Language Selection mobile
Top Menu

Kognitívna pedagogika 1.

KOVALČÍKOVÁ, I. (2017). Kognitívna pedagogika 1. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity v Prešove, 104 s. ISBN 978-80-555-1814-5.

Zámerom monografie je vymedziť a charakterizovať infraštruktúru pre formovanie kognitívnej pedagogiky ako samostatnej a konštituovanej pedagogickej disciplíny. Autorka sa sústreďuje na analýzu a porovnanie behavioristickej a kognitivistickej koncepcie učenia sa. V publikácií sú prezentované možnosti skúmania mentálnych procesov žiaka, ktoré sú aktivované v procese učenia sa. V monografii je analyzovaný trojfázový IN-ON-OUT model delenia mentálneho úkonu, sú prezentované ukážky kognitívnej diagnostiky i kognitívnej intervencie. Autorka upriamuje pozornosť na hypotetické, deduktívne a inferenčné myslenie ako kognitívne procesy, ktoré podmieňujú proces učenia sa. V závere monografie sú analyzované výsledky výskumu zameraného na skúmanie hypotetického, deduktívneho a inferenčného myslenia na vzorkách intaktných a intelektovo nadaných žiakov. Uvádzané sú edukačné implikácie stimulácie vymedzených aspektov kognície.

V prípade záujmu o publikáciu kontaktujte prof. PhDr. Ivetu Kovalčíkovú, PhD.: iveta.kovalcikova@unipo.sk, 0905 566 790

Aktualizoval(a): Peter Holdok, 26.03.2019