Valné zhromaždenie a konferencia EUA
3. apríla 2014 sa v Bruseli konalo valné zhromaždenie Európskej asociácie univerzít (EUA), ktorá v súčasnosti združuje viac než 850 členov (univerzít a rektorských konferencií) zo 47 krajín.
Už tradične valné zhromaždenie sa spája i s konferenciou (3-4. apríla 2014), ktorej sa tohto roku zúčastnilo viac než 250 predstaviteľov vysokoškolských inštitúcií. Konferencia sa konala pod názvom Changing Landscapes in Learning and Teaching a bola zameraná na trendy, ktoré transformujú proces učenia a učenia sa a vytvorila dostatočný priestor na diskusiu o tom, ako by európske univerzity mali reagovať.
Konferenciu zahájil Didier Viviers , rektor Université libre de Bruxelles, ktorá konferenciu hosťovala. V úvodnom prejave Androulla Vassiliou, európska komisárka pre vzdelávanie, kultúru, viacjazyčnosť a mládež, zdôraznila významnú rolu univerzít pre súčasnosť i budúcnosť našej spoločnosti a definovala kľúčové okruhy konferencie – hodnotenie digitálneho vzdelávania a príprava učiteľa pre digitálne vzdelávanie. Zároveň avizovala publikáciu The Role of New Technologies in Higher Education, ktorá by mala vyjsť tohto leta.
Giovanni Azzone, rektor Technickej Univerzity v Milane (Taliansko), Erno Lehtinen, profesor Univerzity v Turku (Fínsko) a Ada Pellert, rektorka Berlínskej univerzity prezentovali svoje názory a skúsenosti so vzdelávaním v digitálnej dobe. Mimoeurópsky pohľad na vzdelávanie a internacionalizáciu vzdelávania v súčasnej dobe predstavili Maria Paula Dallari Bucci, Profesorka Univerzity v São Paulo (Brazília), Huai Jinpeng, rektor Beihang Univerzity v Číne a Kris Olds, profesor Univerzity vo Wisconsin-Madison (USA).
Hlbší vhľad do problematiky vysokoškolského vzdelávania a učenia sa v digitálnom veku, vplyvu zavedenia Bolonského systému v celej Európe , či vplyvu internacionalizácie a mobility na učenie sa a vyučovanie poskytli samostatné workshopy. Prezentácie z konferencie budú zverejnené na webe EUA, v súčasnosti je možné na ich webstránke nájsť zaujímavú štúdiu o MOOCs (massive online open courses), ktorú napísal Michale Gaebel.