Language Selection mobile
Top Menu

Mgr. Michaela Sepešiová, PhD.

ŽIVOTOPIS

 

 

E-mail:

michaela.sepesiova@unipo.sk

 

Miestnosť: 244

244

 

Konzultácie:

konzultačné hodiny

 

Vedecko-/umelecko-
pedagogická charakteristika:

VUPCH

     

 

VZDELANIE: 

2013             PhD.,  odbor: Predškolská a elementárna pedagogika, PF PU v Prešove

1997              Mgr., odbor: učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov - anglický jazyk – občianska

náuka, FHPV PU v Prešove                                  

ZAMESTNANIE:

2012 - doteraz         Filozofická fakulta, Prešovská univerzita v Prešove, Inštitút anglistiky

       a amerikanistiky

2008 - 2012            Centrum celoživotného a kompetenčného vzdelávania PU, Ústav jazykových

      kompetencií

2006 - 2008             Gymnázium Jána Adama Raymana,  Prešov

1997 - 2006             Základná škola – Važecká,  Prešov

VÝSKUMNÉ ZAMERANIE:

všeobecná a jazyková pedagogika, predovšetkým obsahovo a jazykovo integrované vyučovanie (CLIL) v primárnom a sekundárnom vzdelávaní; rozvoj kritického myslenia, osvojovanie si cudzieho jazyka (SLA), anglická syntax

Vyučované predmety

Anglická syntax

Súčasné trendy vo vyučovaní cudzích jazykov

Úvod do štúdia

Úvod do akademických kompetencií

Počúvanie s porozumením

Storytelling

Slovenské reálie v anglickom jazyku

Rozvoj prezentačných zručností

Gramatický seminár

Jazykový seminár

VÝSKUMNÉ A ŠTUDIJNÉ POBYTY:

2023      ZČU Plzeň, Česká republika a OTH Amberg –Weiden, Nemecko

2017     Universidad Autonóma de Baja California,  Facultad de Idiomas, Facultad de Humanidades y Ciencias Sociales, Tijuana, Mexiko

2015      ECML Graz, Rakúsko

2013     PWSZ Nowy Sącz, Instytut Jezyków Obcych, Poľsko  

 

DOMÁCE A MEDZINÁRODNÉ KONFERENCIE:

IATED konferencie: INTED Valencia, 2023 (Španielsko) (online); INTED Valencia, 2022 (Španielsko)

(online)

EDULEARN Sevilla, 2021 (Španielsko) (online)

LLCE konferencie: Rím, 2022 (Taliansko) (online); Viedeň, 2021 (Rakúsko)(onlineň; Rím, 2019

(Taliansko); Benátky, 2016 (Taliansko); Nitra, 2015 (Slovensko)

CLEaR konferencie: Drážďany, 2017 (Nemecko); Praha, 2015 (Česká republika); Trenčianske Teplice

2014 (Slovensko)

Súčasné výzvy vo vyučovaní jazykov: ako ďalej? konferencie: Trnava, 2022 ( Slovensko); Trnava, 2021

(Slovensko); Stará Lesná, 2017 (Slovensko); Stará Lesná, 2016 (Slovensko)

Cudzie jazyky v premenách času konferencie: Cudzie jazyky v premenách času XIII. Bratislava, 2022

(Slovensko); Cudzie jazyky v premenách času IX. Bratislava, 2018 (Slovensko)

iné konferencie: Innovation in Language Learning, Florencia, 2018 (Taliansko) (online); LIF 2018

Thessaloniki, 2018 (Grécko); Brno, 2012 (Česká republika); Bratislava, 2012 (Slovensko);

Cudzie jazyky v škole 7, Nitra, 2010 (Slovensko); Cudzie jazyky, odborná komunikácia a interkultúrne fenomény III, Prešov, 2010 (Slovensko)

Prednášky a vystúpenia na odborných podujatiach:

Angličtina s prvákmi a druhákmi – hravo a efektívne – školenia pre učiteľov anglického jazyka, 2020, odborné nakladateľstvo RAABE Slovensko

Kto sa hrá s jazykmi, učí sa - CLIL trochu inak - školenia pre učiteľov základných, stredných a jazykových škôl, 2019, odborné nakladateľstvo RAABE Slovensko

Učme cudzie jazyky bez drilu! - školenia pre učiteľov základných, stredných a jazykových škôl, 2018,  odborné nakladateľstvo RAABE Slovensko

Rozvoj jazykovej rozmanitosti v kontexte slovenského školstva -  MŠVVaŠ SR, TU a UK, 2018

CLIL and extensive reading – metodický workshop pre učiteľov anglického jazyka základných škôl zo Slovenska, Česka, Litvy a Španielska v rámci projektu Erasmus+, 2017, MPC Prešov

We love CLIL (Erasmus+) – vzdelávanie pre učiteľov základných škôl, 2016, súkromná spojená škola, Starozagorská 8, Košice

Putting CLIL into the Practice – odborný metodický workshop pre učiteľov základných, stredných a jazykových škôl, 2016, ŠPU Bratislava

Perspectives with CLIL - Katedra anglického jazyka a literatúry, Fakulta humanitných vied Žilinská univerzita v Žiline, 2015

NAJVÝZNAMNEJŠIE PUBLIKÁCIE:

Cimermanová, I., Sepešiová,.M a Z. Straková. (2020). Current issues in content-based teaching .  Hradec Králové : Gaudeamus

Straková, Z., Cimermanová, I., Rafajlovičová, R. a M. Sepešiová. (2017). Input based development of productive languages skills. Brno : Tribun EU

Sepešiová, M. (2014) Profesijné kompetencie učiteľa CLIL v primárnej edukácii. Prešov : Prešovská univerzita v Prešove

Sepešiová, M. (2021). A phenomenon of content and language integrated learning Prešov : Vydavateľstvo Prešovskej univerzity

Sepešiová, M. (2016). Teaching modes in higher education In: Straková, Z. (ed.). How to teach in higher education: selected chapters. Prešov : Prešovská univerzita v Prešove

Sepešiová, M. (2015). CLIL lesson planning In: Pokrivčáková, S. (ed.) CLIL in foreign language education: e-textbook for foreign language teachers. Nitra : Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre

Bernát, M. et al., (2020). The effectiveness of interactive whiteboard using NIESVE System for electrical engineering students.  In: Journal of Technical Education and Training 12/1, 204-217

Bernátová, R., Bernát, M., Žačok, Ľ. A M. Sepešiová, (2019). ICT-supported educational projects in teaching and learning biological and ecological sciences oriented In: AD ALTA: journal of interdisciplinary research: recenzovaný mezioborový vědecký časopis. 9/2, 11-17.

Bernátová, R. et al. (2019). Visualization of the logical structure of biologically and ecologically oriented curriculum and its application in teaching to increase the level of understanding of causality (Coherence of cause and effect) in the curriculum In: Journal of Science Education. 20/2, 54-75.

ostatné:

od roku 202:  https://epc.pulib.sk/epc/v2/catalog?author=2009101214321618

do roku 2021: https://www.pulib.sk/web/kniznica/epc/autor/Sepe%C5%A1iov%C3%A1+Michaela+%28ID-321618%29

PROJEKTY:

VEGA 1/0768/21 Facilitácia transferu rozvoja kritického myslenia do cudzojazyčného vzdelávania. 2021-2023

ERASMUS+ 1- SK01-KA220-SCH-000024680 Development through autonomy, self-responsibility and selfcare: ePortfolios as a life-long-learning approach from secondary school to university. 2022-2024

ERASMUS+1-SK01-KA201-078332-EN-RAABE LIRE Language Interpretation through Reading. 2020-2022

KEGA 32-4/2019 Vytvorenie učebných materiálov pre učiteľov základných škôl pre integrovanie jazykového a obsahového vyučovania. 2019 – 2021

KEGA: 065PU-4/2016 E-learning ako nástroj podpory medzinárodných mobilít vo vysokoškolskom vzdelávaní. 2016 – 2018

VEGA: 1/0596/15 Vplyv rozvíjania čitateľskej kompetencie v cudzom jazyku na cudzojazyčnú produkciu žiakov nižšieho sekundárneho vzdelávania. 2015 - 2017

KEGA: 006PU-4/2012 Rozvoj čitateľskej kompetencie v cudzom jazyku prostredníctvom čitateľských programov. 2012 - 2014

KEGA: 049PU-4/2012 Implementácia moderných technológií do výučby odborného cudzieho jazyka. 2012 – 2014

ČLENSTVO V DOMÁCICH A MEDZINÁRODNÝCH ASOCIÁCIÁCH:

2009 – 2014  CASAJC

RECENZOVANIE:

Journals: Societies, Education Sciences, Psych, Sustainability, Behavioral Sciences

Aktualizoval(a): Zuzana Nováková, 14.07.2023