Katedra marketingu a medzinárodného obchodu
Katedra marketingu a medzinárodného obchodu má v štruktúre Fakulty manažmentu, ekonomiky a obchodu významnú pozíciu s explicitne vyjadreným akcentovaním jej medzinárodnej dimenzie vo výskume aj vo vzdelávaní.
Základným poslaním katedry je autonómne vedecko-výskumné bádanie vo vybraných oblastiach marketingu a na základe využitia výsledkov tohto výskumu výučba marketingových disciplín v akreditovaných študijných programoch študijného odboru Ekonómia a manažment v bakalárskom, magisterskom a doktorandskom štúdiu.
Vedecko-výskumné zameranie katedry je v súčasnosti predovšetkým v nasledujúcich oblastiach:
- Teória marketingovej stratégie podnikov, praktické aplikácie dominantne zamerané na oblasť marketingu podnikov služieb.
- Marketing nehmotných produktov a špecifických oblastí marketingu organizácií terciárnej sféry. Výskum interného marketingu a personálneho marketingu pri poskytovaní služieb.
- Marketing podnikov služieb v rozvíjajúcom sa podnikateľskom prostredí zaostávajúcich regiónov východného Slovenska. Marketingový výskum tohto podnikateľského prostredia.
- Marketingové plány pri tvorbe projektov zameraných na čerpanie štrukturálnych fondov Európskej únie. Analýza regionálnych súvislostí.
- Medzinárodný marketing a obchod, výskum v oblasti konkurencieschopnosti našich podnikov.
Katedra zabezpečuje výučbu navzájom sa dopĺňajúcich marketingových predmetov, ktoré vytvárajú previazaný a komplexný systém schopný pripraviť absolventa pre úspešný a plynulý vstup do manažérskej praxe.
Predmety učebného plánu, ktoré v súčasnosti zabezpečuje katedra marketingu a medzinárodného obchodu, pokrývajú takmer všetky základné oblasti týchto disciplín. Na začiatku štúdia sa poslucháč oboznámi so základmi marketingu v rámci samostatného predmetu rovnakého názvu, neskôr sa môže špecializovať v rámci ostatných nadväzujúcich disciplín, medzi ktoré patria najmä marketingový výskum, strategický marketing, marketing služieb či personálny marketing. Tieto disciplíny umožnia poslucháčom lepšiu orientáciu v rámci väčšiny základných marketingových oblastí, akými sú napr. správanie sa spotrebiteľa a jeho rozhodovanie, výskum trhu, marketingová komunikácia, neuromarketing, globalizácia a marketing.

