktorým je venovaná pozornosť. Dnes sa budeme venovať deťom pochádzajúcim z vylúčených rómskych komunít a ich možnostiam v oblasti vzdelávacích príležitostí, ktoré sú často limitované z dôvodu rôznych prekážok. Pridávajú sa k nim aj obmedzenia súvisiace so zapojením sa týchto detí do dištančného vzdelávania, ktoré sa v súčasne platiacich podmienkach ukazuje ako nevyhnutná súčasť školskej prípravy.

    Článok s názvom „Online učením v rómskych komunitách proti koronavírusu“ prináša zaujímavý pohľad na riešenie tejto situácie s poukázaním na potrebu sprístupňovania vzdelávacích šancí pre všetkých žiakov v kontexte zlepšovania vzdelávacej perspektívy zvlášť detí, ktoré sú ohrozené sociálnym vylúčením. Autor článku zároveň akcentuje potrebu vnímania dištančného vzdelávania vo vzťahu k tejto zraniteľnej skupine žiakov ako doplnkového nástroja počas aktuálne platiacej mimoriadnej situácie a zároveň vyzýva k opatrnosti pri jeho využívaní v budúcnosti, aby sa z nástroja sociálnej inklúzie nestal nástroj sociálneho vylúčenia.

Článok nájdete TU.

Prajeme príjemné a inšpiratívne čítanie 

Spracovala: Michaela Skyba

Aktualizoval(a): Tím webmasterov IESP, 22.06.2020