Language Selection mobile
Top Menu

Turistické produkty alebo čo robíme pre návštevníka

Na úvod pani výkonná riaditeľka Mgr. M. Zdrážilová oboznámila študentov s podstatou fungovania OOCR, jej poslaním a cieľmi ako aj s financovaním, pričom študenti mali možnosť konkrétne vidieť nárast financií pre OOCR Horný Zemplín v slede posledných rokov. Upozornila, že úspešnosť priamo súvisí s tvrdou prácou, tvorbou atraktívnych turistických produktov, informovaním návštevníka o turistických produktoch, podujatiach, aktivitách a následná komunikáciou s návštevníkmi po príchode a samozrejme, splnením sľúbeného s garanciou kvality spotrebovaného produktu, služby. To všetko musí byť zabezpečované kooperujúcimi podnikateľskými subjektami v turizme, pod dohľadom a radami OOCR Horný Zemplín a Horný Šariš.

Študenti boli oboznámení s významom nielen printových materiálov, ale hlavne s možnosťami, ktoré poskytuje online priestor, pričom pani riaditeľka dokladovala narastajúci význam sociálnych sietí pre destináciu Horný Zemplín a Horný Šariš. To následne manažment OOCR pretavil do spolupráce s influencermi vo viacerých oblastiach, napríklad v produktoch pre detský segment návštevníka, ako aj v produktoch týkajúcich sa ochrany životného prostredia u udržateľného rozvoja destinácie.

Následne pani riaditeľka predstavila študentom podrobne jednotlivé produkty ako napríkald „Unes sa UNESCOm“ alebo „Vymeň modré Santorini za zelené Poloniny“ a ďalšie. Študenti mali možnosť vidieť obsah mobilnej aplikácie, ktorá obsahuje 50 atraktivít destinácie. Pani Mgr. Zdrážilová zdôraznila, že momentálne sa zameriavajú na turistické produkty, ktoré sú menej známe, no majú potenciál návštevníka očariť a pozitívne šíriť informácie o destinácii (napríklad aj v spolupráci s rádiom Paráda).

V závere pani výkonná riaditeľka OOCR Horný Zemplín a Horný Šariš, ešte raz zdôraznila študentom význam sieťovania podnikateľov, nielen v turizme, v destinácií ako aj komunikáciu s nimi či vnímanie jednotnej vízie destinácie. Upriamila ich pozornosť aj na neustále vzdelávanie sa, nielen samotného manažmentu OOCR, ale následne ponúkanie a zabezpečenie školení pre podnikateľské subjekty v destinácii. Neopomenula dodať, že len tak sa môže destinácia rozvíjať a ponúkať atraktívne a kvalitné turistické produkty, ktoré budú vyhľadávané na trhu turizmu. Samozrejme, za predpokladu, že manažment destinácie bude mať poznať a rešpektovať stratégiu rozvoja územia (ako je Územný rozvojový plán Humenné alebo Plán obnovy Poloniny a iné dokumenty).

Prednáška je  realizovaná ako jedna z aktivít projektu   KEGA 005PU-4/2022 „Inovácia študijného programu Turizmus, hotelierstvo a kúpeľníctvo v prvom stupni štúdia v študijnom odbore Ekonómia a manažment“.

Doc. Ing. Kristína Šambronská, PhD.

Katedra turizmu a hotelového manažmentu

Aktualizoval(a): Kristína Šambronská, 07.11.2022