Language Selection mobile
Top Menu

Úvod

Prešovská univerzita v Prešove predstavuje novú službu poskytovanú Centrom výpočtovej techniky PU, ktorou je Informačný systém Kľúčový poriadok. Informačný systém Kľúčový poriadok (ďalej len "ISKP") je IS slúžiaci pre evidenciu výpožičiek kľúčov na vrátniciach budov. Tento IS bol pôvodne vyvinutý a je vo veľkej miere využívaný na Technickej univerzite v Košiciach a PU ho získala v rámci rozvojového projektu MŠVVaŠ SR.
 

ISKP sa v súčasnosti používa v týchto objektoch:
- objekt na Ul. 17. novembra 1 (predná a zadná vrátnica)
- objekt na Ul. 17. novembra 15 (hlavná vrátnica a vrátnica v sekcii E)
- objekt na Ul. Partizánska 1
- objekt na Ul. 17. novembra 13 (vrátnica FŠ PU)

Evidencia kľúčov sa na PU doteraz robila v papierovej forme (do zošita). ISKP prináša digitalizáciu do tejto oblasti, pričom prináša nasledovné výhody:

- Záznamy o výpožičkách sú čiastočne automatizované (vrátnik nemusí zapisovať meno žiadateľa a čas výpožičky), čo znamená isté zrýchlenie procesu zapožičania.
- Digitálne záznamy sú zaznamenávané na centrálny server, ktorý je zálohovaný a informácie o zápožičkách sa takto nestratia, sú ťažšie zmanipulovateľné a zároveň ľahšie dostupné.
- Vrátnik má cez ISKP prístup k databáze zamestnancov a študentov a preto si vie preveriť, či je preukaz žiadateľa platný a či je žiadateľ skutočne jeho majiteľom.


ISKP prináša rozdiel v doterajšom prístupe žiadateľov k vypožičiavaniu kľúčov. Žiadateľ sa musí preukázať pri výpožičke platným preukazom (študentským alebo zamestnaneckým) priložením preukazu k čítačke čipových kariet umiestnenej na vrátnici. Vrátnik mu až na základe tohoto úkonu vydá žiadaný kľúč, pričom žiadateľ si preukaz môže odniesť (čo doteraz na niektorých vrátniciach nebolo praxou). Pri návrhu systému bolo myslené aj na žiadateľov bez preukazu, toto však znižuje efektivitu a jednoduchosť celého procesu výpožičky. Bližšie informácie o procese vypožičania je možné nájsť tu.
 

Pravidlá prevádzky a správy Informačného systému Kľúčový poriadok - stiahnuť
Žiadosť o pridelenie prihlasovacích údajov do Informačného systému kľúčový poriadok - stiahnuť
Ďalšie všeobecné informácie o ISKP je možné nájsť tu.

 

Poznámka:

Správca systému poskytuje počas stránkových hodín bežnú podporu používateľom (tzv. HelpDesk) v rozsahu do 3 pracovných hodín. V prípade požiadaviek na väčšie úpravy systému, doplnenia funkcionalít, zložitejšie výstupy, rôzne projekty, hromadné a rozsiahlejšie školenia, o akceptácii požiadavky a jej realizácii môže rozhodnúť len vedúci zamestnanec pracoviska – riaditeľ CVT PU na základe písomnej žiadosti alebo prerokovania            so žiadateľom, príp. metodik priamo uvedený v príslušnom prevádzkovom poriadku systému.

Kontaktné informácie:

Správca informačného systému Kľúčový poriadok:

Mgr. Dominik Sabol
VŠA, Ul. 17. novembra č. 1, č. m. 38
Tel. č.: 051 / 75 70 137
e-mail: dominik.sabol@unipo.sk

Zástupca správcu informačného systému Kľúčový poriadok:

Ing. Juraj Ondovčík
VŠA, Ul. 17. novembra č. 1, č. m. 37A
tel. č.: 051 / 75 70 187
e-mail: juraj.ondovcik@unipo.sk

Updated by: Dominik Sabol, 05.06.2023