doc. RNDr. Kvetoslava Matlovičová, PhD.
The Great Wall of China, Mutianyu, China
Obhájené diplomové práce
............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
1. Mgr. Ivana Sovičová: Imidž mesta Prešov. Priestorová diferenciácia percepcie vonkajšieho obrazu mesta (2010)
- ocenená práca v súťaži o Cenu Dexia banky za rok 2010
2. Mgr. Miroslava Berešová: Pasportizácia stravovacích zariadení na území mesta Prešov (2010)
3. Mgr. Jana Kolesárová: Turistický priemysel Thajska (2010)
4. Mgr. Janka Sulírová: Pasportizácia stravovacích zariadení na území obci Tatranská a Veľká Lomnica (2010)
5. Mgr. Matúš Michľo: Dubaj ako nová svetová metropola cestovného ruchu (2010)
6. Mgr. Petra Bérešová: Analýza vonkajšieho imidžu mesta Prešov u obyvateľov Košíc (2010)
7. Mgr. Matúš Dráč: Geografické aspekty rozvoja Bardejovských Kúpeľov (2010)
8. Mgr. Daniel Šimčík: Marketingová stratégia turistickej destinácie – komparatívna analýza (2011)
9. Mgr. Boris Malinovský: Tematické parky ako nástroj regionálneho rozvoja. Prípadová štúdia Holandska (2011)
10. Mgr. Tomáš Hrabčák: Pro-poor turizmus ako nástroj regionálneho rozvoja (2011)
11. Mgr. Michal Pompura: Kulinárny turizmus a možnosti jeho rozvoja na Slovensku (2011)
12. Mgr. Jana Kormaníková: City branding ako nástroj zvyšovania konkurencieschopnosti miest. Prípadová štúdia Prahy (2012)
13. Mgr. Peter Mocák: Analýza potenciálneho vplyvu prvkov urbánneho prostredia na kriminalitu v meste Prešov (2012)
14. Mgr. Vanda Záhoráková: Pasportizácia ubytovacích zariadení v meste Prešov (2012)
15. Mgr. Miroslava Horváthová: Turistický priemysel Španielska (2012)
15. Mgr. Anna Dzuríková: Imidž Slovenska ako turistickej destinácie. Analýza vonkajšieho imidžu Slovenska u študentov pražských vysokých škôl (2013)
17. Mgr. Jana Sobekova: Olympijský turizmus a jeho vplyv na regionálny rozvoj. Prípadová štúdia Letných olympijských hier Londýn 2012 (2013)
18. Mgr. Lucia Jakubovova: Geografická analýza ponuky vybraných leteckých zájazdov outgoing touroperátorov na Slovenskom trhu(2013)
19. Mgr. Tomáš Pasternák: Geografická analýza funkcie terciárneho vzdelávania v Prešove (2013)
20. Mgr. Natália Rendeková: Marketing kultúry a jeho možnosti využitia v lokálnom rozvoji územia. Prípadová štúdia mesta Košice 2013 – Európske hlavné mesto kultúry (2014)
21. Mgr. Tomáš Jacečko: Fanoturistika a jej vplyv na rozvoj územia s dôrazom na futbalové podujatia. Prípadová štúdia Londýna (2015)
22. Mgr. Ondrej Mihaľ: Analýza procesu budovania úspešnej značky mesta. Prípadová štúdia Kolína nad Rýnom (2015)
23. Mgr. Martin Hakoš: Analýza procesu budovania úspešnej značky mesta. Prípadová štúdia mesta Riga (2015)
24. Mgr. Eva Tirpáková: Imidž analýza značky mesta Praha (2015)
- Cena rektora Prešovskej univerzity za diplomovú prácu
25. Mgr. Martina Husárová: Marketingová stratégia rozvoja cestovného ruchu na príklade hradov Horného Zemplína (2016)
26. Mgr. Petra Kupcová - téma diplomovej práce: Festivalový turizmus na území Slovenska. Prípadová štúdia festivalov „Pohoda“ a „Hip hop žije“ (2017)
27. Mgr. Olha Redka - téma diplomovej práce: Country-of-origin (COO) efekt a jeho vplyv na nákupné správanie spotrebiteľov. Komparatívna analýza vybraných značiek produktov "Made in Ukraine" a "Made in Slovakia" v Ukrajine a na Slovensku (2018)
28. Mgr. Juraj Havran - téma diplomovej práce: Športový turizmus a jeho vplyv na rozvoj územia s dôrazom na futbalové podujatia. Prípadová štúdia anglickej Premier League (2019)
29. Mgr. Tomáš Mačuga - téma diplomovej práce: Geografia hazardu so zameraním na siete stávkových kancelárii na Slovensku (2019)
30. Mgr. Erika Gazdíková (Rakošová) - téma diplomovej práce: Michelinský sprievodca a jeho vplyv na rozvoj gastroturizmu (2020)
31. Ing. Anita Kyselicová: Reflexia filozofie slow movement v cestovnom ruchu: motivačné faktory, podmienky rozvoja a dopady vo vybraných turistických destináciách (2024)
32. Ing. Privarová Stella: Možnosti využitia sociálnych sieti v marketingovej komunikácii podnikov cestovného ruchu. (2024) (téma navrhnutá študentom)
33. Ing. Michaela Budzeľová: Rurálny cestovný ruch vo vybranom území Slovenska: možnosti rozvoja a aktuálne trendy. (2024) (téma navrhnutá študentom)
33. Ing. Šandorová Marcela: Cestovný ruch v slumoch - etická dilema jeho rozvoja. Prípadová štúdia vybranej komunity. (2024)
34. Ing. Samuel Račák: Značka územia a jej vplyv na rozvoj cestovného ruchu. (2024)
35. Ing. Rášová Ivana: Nadmerný cestovný ruch a možnosti jeho manažmentu. Prípadová štúdia Prahy. (2024)
- 2. miesto vo fakultnom kole ŠVOČ Obchodnej fakulty Ekonomickej univerzity v Bratislave
36. Bc. Klára Ághová: Pro-poor prístup k rozvoju cestovného ruchu ako nástroj podpory redukcie chudoby v marginalizovaných rómskych komunitách na Slovensku (2024)
37. Bc. Martin Nikolič: Nočný cestovný ruch a možnosti jeho udržateľného rozvoja na príklade vybranej metropoly (2024)
38. Bc. Mihalčíková Lucia: Malé športové podujatia ako súčasť fanúšikovského cestovného ruchu a ich prínos pre lokálnu ekonomiku, so zameraním na americký futbaln (2025)
39. Bc. Štrba Samuel: Možnosti rozvoja mäkkého cestovného ruchu v obci Stráňavy (2025)
40. Bc. Pisková Andrea: Urbánny enoturizmus a možnosti jeho rozvoja v Bratislave (2025)
41. Bc. Polikarpova Valeriia: Štrukturálne a priestorové zmeny cestovného ruchu na Ukrajine po vypuknutí vojnového konfliktu v roku 2022 (2025)
42. Bc. Andrea Holešová: ZOO turizmus na Slovensku: aktuálny stav a trendy rozvoja (2025)
43. Bc. Terézia Šimorová: Pivný cestovný ruch v Bratislave: aktuálne trendy a možnosti rozvoja (2025)
44. Bc. Thanh Thuy Dang Thi: Cestovný ruch hendikepovaných na Slovensku (2025).
Obhájené bakalárske práce
............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
1. Bc. Marek Eliáš: Integrovaný informačný systém ako nástroj zefektívnenia práce MsÚ v Prešove na príklade Kancelárie prvého kontaktu (2011)
2. Bc. Lucia Jakubovová : Turistický priemysel Chorvátska (2011)
3. Bc. Natália Kolodziejová: Pasportizácia ubytovacích zariadení na území mesta Košice (2011)
4. Bc. Vladimír Fedor: Guerilla marketing a jeho možnosti využitia v lokálnom rozvoji územia (2011)
5. Bc. Lea Jopeková: Vplyv európskej migračnej krízy na cestovný ruch v Grécku (2019)
6. Bc. Andrea Holešová: Predpoklady a možnosti využitia potenciálu zážitkového turizmu vo vybranom území (2023)
7. Bc. Andrea Pisková: Gastronomická homogenizácia vs. autenticita kulinárskeho zážitku: komparatívna analýza motivačných faktorov kulinárskeho cestovného ruchu vo vybraných turistických destináciách (2023)
8. Bc. Karolína Kačáková: Glamping na Slovensku: aktuálny stav, výzvy a možnosti rozvoja (2023)
9. Bc. Samuel Štrba: Festivalový cestovný ruch na území Slovenska. Prípadové štúdie vybraných hudobných festivalov (2023)
10. Bc. Stanislav Zeman: Fanúšikovský cestovný ruch a jeho vplyv na rozvoj územia s dôrazom na futbalové podujatia. Prípadová štúdia vybranej turistickej destinácie (2023)
11. Bc. Terézia Rusnáková: Alternatívne formy kultúrneho turizmu vo vybraných metropolách sveta (neobvyklé sprevádzané prehliadky) (2023)
Obhájené rigorózne práce
............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
1. PeadDr. Jana Tarabčáková: Turistický priemysel Tuniska (2009)
2. Mgr. Jana Kolesárová: Socio-priestorové aspekty chudoby na Slovensku so zreteľom na rómske obyvateľstvo (2014)
Obhájené dizertačné práce
............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
1. Ing. Lenka Zemnanová, PhD.: Spolupráca krajín Vyšehradskej štvorky (V4) v marketingovej podpore cestovného ruchu pod značkou „Discover Central Europe" (2023) práca
2. Mgr. Katarína Kudlová (rod. Kostilníková): Jedlo, turizmus a kultúra. Kulinársky turizmus, jeho variácie a globálne trendy (2024)
Aktuálne vedené dizertačné práce
............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
1. Mgr. Peter Mocák: Mesto bez áut: teoretický rámec a aplikácia na mesto Prešov (2024)
2. Mgr. Michaela Demková: Koncept pro-poor turizmu: analýza potenciálu redukcie chudoby v podmienkach marginalizovaných komunít (2024)
3. Ing. Petra Smetanová: Branding územia ako nástroj strategického plánovania v cestovnom ruchu (2026)
Aktuálne vedené diplomové práce
............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
1. Bc. Justína Rankovová: Mestský cestovný ruch v Bratislave: trendy, perspektívy a limity rozvoja. (téma navrhnutá študentom - 2026)
2. Bc. Sofia Lepeňová: Marketingová stratégia Rezortu Fabrika Vyhne. (téma navrhnutá hospodárskou praxou - 2026)
Aktuálne vedené bakalárske práce
............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
1. Viktória Jursová: Sociálne médiá a ich vplyv na výber ubytovacieho zariadenia na príklade generácie Z v Portugalsku a na Slovensku. (téma navrhnutá študentom - 2026)
2. Ema Kováčová: Temný cestovný ruch: morálne dilemy a motivácia turistov navštevujúcich miesta smrti. (téma navrhnutá študentom - 2026)
3. Nadežda Machajová: Turistické značenie a jeho úloha pri rozvoji cestovného ruchu v chránených územiach. (téma navrhnutá študentom - 2026)
4. Kristína Belániova: Filmová produkcia a jej vplyv na rozvoj cestovného ruchu. Prípadové štúdie úspešných lokalít. (téma navrhnutá študentom - 2026)
5. Nataša Woletzová: Vplyv označenia Zero Waste na spotrebiteľské preferencie v gastrosektore. (2026)
6. Jana Zámečníková: Vplyv ponuky stravovacích zariadení na spotrebiteľské správanie a podporu udržateľného stravovania, na príklade bezmäsitej gastronómie. (2026)