POSTUP pri podávaní zahraničných projektov
podpisovaných štatutárom univerzity so zahraničnými partnermi
I. Podanie prihlášky na projekt
- Pracovník/pracovisko/fakulta má záujem o podanie projektu v konkrétnej projektovej schéme a výzve, resp. pracovník/pracovisko/fakulta je oslovené s ponukou na spoluúčasť na projekte v konkrétnej projektovej schéme a výzve.
Termín: podľa konkrétnej výzvy.
- Rozhodnutie prediskutuje s prodekanom pre zahraničné vzťahy na príslušnej fakulte a stanoví kontaktnú osobu.
- Kontaktná osoba v súčinnosti s Úsekom pre zahraničie a vonkajšie vzťahy (ÚZVV) vyplní v Prihláške (mandátnej listine a pod.) potrebné informácie o univerzite.
- Kontaktná osoba predloží Krycí list k podávanému projektu (príloha 1) vedeniu fakulty v dostatočnom časovom predstihu. V krycom liste k podávanému projektu uvedie krátku charakteristiku projektu, výšku financovania aj očakávané spolufinancovanie (ak je to relevantné).
- Fakulta postúpi návrh projektu (resp. mandátnu listinu apod.) a podpísaný krycí list k podávanému projektu ÚVV R PU.
Termín: minimálne 4 dni pred termínom, kedy je potrebné dokumentáciu predložiť
- Po zapracovaní prípadných pripomienok predkladá ÚZVV dokumentáciu štatutárovi na podpis.
- Podpísaná prihláška (resp. mandátna listina) je postúpená kontaktnej osobe. Krycí list k podávanému projektu je archivovaný na ÚZVV.
Zodpovednosť: je uvedená v texte.
Termíny: v závislosti od termínov jednotlivých schém a ich výziev.
II. Realizácia po schválení projektu
- Kontaktná osoba je povinná oznámiť Oddeleniu pre zahraničné veci na fakulte a ÚVV R PU, či bol projekt schválený.
Termín: spravidla do 7 dní od získania informácie.
- V prípade, že projekt bol schválený, podávateľ postupuje nasledovne: kontaktná osoba v spolupráci so zahraničným oddelením na fakulte a ÚVV RPU vyplní Personálnu maticu (príloha 2). Personálna matica spravidla obsahuje názov/číslo projektu, meno koordinátora/manažéra za PU, meno administratívneho pracovníka (môže byť identická osoba s koordinátorom), meno rozpočtára (ktorého stanoví fakulte v spolupráci s finančným útvarom na R PU), meno účtovníka (ktorého stanoví finančný útvar na R PU).
- Personálnu maticu podpisuje dekan fakulty a fakultné oddelenie pre zahraničné vzťahy ju postúpi na ÚVV RPU.
- V prípade, že je potrebné zriadiť samostatný účet – finančný útvar na podnet ÚVV RPU rozhodne o jeho pridelení a číslo účtu nahlási manažérovi, resp. koordinátorovi projektu.
- Ku každému schválenému projektu by mala byť podpísaná aj finančná zmluva, ktorú zvyčajne zasiela koordinátor (zahraničný partner). Finančnú zmluvu môže podpísať len štatutárny zástupca.
- K podpisu Finančnej zmluvy, ktorú predkladá na ÚVV R PU projektový manažér je potrebné doložiť schválený rozpočet projektu, stručný preklad hlavných bodov zmluvy (ak je zmluva v anglickom jazyku) a Záznam o pripomienkovom konaní (príloha 3), ktorý vydáva Útvar kvestora.
- Záznam o pripomienkovom konaní podpisuje predkladateľ projektu a následne dekan fakulty, z ktorej je predkladateľ. Potom ÚVV R PU zabezpečí vyjadrenia z právneho a ekonomického oddelenia.
Termín: minimálne 7 dni pred termínom, kedy je potrebné dokumentáciu predložiť