Projekt APVV
APVV 18-0018 Vyučovanie v školách druhej šance z perspektívy učiteľa a dospelého učiaceho sa (7/2019 - 6/2023)
Projekt je zameraný na skúmanie vyučovania v druhošancovom vzdelávaní dospelých bez vzdelania a so základným vzdelaním z pohľadu andragogickej teórie opierajúc sa o vedecký diskurz multikultúrneho prístupu k filozofii sociálnych vied B. Faya. Východiskom sú tiež kritické teórie andragogiky, ktoré nie sú v andragogickom diskurze a výskume na Slovensku veľmi známe a ani používané. Koncept riešenia výskumného problému prepája andragogické aspekty s aspektami pedagogickými a socio-kultúrnym kontextom vyučovania v druhošancovom vzdelávaní.
Projekt má teoreticko-empirický charakter a jeho výskumné zámery sú realizované kvalitatívno-kvantitatívnou stratégiou. Výsledkom projektu bude teoretický integrovaný model kompetencií učiteľa druhošancového vzdelávania dospelých bez vzdelania a so základným vzdelaním. Súčasťou plánovaných výstupov z kvantitatívnej analýzy bude originálna typológia učiteľov s ohľadom na ich kompetenčné vzorce.
Riešiteľský kolektív:
Mgr. Marianna Berinšterová, PhD.
PaedDr. Imrich Ištvan, PhD.
prof. PhDr. Eduard Lukáč, PhD.
doc. PhDr. Marek Lukáč, PhD.
Mgr. Silvia Lukáčová, PhD.
Mgr. Mária Majherová, PhD.
prof. PaedDr. Lenka Pasternáková, PhD. MBA (vedúca projektu)
PhDr. Valentína Šuťáková, PhD.
doc. PhDr. Dominika Temiaková, PhD.
doc. PaedDr. Mária Zahatňanská, PhD
Monografia