Language Selection mobile
Top Menu

Katedra marketingu a medzinárodného obchodu

Vedúci katedry:

prof. PhDr. Radovan Bačík, PhD., MBA, LL.M.  - email: radovan.bacik@unipo.sk

Tajomník katedry:

doc. PhDr. Mária Oleárová, PhD.,MBA - email: maria.olearova@unipo.sk

Profesori:

prof. Ing. Dr. Róbert Štefko, Ph.D. - email: robert.stefko@unipo.sk

prof. PhDr. Radovan Bačík, PhD., MBA, LL.M.  - email: radovan.bacik@unipo.sk

Docenti:

doc. Mgr. Richard Fedorko, PhD. - email: richard.fedorko@unipo.sk

doc. Ing. Ľudovít Nastišin, PhD. - email: ludovit.nastisin@unipo.sk

doc. PhDr. Mária Oleárová, PhD.,MBA - email: maria.olearova@unipo.sk

Odborní asistenti:

PhDr. Igor Fedorko, PhD. - email: igor.fedorko@unipo.sk

PhDr. Jakub Horváth, PhD. MBA, MSc.email: jakub.horvath@unipo.sk

Mgr. Štefan Kráľ, PhD. - email: stefan.kral@unipo.sk

Mgr. Martin Rigelský, PhD. - email: martin.rigelsky@unipo.sk

Mgr. Lenka Kráľová, PhD. - email: lenka.stofejova@unipo.sk

Mgr. Veronika Loumová, PhD.email: veronika.loumova@unipo.sk

Doktorandi:

Ing. Mária Tomášová - email: maria.tomasova@smail.unipo.sk

Mgr. Bianka Herichová email: bianka.herichova@smail.unipo.sk

Ing. Mgr. Barbora Talašová, DiS email: barbora.talasova@smail.unipo.sk

Lektor:

PhDr. Rastislav Keruľ, PhD. - email: rastislav.kerul@unipo.sk

Vedecko-výskumný pracovník:

doc. MUDr. Eva Feketeová, PhD.


Katedra marketingu a medzinárodného obchodu má v štruktúre Fakulty manažmentu, ekonomiky a obchodu významnú pozíciu s explicitne vyjadreným akcentovaním jej medzinárodnej dimenzie vo výskume aj vo vzdelávaní.

Základným poslaním katedry je autonómne vedecko-výskumné bádanie vo vybraných oblastiach marketingu a na základe využitia výsledkov tohto výskumu výučba marketingových disciplín v akreditovaných študijných programoch študijného odboru 3.3.15 Manažment v bakalárskom, magisterskom a doktorandskom štúdiu.

Vedecko-výskumné zameranie katedry je v súčasnosti predovšetkým v nasledujúcich oblastiach:

  • Teória marketingovej stratégie podnikov, praktické aplikácie dominantne zamerané na oblasť marketingu podnikov služieb.
  • Marketing nehmotných produktov a špecifických oblastí marketingu organizácií terciárnej sféry. Výskum interného marketingu a personálneho marketingu pri poskytovaní služieb.
  • Marketing podnikov služieb v rozvíjajúcom sa podnikateľskom prostredí zaostávajúcich regiónov východného Slovenska. Marketingový výskum tohto podnikateľského prostredia.
  • Marketingové plány pri tvorbe projektov zameraných na čerpanie štrukturálnych fondov Európskej únie. Analýza regionálnych súvislostí.
  • Medzinárodný marketing a obchod, výskum v oblasti konkurencieschopnosti našich podnikov.

Katedra zabezpečuje výučbu navzájom sa dopĺňajúcich marketingových predmetov, ktoré vytvárajú previazaný a komplexný systém schopný pripraviť absolventa pre úspešný a plynulý vstup do manažérskej praxe.

Predmety učebného plánu, ktoré v súčasnosti zabezpečuje katedra marketingu a medzinárodného obchodu, pokrývajú takmer všetky základné oblasti týchto disciplín. Na začiatku štúdia sa poslucháč oboznámi so základmi marketingu v rámci samostatného predmetu rovnakého názvu, neskôr sa môže špecializovať v rámci ostatných nadväzujúcich disciplín, medzi ktoré patria najmä marketingový výskum, strategický marketing, marketing služieb či personálny marketing. Tieto disciplíny umožnia poslucháčom lepšiu orientáciu v rámci väčšiny základných marketingových oblastí, akými sú napr. správanie sa spotrebiteľa a jeho rozhodovanie, výskum trhu, marketingová komunikácia, euromarketing, globalizácia a marketing.

 

Updated by: Martina Kručay, 06.05.2025