Dátum |
Názov |
01.02.2015 |
Emotional control and executive functions of student in the transition to the junior secondary stage of basic school |
Bobakova, M., Slavkovska, M., Ropovik, I., Kovalcikova, I., Ferjencik, J. (2014). Emotional Control and Executive Functions of Student in the Transition to the Junior Secondary Stage of Basic School. International Online Journal of Education and Teaching, 1, 3, 54-64. Available at:: http://iojet.org/index.php/IOJET/article/view/50/69. |
01.02.2015 |
Proces a vybrané výsledky slovenskej adaptácie Delis-Kaplanovej systému exekutívnych funkcií D-KEFS. |
Ferjenčík, J., Bobáková, M., Kovalčíková, I., Ropovik, I., Slavkovská, M. (2014). Proces a vybrané výsledky slovenskej adaptácie Delis-Kaplanovej systému exekutívnych funkcií D-KEFS. Československá psychologie, 58, 6, 543-558. |
01.02.2015 |
Konceptualizácia pojmu sociálne znevýhodňujúce prostredie |
Kovalčíková, I., Džuka, J. (2014). Konceptualizácia pojmu sociálne znevýhodňujúce prostredie (Concept of the sociodisadvantaged environment). Pedagogika.sk.Slovak Journal of Educational Sciences. 5, 1, 5-27. ISSN 1338-0982. |
01.02.2015 |
The role of cognitive processing in EFL (English as a foreign language) reading skills acquisition |
Filičková, M., 2014. The role of cognitive processing in EFL (English as a foreign language) reading skills acquisition. Language, Individual & Society, 8, 301 - 312. ISSN 1313-2547. |
01.02.2015 |
How to bridge the gap between the results of psychological research and the reality of everyday classroom learning |
Kovalčíková, I, 2014. How to bridge the gap between the results of psychological research and the reality of everyday classroom learning. European Scientific Journal. May, Special Issue, 539 – 547. ISSN 1856-7881. |
05.02.2015 |
Úlohy z matematiky ako prostriedok stimulácie exekutívnych funkcií |
Prídavková, A., Demko, M., & Brajerčík, J. (2013) Úlohy z matematiky ako prostriedok stimulácie exekutívnych funkcií. Matematika v primárnej škole – rôzne cesty, rovnaké ciele. Zborník z vedeckej konferencie s medzinárodnou účasťou konanej v dňoch 24.-2.4.2013 v Prešove, Prešov: PF PU v Prešove, s. 186-190, ISBN 978-80-555-0765-1 |
05.02.2015 |
Stimulation of executive function "shifting" in teaching mathematics |
Prídavková, A., Kresila, J., Demko, M., & Brajerčík, (2014). Stimulation of executive function "shifting" in teaching mathematics. Acta mathematica 17: conference proceedings: proceedings of international conference 12th mathematical conference in Nitra. Nitra: Constantine the Philospher University in Nitra, s. 135-141. ISBN 978-80-558-0613-6. |
12.09.2015 |
Exekutivne funkcie a porozumenie textu v primarnej edukacii od vyskumu k stimulacii |
06.02.2016 |
Stimulovanie exekutívnych funkcií žiaka prostredníctvom procesov porozumenia textu |
Liptáková, Ľ., & Klimovič, M. (2015). Stimulovanie exekutívnych funkcií žiaka prostredníctvom procesov porozumenia textu. O dieťati, jazyku, literatúre, 3(2), 9–27). |
12.09.2015 |
Exekutívne funkcie a porozumenie textu: čitateľské stratégie v kognitívnej stimulácii |
12.09.2015 |
Porozumenie textu ako prostriedok stimulovania kognície žiaka |
06.02.2016 |
Stimulačný program "Matematický semafor" ako podpora exekutívneho fungovania |
Prídavková, A, Kresila, J., Demko, M. & Brajerčík, (2014).Stimulačný program "Matematický semafor" ako podpora exekutívneho fungovania. História, súčasnosť a perspektívy vzdelávania na Pedagogickej fakulte Prešovskej univerzity v Prešove [elektronický zdroj]. Zborník príspevkov z vedeckej konferencie s medzinárodnou účasťou organizovanej Pedagogickou fakultou PU pri príležitosti 65. výročia založenia Pedagogickej fakulty v Prešove, Prešov 22.-23. október 2014. Prešov: Vydavateľstvo PU v Prešove, s. 747-753, ISBN 978-80-555-1237-2. |
06.02.2016 |
Akademická prokrastinácia v kontexte exekutívnych funkcií |
Schweigerová, K. & Slavkovská, M. (2015). Akademická prokrastinácia v kontexte exekutívnych funkcií. In Psychologie, 9(2), 26-35. |
06.02.2016 |
From dynamic assessment of cognitive abilities to educational interventions: Trends in cognitive education |
KOVALČÍKOVÁ, Iveta, 2015. From dynamic assessment of cognitive abilities to educational interventions: Trends in cognitive education. In: Journal of Pedagogy. Volume 6, Number 1, pp. 5-21. ISSN 1338-2144. doi: 10.1515/jped-2015-0001. |
06.02.2016 |
The relationship between fluid intelligence and learning potential: Is there an interaction with attentional control? |
FILIČKOVÁ, Marta, ROPOVIK, Ivan, KOVALČÍKOVÁ, Iveta, a BOBÁKOVÁ, Monika, 2015. The relationship between fluid intelligence and learning potential: Is there an interaction with attentional control? In: Journal of Pedagogy. Volume 6, Number 1, pp. 25-41. ISSN 1338-2144. doi: 10.1515/jped-2015-0002. |
06.02.2016 |
Executive functioning in three groups of pupils in D-KEFS: Selected issues in adapting the test battery for Slovakia |
FERJENČÍK, Ján, SLAVKOVSKÁ, Miriam a KRESILA, Juraj, 2015. Executive functioning in three groups of pupils in D-KEFS: Selected issues in adapting the test battery for Slovakia. In: Journal of Pedagogy. Volume 6, Number 1, pp. 73-92. ISSN 1338-2144. doi: 10.1515/jped-2015-0005. |
06.02.2016 |
The role of simultaneous and successive processing in EFL reading. |
FILIČKOVÁ, Marta, KOVALČÍKOVÁ, Iveta, a ROPOVIK, Ivan, 2015. The role of simultaneous and successive processing in EFL reading. In: International Journal of Psychology. Publikované online 28.4.2015. doi: 10.1002/ijop.12171. |