POSTUP pri podávaní zahraničných projektov

podpisovaných štatutárom univerzity so zahraničnými partnermi

I. Podanie prihlášky na projekt

  1. Pracovník/pracovisko/fakulta má záujem o podanie projektu v konkrétnej projektovej schéme a výzve, resp. pracovník/pracovisko/fakulta je oslovené s ponukou na spoluúčasť na projekte v konkrétnej projektovej schéme a výzve.  
    Termín: podľa konkrétnej výzvy.  
     
  2. Rozhodnutie prediskutuje s prodekanom pre zahraničné vzťahy na príslušnej fakulte a stanoví kontaktnú osobu.  
     
  3. Kontaktná osoba v súčinnosti s Úsekom pre zahraničie a vonkajšie vzťahy (ÚZVV) vyplní v Prihláške (mandátnej listine a pod.) potrebné informácie o univerzite.  
     
  4. Kontaktná osoba predloží Krycí list k podávanému projektu (príloha 1) vedeniu fakulty v dostatočnom časovom predstihu. V krycom liste k podávanému projektu uvedie krátku charakteristiku projektu, výšku financovania  aj očakávané spolufinancovanie (ak je to relevantné).  
     
  5. Fakulta postúpi návrh projektu (resp. mandátnu listinu apod.) a podpísaný krycí list k podávanému projektu ÚVV R PU.  
    Termín: minimálne 4 dni pred termínom, kedy je potrebné dokumentáciu predložiť  
     
  6. Po zapracovaní prípadných pripomienok predkladá ÚZVV dokumentáciu štatutárovi na podpis.
  7. Podpísaná prihláška (resp. mandátna listina) je postúpená kontaktnej osobe. Krycí list k podávanému projektu je archivovaný na ÚZVV.  
    Zodpovednosť: je uvedená v texte.    
    Termíny: v závislosti od termínov jednotlivých schém a ich výziev.

application/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.document Krycí list PU.docx

 

II. Realizácia po schválení projektu

  1. Kontaktná osoba je povinná oznámiť Oddeleniu pre zahraničné veci na fakulte a ÚVV R PU, či bol projekt schválený.  
    Termín: spravidla do 7 dní od získania informácie.  
     
  2. V prípade, že projekt bol schválený, podávateľ postupuje nasledovne: kontaktná osoba v spolupráci so zahraničným oddelením na fakulte a ÚVV RPU vyplní Personálnu maticu (príloha 2). Personálna matica spravidla obsahuje názov/číslo projektu, meno koordinátora/manažéra za PU, meno administratívneho pracovníka (môže byť identická osoba s koordinátorom), meno rozpočtára (ktorého stanoví fakulte v spolupráci s finančným útvarom na R PU), meno účtovníka (ktorého stanoví finančný útvar na R PU).  
     
  3. Personálnu maticu podpisuje dekan fakulty a fakultné oddelenie pre zahraničné vzťahy ju postúpi na ÚVV RPU.  
     
  4. V prípade, že je potrebné zriadiť samostatný účet – finančný útvar na podnet ÚVV RPU rozhodne o jeho pridelení a číslo účtu nahlási manažérovi, resp. koordinátorovi projektu.  
     
  5. Ku každému schválenému projektu by mala byť podpísaná aj finančná zmluva, ktorú zvyčajne zasiela koordinátor (zahraničný partner). Finančnú zmluvu môže podpísať len štatutárny zástupca.  
     
  6. K podpisu Finančnej zmluvy, ktorú predkladá na ÚVV R PU projektový manažér je potrebné doložiť schválený rozpočet projektu, stručný preklad hlavných bodov zmluvy (ak je zmluva v anglickom jazyku) a Záznam o pripomienkovom konaní (príloha 3), ktorý vydáva Útvar kvestora.  
     
  7. Záznam o pripomienkovom konaní podpisuje predkladateľ projektu a následne dekan fakulty, z ktorej je predkladateľ. Potom ÚVV R PU zabezpečí vyjadrenia z právneho a ekonomického oddelenia.  
    Termín: minimálne 7 dni pred termínom, kedy je potrebné dokumentáciu predložiť

 

Aktualizoval(a): ‍ Jana Homolová , 08.10.2025