Prednáška odborníčky z praxe na tému krízového manažmentu v dobe pandémie
Súčasná situácia na trhu cestovného ruchu v kontexte pandémie poznačila odvetvie cestovného ruchu ako jedno z najviac zasiahnutých odvetví celosvetovej ekonomiky. Podniky služieb cestovného ruchu boli limitované vo svojej činnosti vzhľadom na rozsiahle opatrenia, ktoré bolo nevyhnutné rešpektovať v dlhodobom horizonte. To sa podpísalo pod výkony cestovného ruchu a výrazne ovplyvnilo ekonomický status jednotlivých podnikov, kedy mnohé čelili respektíve dosiahli svoj zánik kvôli trvalej neudržateľnosti náročných doposiaľ nevídaných podmienok. Z tohto dôvodu boli podniky nútené hľadať alternatívne a najmä krízové riešenia, o ktorých detailne hovorila bývala absolventka Fakulty manažmentu Prešovskej univerzity v Prešove, vtedajšieho študijného odboru Ekonomika a manažment podnikov, v špecializácii na Manažment turizmu a hotelierstva, no najmä zanietená senior manažérka v hotelierstve. Jej praktické skúsenosti vo viacerých podnikoch a krajinách umožnili porovnanie riešenia krízových situácií v predpandemickom ako aj pandemickom období.
V rámci prednášky poukázala na špecifiká riadenia vybraných ubytovacích zariadení, dôležitosti budovania stability značky ako aj dobrého mena podnikov, ktoré môže následne pozitívne ovplyvňovať rozhodovanie sa samotných účastníkov cestovného ruchu ale aj zamestnancov poskytujúcich služby v hotelierstve. Prostredníctvom aktívnej komunikácie sa prednáška stala interaktívnou možnosťou ako prepojiť teoretické poznatky získané z predmetu Základy cestovného ruchu s reálnymi situáciami na trhu cestovného ruchu. Pandemická kríza vytvorila osobitosti, ktoré bolo potrebné uplatniť aj do novodobého manažmentu a aj o tých sa mali možnosť študenti a pedagógovia dozvedieť viac. Celkovo bola prednáška zaujímavým obohatením a nadobudnutím širšieho rozhľadu v odvetví cestovného ruchu a jeho konkrétnych služieb.
doc. PhDr. Daniela Matušíková, PhD.