Katedra marketingu a medzinárodného obchodu
Vedúci katedry:
prof. PhDr. Radovan Bačík, PhD., MBA, LL.M. - email: radovan.bacik@unipo.sk
Tajomník katedry:
doc. PhDr. Mária Oleárová, PhD.,MBA - email: maria.olearova@unipo.sk
Profesori:
prof. Ing. Dr. Róbert Štefko, Ph.D. - email: robert.stefko@unipo.sk
prof. PhDr. Radovan Bačík, PhD., MBA, LL.M. - email: radovan.bacik@unipo.sk
Docenti:
doc. Mgr. Richard Fedorko, PhD. - email: richard.fedorko@unipo.sk
doc. Ing. Ľudovít Nastišin, PhD. - email: ludovit.nastisin@unipo.sk
doc. PhDr. Mária Oleárová, PhD.,MBA - email: maria.olearova@unipo.sk
Odborní asistenti:
PhDr. Igor Fedorko, PhD. - email: igor.fedorko@unipo.sk
PhDr. Jakub Horváth, PhD. MBA, MSc. - email: jakub.horvath@unipo.sk
Mgr. Štefan Kráľ, PhD. - email: stefan.kral@unipo.sk
Mgr. Martin Rigelský, PhD. - email: martin.rigelsky@unipo.sk
Mgr. Lenka Kráľová, PhD. - email: lenka.stofejova@unipo.sk
Mgr. Veronika Loumová, PhD. - email: veronika.loumova@unipo.sk
Doktorandi:
Ing. Mária Tomášová - email: maria.tomasova@smail.unipo.sk
Mgr. Bianka Herichová - email: bianka.herichova@smail.unipo.sk
Ing. Mgr. Barbora Talašová, DiS - email: barbora.talasova@smail.unipo.sk
Lektor:
PhDr. Rastislav Keruľ, PhD. - email: rastislav.kerul@unipo.sk
Vedecko-výskumný pracovník:
doc. MUDr. Eva Feketeová, PhD.
Katedra marketingu a medzinárodného obchodu má v štruktúre Fakulty manažmentu, ekonomiky a obchodu významnú pozíciu s explicitne vyjadreným akcentovaním jej medzinárodnej dimenzie vo výskume aj vo vzdelávaní.
Základným poslaním katedry je autonómne vedecko-výskumné bádanie vo vybraných oblastiach marketingu a na základe využitia výsledkov tohto výskumu výučba marketingových disciplín v akreditovaných študijných programoch študijného odboru 3.3.15 Manažment v bakalárskom, magisterskom a doktorandskom štúdiu.
Vedecko-výskumné zameranie katedry je v súčasnosti predovšetkým v nasledujúcich oblastiach:
- Teória marketingovej stratégie podnikov, praktické aplikácie dominantne zamerané na oblasť marketingu podnikov služieb.
- Marketing nehmotných produktov a špecifických oblastí marketingu organizácií terciárnej sféry. Výskum interného marketingu a personálneho marketingu pri poskytovaní služieb.
- Marketing podnikov služieb v rozvíjajúcom sa podnikateľskom prostredí zaostávajúcich regiónov východného Slovenska. Marketingový výskum tohto podnikateľského prostredia.
- Marketingové plány pri tvorbe projektov zameraných na čerpanie štrukturálnych fondov Európskej únie. Analýza regionálnych súvislostí.
- Medzinárodný marketing a obchod, výskum v oblasti konkurencieschopnosti našich podnikov.
Katedra zabezpečuje výučbu navzájom sa dopĺňajúcich marketingových predmetov, ktoré vytvárajú previazaný a komplexný systém schopný pripraviť absolventa pre úspešný a plynulý vstup do manažérskej praxe.
Predmety učebného plánu, ktoré v súčasnosti zabezpečuje katedra marketingu a medzinárodného obchodu, pokrývajú takmer všetky základné oblasti týchto disciplín. Na začiatku štúdia sa poslucháč oboznámi so základmi marketingu v rámci samostatného predmetu rovnakého názvu, neskôr sa môže špecializovať v rámci ostatných nadväzujúcich disciplín, medzi ktoré patria najmä marketingový výskum, strategický marketing, marketing služieb či personálny marketing. Tieto disciplíny umožnia poslucháčom lepšiu orientáciu v rámci väčšiny základných marketingových oblastí, akými sú napr. správanie sa spotrebiteľa a jeho rozhodovanie, výskum trhu, marketingová komunikácia, euromarketing, globalizácia a marketing.