Mgr. Michaela Sepešiová, PhD.
ŽIVOTOPIS
E-mail: |
michaela.sepesiova@unipo.sk |
|
Miestnosť: 244 |
244 |
|
Konzultácie: |
||
Vedecko-/umelecko- |
||
VZDELANIE:
2013 PhD., odbor: Predškolská a elementárna pedagogika, PF PU v Prešove
1997 Mgr., odbor: učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov - anglický jazyk – občianska
náuka, FHPV PU v Prešove
ZAMESTNANIE:
2012 - doteraz Filozofická fakulta, Prešovská univerzita v Prešove, Inštitút anglistiky
a amerikanistiky
2008 - 2012 Centrum celoživotného a kompetenčného vzdelávania PU, Ústav jazykových
kompetencií
2006 - 2008 Gymnázium Jána Adama Raymana, Prešov
1997 - 2006 Základná škola – Važecká, Prešov
VÝSKUMNÉ ZAMERANIE:
všeobecná a jazyková pedagogika, predovšetkým obsahovo a jazykovo integrované vyučovanie (CLIL) v primárnom a sekundárnom vzdelávaní; rozvoj kritického myslenia, osvojovanie si cudzieho jazyka (SLA), anglická syntax
Vyučované predmety
Anglická syntax
Súčasné trendy vo vyučovaní cudzích jazykov
Úvod do štúdia
Úvod do akademických kompetencií
Počúvanie s porozumením
Storytelling
Slovenské reálie v anglickom jazyku
Rozvoj prezentačných zručností
Gramatický seminár
Jazykový seminár
VÝSKUMNÉ A ŠTUDIJNÉ POBYTY:
2023 ZČU Plzeň, Česká republika a OTH Amberg –Weiden, Nemecko
2017 Universidad Autonóma de Baja California, Facultad de Idiomas, Facultad de Humanidades y Ciencias Sociales, Tijuana, Mexiko
2015 ECML Graz, Rakúsko
2013 PWSZ Nowy Sącz, Instytut Jezyków Obcych, Poľsko
DOMÁCE A MEDZINÁRODNÉ KONFERENCIE:
IATED konferencie: INTED Valencia, 2023 (Španielsko) (online); INTED Valencia, 2022 (Španielsko)
(online)
EDULEARN Sevilla, 2021 (Španielsko) (online)
LLCE konferencie: Rím, 2022 (Taliansko) (online); Viedeň, 2021 (Rakúsko)(onlineň; Rím, 2019
(Taliansko); Benátky, 2016 (Taliansko); Nitra, 2015 (Slovensko)
CLEaR konferencie: Drážďany, 2017 (Nemecko); Praha, 2015 (Česká republika); Trenčianske Teplice
2014 (Slovensko)
Súčasné výzvy vo vyučovaní jazykov: ako ďalej? konferencie: Trnava, 2022 ( Slovensko); Trnava, 2021
(Slovensko); Stará Lesná, 2017 (Slovensko); Stará Lesná, 2016 (Slovensko)
Cudzie jazyky v premenách času konferencie: Cudzie jazyky v premenách času XIII. Bratislava, 2022
(Slovensko); Cudzie jazyky v premenách času IX. Bratislava, 2018 (Slovensko)
iné konferencie: Innovation in Language Learning, Florencia, 2018 (Taliansko) (online); LIF 2018
Thessaloniki, 2018 (Grécko); Brno, 2012 (Česká republika); Bratislava, 2012 (Slovensko);
Cudzie jazyky v škole 7, Nitra, 2010 (Slovensko); Cudzie jazyky, odborná komunikácia a interkultúrne fenomény III, Prešov, 2010 (Slovensko)
Prednášky a vystúpenia na odborných podujatiach:
Angličtina s prvákmi a druhákmi – hravo a efektívne – školenia pre učiteľov anglického jazyka, 2020, odborné nakladateľstvo RAABE Slovensko
Kto sa hrá s jazykmi, učí sa - CLIL trochu inak - školenia pre učiteľov základných, stredných a jazykových škôl, 2019, odborné nakladateľstvo RAABE Slovensko
Učme cudzie jazyky bez drilu! - školenia pre učiteľov základných, stredných a jazykových škôl, 2018, odborné nakladateľstvo RAABE Slovensko
Rozvoj jazykovej rozmanitosti v kontexte slovenského školstva - MŠVVaŠ SR, TU a UK, 2018
CLIL and extensive reading – metodický workshop pre učiteľov anglického jazyka základných škôl zo Slovenska, Česka, Litvy a Španielska v rámci projektu Erasmus+, 2017, MPC Prešov
We love CLIL (Erasmus+) – vzdelávanie pre učiteľov základných škôl, 2016, súkromná spojená škola, Starozagorská 8, Košice
Putting CLIL into the Practice – odborný metodický workshop pre učiteľov základných, stredných a jazykových škôl, 2016, ŠPU Bratislava
Perspectives with CLIL - Katedra anglického jazyka a literatúry, Fakulta humanitných vied Žilinská univerzita v Žiline, 2015
NAJVÝZNAMNEJŠIE PUBLIKÁCIE:
Cimermanová, I., Sepešiová,.M a Z. Straková. (2020). Current issues in content-based teaching . Hradec Králové : Gaudeamus
Straková, Z., Cimermanová, I., Rafajlovičová, R. a M. Sepešiová. (2017). Input based development of productive languages skills. Brno : Tribun EU
Sepešiová, M. (2014) Profesijné kompetencie učiteľa CLIL v primárnej edukácii. Prešov : Prešovská univerzita v Prešove
Sepešiová, M. (2021). A phenomenon of content and language integrated learning Prešov : Vydavateľstvo Prešovskej univerzity
Sepešiová, M. (2016). Teaching modes in higher education In: Straková, Z. (ed.). How to teach in higher education: selected chapters. Prešov : Prešovská univerzita v Prešove
Sepešiová, M. (2015). CLIL lesson planning In: Pokrivčáková, S. (ed.) CLIL in foreign language education: e-textbook for foreign language teachers. Nitra : Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Bernát, M. et al., (2020). The effectiveness of interactive whiteboard using NIESVE System for electrical engineering students. In: Journal of Technical Education and Training 12/1, 204-217
Bernátová, R., Bernát, M., Žačok, Ľ. A M. Sepešiová, (2019). ICT-supported educational projects in teaching and learning biological and ecological sciences oriented In: AD ALTA: journal of interdisciplinary research: recenzovaný mezioborový vědecký časopis. 9/2, 11-17.
Bernátová, R. et al. (2019). Visualization of the logical structure of biologically and ecologically oriented curriculum and its application in teaching to increase the level of understanding of causality (Coherence of cause and effect) in the curriculum In: Journal of Science Education. 20/2, 54-75.
ostatné:
od roku 202: https://epc.pulib.sk/epc/v2/catalog?author=2009101214321618
do roku 2021: https://www.pulib.sk/web/kniznica/epc/autor/Sepe%C5%A1iov%C3%A1+Michaela+%28ID-321618%29
PROJEKTY:
VEGA 1/0768/21 Facilitácia transferu rozvoja kritického myslenia do cudzojazyčného vzdelávania. 2021-2023
ERASMUS+ 1- SK01-KA220-SCH-000024680 Development through autonomy, self-responsibility and selfcare: ePortfolios as a life-long-learning approach from secondary school to university. 2022-2024
ERASMUS+1-SK01-KA201-078332-EN-RAABE LIRE Language Interpretation through Reading. 2020-2022
KEGA 32-4/2019 Vytvorenie učebných materiálov pre učiteľov základných škôl pre integrovanie jazykového a obsahového vyučovania. 2019 – 2021
KEGA: 065PU-4/2016 E-learning ako nástroj podpory medzinárodných mobilít vo vysokoškolskom vzdelávaní. 2016 – 2018
VEGA: 1/0596/15 Vplyv rozvíjania čitateľskej kompetencie v cudzom jazyku na cudzojazyčnú produkciu žiakov nižšieho sekundárneho vzdelávania. 2015 - 2017
KEGA: 006PU-4/2012 Rozvoj čitateľskej kompetencie v cudzom jazyku prostredníctvom čitateľských programov. 2012 - 2014
KEGA: 049PU-4/2012 Implementácia moderných technológií do výučby odborného cudzieho jazyka. 2012 – 2014
ČLENSTVO V DOMÁCICH A MEDZINÁRODNÝCH ASOCIÁCIÁCH:
2009 – 2014 CASAJC
RECENZOVANIE:
Journals: Societies, Education Sciences, Psych, Sustainability, Behavioral Sciences