Kognitívna stimulácia individuálnych edukačných potrieb žiaka zo sociálne znevýhodňujúceho prostredia

KOVALČÍKOVÁ, I. a kol. (2010). Kognitívna stimulácia individuálnych edukačných potrieb žiaka zo sociálne znevýhodňujúceho prostredia. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity v Prešove. 103 s. ISBN 978-80-555-0197-0.

Hlavným zámerom tejto publikácie je prezentovanie východísk tvorby metodiky kognitívnej stimulácie individuálnych edukačných potrieb žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia. Autori publikácie ponúkajú k doteraz navrhovaným stratégiám vzdelávania žiakov doplňujúci model kognitívnej stimulácie dieťaťa z menej podnetného prostredia, ktorého mentálne procesy sú poznačené absenciou sprostredkovaného učenia sa a zámernej kognitívnej stimulácie v ranom detstve. Členovia výskumného tímu projektu APVV-0073-06 Dynamické testovanie latentných učebných kapacít detí zo sociálne znevýhodneného prostredia počas plnenia projektových zámerov vytvorili model možného intervenčného stimulačného programu v intenciách kognitívnej edukácie ukotvenej v teórii kognitívnej modifikovateľnosti a kognitívnej štrukturálnej zmeny. Publikácia ponúka jednak sumarizované informácie o intervenčnom programe ako fenoméne, ktorý iniciuje predpokladanú projektovú zmenu, ďalej prehľad vybraných intervenčných programov v slovenskom, českom i svetovom kontexte. Analyzované sú aj podmienky kvalitného stimulačného programu vo všeobecnosti.

V prípade záujmu o publikáciu kontaktujte prof. PhDr. Ivetu Kovalčíkovú, PhD.: iveta.kovalcikova@unipo.sk, 0905 566 790

Updated by: Peter Holdok, 26.03.2019