Mgr. Katarína KSENIČOVÁ
**V akej sfére pracuješ (súkromná, verejná, pokračujem ďalej v štúdiu) ?
Verejná.
**Kde a na akej pozícii pravé pracuješ?
Základná škola Rudolfa Hečku – Dolná Súča – vychovávateľka v ŠKD (školský klub detí).
** Čo máš v náplni práce? Ako vyzerá Tvoj pracovný deň?
Náplňou mojej práce je vymýšľať rôzne aktivity pre deti v škole po vyučovaní, v školskom klube (po starom známe ako družina). Starám sa, aby deti po vyučovaní šli na obed. Prípadne vymýšľam hry pre deti, ktoré na obed nechodia. V rámci dňa máme dohodnutú cca hodinu od tej 13:00-14:00 kedy by práca s deťmi mala byť koordinovaná. Napr. je potrebné si na každý týždeň spraviť dopredu plán, čo budem robiť, pričom striedam 6 oblastí výchovy (VZDELÁVACIA, SPOLOČENSKO-VEDNÁ, ESTETICKO-VÝCHOVNÁ, TELOVÝCHOVNÁ, PRÍRODNO-ENVIRONMENTÁLNA, PRACOVNO-TECHNICKÁ). Keďže okrem pedagogiky, mám vyštudované aj učiteľstvo ekológie, tak mám možnosť využívať pri prírodno-environmentálnej oblasti aj skúsenosti z ekológie. Pokiaľ je pekné počasie tak po 14:00 zvyčajne už chodíme von, kde je tiež možnosť pokračovať v prírodnej oblasti.
**Čo ťa na Tvojej práci baví a prečo?
Práca s deťmi, aj možnosť využiť vlastné vedomosti i napriek tomu, že priamo neučím (snáď aj k tomu sa raz dostanem). Páči sa mi tiež voľnejší vzťah s deťmi, ktorý v ŠKD je.
** Čo si zo štúdia na KE využil/a?*
Ako som už spomínala vyššie, tak v rámci prírodno-environmentálnej oblasti mi pomáhajú aj všeobecné vedomosti z ekológie, ako aj environmentalistiky keďže s deťmi v ŠKD by som mala prejsť rôzne témy, a mali by napr. vedieť: vysvetliť vlastnými slovami čo je životné prostredie, uviesť príklady ochrany, vedieť vyjadriť názor na súčasný stav, prípadne povedať nejaké tie dôsledky necitlivého prístupu k ŽP (to sú také všeobecné veci čo máme aj v oficiálnych plánoch). Potom ale ja sa snažím zapájať aj ornitológiu v rámci možností, napr. riešime prikrmovanie vtáctva v zime a pod.
** Chceš niečo odkázať naším (súčasným a potencionálnym) študentom?
Aby študovali to čo ich baví a zaujíma.