Výskumné projekty
prof. PhDr. Iveta Kovalčíková, PhD., riaditeľka KogEdu
Odborný garant projektu:
NÁRODNÝ PROJEKT Zlepšenie stredného odborného školstva v Prešovskom samosprávnom kraji
Prijímateľ: Prešovský samosprávny kraj
Trvanie projektu: 08/2020 –12/2023
Špecifický cieľ: Zvýšiť kvalitu odborného vzdelávania a prípravy reflektujúc potreby trhu práce
Plagát
VEGA 1/0254/20
Doba riešenia: 01.01.2020 ‒ 31.12.2022
Zodpovedná riešiteľka: prof. PhDr. Iveta Kovalčíková, PhD.
Členovia riešiteľského kolektívu: prof. PhDr. Iveta KOVALČÍKOVÁ, PhD., PhDr. Nikoleta IZDENCZYOVÁ, PhD., Mgr. Ivana MARTINKOVÁ, PhD.
SMARTS ‒ Slovenská adaptácia a pilotné overenie programu na stimuláciu exekutívnych funkcií a metakognitívnych schopností žiakov so zníženým školským výkonom
Projekt Španielsko
Development of computerized adaptive applications for the dynamic assessment and enhancement of executive functions in students with neurodevelopmental and learning disorders.
http://adaptivelearning-project.eu/
Informačné video projektu
Vývoj počítačovej aplikácie pre dynamické testovanie exekutívnych funkcií žiakov s neurovývojovými poruchami a poruchami učenia.
Informačný bulletin projektu Adaptive Learning
ERASMUS+ KA2 - Cooperation for innovation and the exchange of good practices
Identifikátor projektu: 2019-1-ES01-KA201-065378
Projektový koordinátor: UNIVERSIDAD DE ZARAGOZA
Doba riešenia: september 2019 – december 2021
Zodpovedná riešiteľka: prof. PhDr. Iveta Kovalčíková, PhD., (Výskumné centrum kognitívnej edukácie, Pedagogická fakulta, Prešovská univerzita)
Členovia riešiteľského kolektívu:
doc. PaedDr. Martin Klimovič, PhD. (Pedagogická fakulta, Prešovská univerzita)
doc. RNDr. Alena Prídavková, PhD. (Pedagogická fakulta, Prešovská univerzita)
Mgr. Ivana Martinková, PhD., interná doktorandka (Pedagogická fakulta, Prešovská univerzita)
Externí partneri:
DYS-centrum Praha o.s. (Česká republika)
UNIVERSIDAD DE MALAGA (Španielsko)
Inthecity Project Development (Holandsko)
UNIVERSIDAD DE SEVILLA (Španielsko)
Kypriaki Mathimatiki Etaireia (Cyprus)
EXPE-EXEFUN: Experimentálne overovanie programov na stimuláciu exekutívnych funkcií slaboprospievajúceho žiaka (na konci 1. stupňa školskej dochádzky) - kognitívny stimulačný potenciál matematiky a slovenského jazyka
APVV-15-0273, Všeobecná výzva
Doba riešenia: júl 2016 – December 2019
Zodpovedná riešiteľka: prof. PhDr. Iveta Kovalčíková, PhD., (Výskumné centrum kognitívnej edukácie, Pedagogická fakulta, Prešovská univerzita)
Členovia riešiteľského kolektívu:
prof. PaedDr. Ľudmila Liptáková, PhD. (Pedagogická fakulta, Prešovská univerzita)
doc. PhDr. Ján Ferjenčík, PhD. (Filozofická fakulta, Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach)
doc. PaedDr. Martin Klimovič, PhD., (Pedagogická fakulta, Prešovská univerzita)
doc. RNDr. Alena Prídavková, PhD, (Pedagogická fakulta, Prešovská univerzita).
PaedDr. Eva Gogová, PhD., (Pedagogická fakulta, Prešovská univerzita)
PhDr. Nikoleta Izdenczyová, PhD., (Pedagogická fakulta, Prešovská univerzita)
PhDr. Miriam Slavkovská, PhD., (Filozofická fakulta, Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach)
PaedDr. Edita Šimčíková, PhD., (Pedagogická fakulta, Prešovská univerzita),
Mgr. Blanka Tomková, PhD., (Pedagogická fakulta, Prešovská univerzita)
Mgr. Marta Kopčíková, PhD., (Pedagogická fakulta, Prešovská univerzita)
Mgr. Juraj Kresila. PhD., (Pedagogická fakulta, Prešovská univerzita)
Mgr. Marta Kopčíková, PhD., (Pedagogická fakulta, Prešovská univerzita)
Mgr. Ivana Martinková, PhD., interná doktorandka, (Pedagogická fakulta, Prešovská univerzita)
Mgr. Svetlana Košková, externá doktorandka, (Pedagogická fakulta, Prešovská univerzita)
Mgr. Joanna Miecznik Warda, externá doktorandka, (Pedagogická fakulta, Prešovská univerzita)
VEGA 1/0691/16
Doba riešenia: júl 2016 – December 2019
Experimentálne overovanie vplyvu športovej činnosti na exekutívne a kognitívne fungovanie žiakov s poruchou ADHD
Zodpovedná riešiteľka: prof. PhDr. Iveta Kovalčíková, PhD., (Výskumné centrum kognitívnej edukácie, Pedagogická fakulta, Prešovská univerzita)
Členovia riešiteľského kolektívu:
Prof. PaedDr. Rudolf Horváth, PhD., (Pedagogická fakulta, Prešovská univerzita)
PaedDr. Iveta Boržíková, PhD. (Fakulta športu, Prešovská univerzita)
PaedDr. Ingrid Ružbarská, PhD., (Pedagogická fakulta, Prešovská univerzita)
Mgr. Marta Kopčíková, PhD., (Pedagogická fakulta, Prešovská univerzita)
Experimental verification of a program aimed at stimulation of executive functions of underperforming pupils from the Roma ethnic group –the stimulation potential of math
Society for the Study of School Psychology and the International School Psychology Association (USA)
Doba riešenia: jún 2016 – December 2018
Zodpovedná riešiteľka: prof. PhDr. Iveta Kovalčíková, PhD., (Výskumné centrum kognitívnej edukácie, Pedagogická fakulta, Prešovská univerzita)
Členovia riešiteľského kolektívu:
doc. RNDr. Alena Prídavková, PhD, (Pedagogická fakulta, Prešovská univerzita),
PaedDr. Edita Šimčíková, PhD., (Pedagogická fakulta, Prešovská univerzita),
Mgr. Blanka Tomková, PhD., (Pedagogická fakulta, Prešovská univerzita)
Externí partneri:
Prof. Carol Robinson-Zanartu, San Diego State University, USA
PhDr. Viera Hybenová, Centrum pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie, Prešov
Ukončené projekty
EXEFUN: Exekutívne funkcie ako štrukturálny komponent schopnosti učiť sa: diagnostika a stimulácia
APVV-0281-11, Všeobecná výzva
EXEFUN - Ciele projektu
Doba riešenia: júl 2012 – December 2015
Zodpovedná riešiteľka: prof. PhDr. Iveta Kovalčíková, PhD., (Výskumné centrum kognitívnej edukácie, Pedagogická fakulta, Prešovská univerzita)
Výstupy: Preložená, adaptovaná, štandardizovaná batéria na posudzovanie kvality exekutívneho fungovania - D-KEFS (Delis-Kaplan Executive Function System (D-KEFS; Delis, Kaplan & Kramer, 2001) 8 testov pripravených na použitie v podmienkach Slovenskej republiky. Vytvorené normy pre 1. štandardnú populáciu 9-10 ročných žiakov, 2. populáciu žiakov zo sociálne znevýhodňujúceho prostredia s iným než slovenským materinským jazykom. V procese relačného výskumu overený vzťah medzi: úrovňou exekutívneho fungovania a schopnosťou učiť sa. Prostredníctvom multivariátnych štatistických modelov a metódy modelovania štrukturálnych rovníc vysvetlená variabilita podielu exekutívnych funkcií na schopnosti učiť sa. Vytvorené východiská pre možnú stimuláciu exekutívneho fungovania žiakov.
Podrobnejšie informácie o projekte dostupné na: EXEFUN
DTLUK: Dynamické testovanie žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia
APVV-0073-06, Všeobecná výzva
Doba riešenia: 2007-2010
Zodpovedná riešiteľka: prof. PhDr. Iveta Kovalčíková, PhD., (Výskumné centrum kognitívnej edukácie, Pedagogická fakulta, Prešovská univerzita)
Výstupy: V rámci projektu boli vyvinuté 2 originálne diagnostické nástroje merania a posudzovania latentných učebných kapacít, využívajúce postupy dynamického testovania, vydaná publikácia v zahraničnom vydavateľste Hogrefe Testcentrum. Novovytvorené diagnostické nástroje boli overované na populácii detí zo sociálne znevýhodneného prostredia. Ďalšími produktmi projektu bola metodika tvorby kognitívneho stimulačného programu pre deti zo sociálne znevýhodneného prostredia. Jeden z vyvinutých nástrojov je v súčasnosti komerčným produktom Psychodiagnostiky.