Diagnostika a stimulácia kognitívnych a exekutívnych funkcií žiaka v mladšom školskom veku.

KOVALČÍKOVÁ, I. et al. (2016). Diagnostika a stimulácia kognitívnych a exekutívnych funkcií žiaka v mladšom školskom veku. 2. rozšírené vydanie. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity v Prešove, 264 s. ISBN 978-80-555-1719-3.

Predmetom pozornosti je skúmanie procesov učenia sa z pohľadu kognitivistickej paradigmy. Skúmaný je koncept exekutívnych funkcií a ich účasť v procesoch nadobúdania nových a modifikácie už existujúcich mentálnych obsahov a foriem. Na základe výsledkov výskumu autori vymedzujú vyššie kognitívne a exekutívne procesy, ktoré vplývajú na kvalitu školského výkonu žiaka. Analyzovaný je proces štandardizácie (v slovenskom prostredí) komplexnej batérie na hodnotenie vyšších kognitívnych/exekutívnych funkcií žiaka – D-KEFS (Delis-Kaplan Executive Functions Scale). Z generovaného poznania sú následne konceptualizované prístupy k stimulácií deficitného exekutívneho fungovania v doménovo špecifických programoch. Publikácia je výsledkom tímovej vedeckej práce v rámci grantového projektu APVV-0281-11 (Exekutívne funkcie ako štrukturálny komponent schopnosti učiť sa: diagnostika a stimulácia, zodpovedná riešiteľka prof. PhDr. Iveta Kovalčíková, PhD.)

V prípade záujmu o publikáciu kontaktujte prof. PhDr. Ivetu Kovalčíkovú, PhD.: iveta.kovalcikova@unipo.sk, 0905 566 790

Updated by: Peter Holdok, 26.03.2019