Language Selection mobile
Top Menu

KEGA

2019 – 2021

Grantový projekt: 028PU-4/2019

Inkorporácia hudobných činností do matematickej pregraduálnej prípravy študentov v študijnom odbore Predškolská a elementárna pedagogika

Vedúci projektu:  doc. RNDr. Alena Prídavková, PhD.

Spoluriešitelia na PF PU: doc. RNDr. Iveta Scholtzová, PhD., doc. PaedDr. Daniel Šimčík, PhD., RNDr. Jana Hnatová, PhD., PaedDr. Edita Šimčíková, PhD., Mgr. Blanka Tomková, PhD., Mgr. Anna Vašutová, PhD.

Anotácia: Projekt je zameraný na tvorbu učebných zdrojov určených pre výučbu vybraných matematických disciplín v študijnom odbore Predškolská a elementárna pedagogika s využitím hudobných činností. Cieľom projektu je implementovať nové metódy a formy výučby do pregraduálnej matematickej prípravy budúcich učiteľov na predprimárnom a primárnom stupni vzdelávania, využitím elektronických kurzov v LMS MOODLE. Výstupom projektu bude elektronický kurz obsahujúci súbor námetov pre matematickú edukáciu, ktoré v sebe zahŕňajú elementy hudobnej výchovy, ako aj vysokoškolský učebný text s danou problematikou.

 

2015 – 2017

Grantový projekt: KEGA č. 013PU-4/2015

Aplikácia kooperačných a komunikačných nástrojov v e-learningových kurzoch pre učiteľov primárneho vzdelávania

Vedúci projektu: doc. Ing. Jana Burgerová, PhD.

Spoluriešitelia na PF PU: doc. RNDr. Iveta Scholtzová, PhD., Mgr. Marek Mokriš, PhD., Mgr. Martina Adamkovičová, PhD., Mgr. Vladimír Piskura

Anotácia:

 Príprava učiteľov primárneho vzdelávania na pedagogických fakultách je ovplyvnená inovačnými trendmi súvisiacimi s technológiami. Ako alternatívna, resp. podporná metóda využívajúca internetové technológie sa na univerzitách udomácnil e-learning, nachádzajúci stále širšie uplatnenie aj v slovenských podmienkach. Osobitnou kapitolou v e-learningu sú komunikačné a kooperačné nástroje, ktoré študujúcim najviac absentujú oproti tradičnej výučbe. Cieľom predloženého projektu je spracovať problematiku kooperácie a komunikácie v rámci nástrojov, ktoré poskytujú LMS, vypracovať pilotné kurzy, ktoré budú zamerané na komunikačné a kooperačné aspekty vyučovania, vypracovať metodiku tvorby predmetných systémových kurzov a poskytnúť ju širokej pedagogickej verejnosti, ktorá e-learning využíva z rôznej a na rôznej úrovni. Takto zameraný projekt môže priniesť fakultám benefity v poskytovaní celoživotného vzdelávania učiteľov základných škôl, resp. pedagogickej verejnosti, jeho ambíciou je položiť základy MOOC v podmienkach slovenských pedagogických fakúlt.

 

2015 - 2017

Grantový projekt KEGA č. 021PU-4/2015

Tvorba učebných zdrojov pre matematické pregraduálne vzdelávanie elementaristov v cudzom jazyku

Anotácia:

Projekt je orientovaný na tvorbu učebných zdrojov určených pre výučbu vybraných matematických disciplín v študijnom programe Predškolská a elementárna pedagogika v anglickom jazyku. Cieľom projektu je vytvorenie učebných textov, súboru power-pointových prezentácií, pracovných listov a diagnostických materiálov v slovenskom aj anglickom jazyku. Učebné zdroje budú prioritne vytvárané pre zahraničných študentov študujúcich na PF PU v rámci programu Erasmus. Materiály budú využiteľné aj pri výučbe matematických disciplín v skupinách slovenských študentov s rozšíreným vyučovaním anglického jazyka. Vybrané témy elementárnej matematiky budú zaradené do výučby využitím metódy CLIL (Content and Language Integrated Learning). Výstupom projektu bude súbor učebných zdrojov vytvorených v  prostredí LMS MOODLE vo forme elearningových kurzov, v anglickej verzii. Súčasťou riešenia projektu bude aj vytvorenie prekladového slovníka (na CD) základných pojmov elementárnej matematiky s didaktikou v niekoľkých variantoch: slovensko-anglický, francúzsky, nemecký, poľský, ruský, český.

Vedúci projektu:        doc., RNDr. Alena Prídavková, PhD.

Riešiteľský kolektív:    Mgr. Blanka Tomková, PhD. zástupca vedúcej projektu

           PaedDr. Edita Šimčíková, PhD.

           Mgr. Marek Mokriš, PhD.

           Mgr. Anna Vašutová, PhD.

          Mgr. Juraj Kresila, PhD.

          Mgr. Jana Kojnoková

          Mgr. Renáta Iždinská

 

2014 - 2016

Grantový projekt KEGA č. 006PU-4/2014

Systémové inovácie e-learningových kurzov s cieľom zefektívniť prípravu učiteľov primárneho vzdelávania

Anotácia:

Príprava učiteľov primárneho vzdelávania na pedagogických fakultách je ovplyvnená inovačnými trendami súvisiacimi s technológiami. Ako alternatívna, resp. podporná metóda využívajúca internetové technológie sa na univerzitách udomácnil e-learning, nachádzajúci stále širšie uplatnenie aj v slovenských podmienkach. Osobitnou kapitolou v e-learningu sú komunikačné a kooperačné nástroje, ktoré študujúcim najviac absentujú oproti tradičnej výučbe. Cieľom predloženého projektu je spracovať problematiku kooperácie a komunikácie v rámci nástrojov, ktoré poskytujú LMS, vypracovať pilotné kurzy, ktoré budú zamerané na komunikačné a kooperačné aspekty vyučovania, vypracovať metodiku tvorby predmetných systémových kurzov a poskytnúť ju širokej pedagogickej verejnosti, ktorá e-learning využíva z rôznej a na rôznej úrovni. Takto zameraný projekt môže priniesť fakultám benefity v poskytovaní celoživotného vzdelávania učiteľov základných škôl, resp. pedagogickej verejnosti, jeho ambíciou je položiť základy MOOC v podmienkach slovenských pedagogických fakúlt.

Vedúci projektu:        doc. Ing. Jana Burgerová, PhD. (PF PU, Prešov)

Spoluriešitelia z Katedry matematickej edukácie:  doc. RNDr. Iveta Scholtzová, PhD.

    Mgr. Marek Mokriš, PhD.

 

2014 - 2016

Grantový projekt KEGA 035PU – 4/2014

Zvyšovanie kvality pregraduálnej prípravy špeciálnych pedagógov v kontexte inovatívnych trendov teórie a praxe

Anotácia:

Cieľom projektu je zvyšovanie kvality pregraduálnej vysokoškolskej prípravy špeciálnych pedagógov v študijných programoch pedagogika mentálne postihnutých a pedagogiky psychosociálne narušených v kontexte ich odborných a odborovodidaktických kompetencií so zreteľom na osobnosť detí/žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami v procese špeciálnej a inkluzívnej edukácie. Prostriedkom zvyšovania kvality bude implementácia vybraných inovatívnych trendov zo špeciálnopedagogickej teórie a praxe do tvorby korpusu primárnej špeciálnopedagogickej a špeciálnej odborovodidaktickej literatúry (vysokoškolské učebnice, vysokoškolské učebné texty) s uplatnením transdisciplinárneho, komplexného, interaktívneho, integrovaného, inkluzívneho a multimediálneho prístupu. Na praxeologickej úrovni výstupom projektu bude návrh implementácie vybraných inovatívnych trendov a koncepcií do procesu špeciálnej a inkluzívnej edukácie žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami.

Vedúci projektu:        doc. PaedDr. Bibiana Hlebová, PhD. (PF PU, Prešov)

Spoluriešitelia z Katedry matematickej edukácie:  PaedDr. Veronika Palková, PhD.

 

2013 – 2015

Grantový projekt KEGA č 020UMB-4/2013

Rozvíjanie matematickej gramotnosti prostredníctvom elektronicky podporovanej výučby v odbore Predškolská a elementárna pedagogika

Anotácia:

Testovanie dosiahnutej úrovne matematickej gramotnosti žiakov je v pozornosti výskumov krajín OECD (Programme for International Student Assessment). Zverejnené dosiahnuté výsledky žiakov v Slovenskej republike v r. 2003, 2006, 2009 boli priemerné, dokonca aj tesne podpriemerné. Časť žiakov z prvých dvoch testovaní už študuje na vysokých školách aj v učiteľských odboroch. V budúcnosti budú vplývať na rozvoj matematickej gramotnosti svojich žiakov. K tomu potrebujú kvalitnú vysokoškolskú prípravu, ktorá vyžaduje aj cielene tvorenú študijnú literatúru a elektronickú podporu vyučovaných kurzov v dennej i v externej forme štúdia. Projekt sa zaoberá tvorbou obsahu elektronických kurzov (ďalej len e-kurz) a študijných materiálov v CD formáte pre rozvíjanie matematickej gramotnosti študentov odboru Predškolská a elementárna pedagogika. Matematická príprava budúcich učiteľov v materskej škole a na 1. stupni základnej školy je týmto v súlade aj so zmenami vo vzdelávaní, ktoré priniesla školská reforma a štátny vzdelávací program (ďalej len ŠVP) ISCED 0 a ISCED 1. Projekt je integráciou výučby matematiky, informačno-komunikačných technológií (ďalej len IKT) a práce s informáciami v prostredí MOODLE. V procese individualizácie vyučovania sa študent musí naučiť tvoriť nové materiály využívajúc didaktické technológie dostupné na úrovni danej doby a komunikovať prostredníctvom IKT. Výsledky projektu v podobe e-kurzov a študijných materiálov bude možné použiť na fakultách pripravujúcich učiteľov v Slovenskej republike.

Vedúci projektu:                    PaedDr. Ľubica Gerová, PhD. (PF UMB, Banská Bystrica)


Vedúci projektu na PF PU:  doc. RNDr. Alena Prídavková, PhD.

Spoluriešitelia z Katedry matematickej edukácie:    Mgr. Jana Kojnoková

 

2010-2012

Grantový projekt KEGA 163-009 PU-4/2010

Implementácia Learning Management System do matematickej a odborovodidaktickej prípravy budúcich učiteľov preelementaristov a elementaristov

Anotácia:

Projekt je zameraný na implementáciu využívania nástrojov Learning Management System(LMS) do vzdelávacieho procesu. Cieľom projektu je rozvíjanie matematickej a príslušnej odborovodidaktickej kompetencie vysokoškolských študentov, študujúcich prezenčnou i dištančnou metódou štúdia, v kontexte nového štátneho vzdelávacieho programu. Výsledkom bude súbor elektronických učebných textov využiteľných pri elektronickej podpore dištančného vzdelávania a ako doplnkový študijný materiál pri prezenčnom štúdiu. Interaktívne on-line a off-line študijné elementy budú spracované v prostredí LMS Moodle a voľne prístupné prostredníctvom Internetu.

Vedúci projektu:        doc., RNDr. Iveta Scholtzová PhD.

Riešiteľský kolektív:   Mgr. Marek Mokriš PhD. zástupca vedúcej projektu

          doc. RNDr. Alena Prídavková PhD.

         PaedDr. Edita Šimčíková

         Mgr. Blanka Tomková PhD.

         Mgr. Anna Vašutová

        PaedDr. Veronika Zeľová PhD.

        Mgr. Jana Laceková

 

2010-2012

Grantový projekt KEGA 165-016 PU-4/2010

Matematika pre život - cesty rozvíjania matematickej gramotnosti žiakov primárnej školy v kontexte medzinárodných výskumov OECD PISA a IEA TIMSS - riešiteľ projektu.

Anotácia:

Projekt sa zameriava na zlepšenie prípravy študentov a učiteľov-elementaristov na proces rozvíjania matematickej gramotnosti žiakov primárnej školy v kontexte novej školskej reformy a medzinárodných výskumov OECD PISA a IEA TIMSS. Cieľom projektu je zvýšiť fundovanosť študentov a učiteľov z praxe v oblasti použitia, hodnotenia a tvorby úloh na riešenie ktorých je potrebný matematický aparát. Vychádzajúc z akútnych potrieb pedagogickej praxe bude jedným z výstupov realizovaného projektu zbierka úloh (v elektronickej i v printovej forme) na rozvíjanie matematickej gramotnosi žiakov primárnej školy, ktorá doteraz na Slovensku chýbala.

Vedúci projektu:        doc. RNDr. Alena Prídavková PhD.

Riešiteľský kolektív:   PaedDr. Veronika Zeľová PhD. – zástupca vedúcej projektu

          doc., RNDr. Iveta Scholtzová PhD.

          Mgr. Marek Mokriš PhD.

         PaedDr. Edita Šimčíková

         Mgr. Blanka Tomková PhD.

         Mgr. Anna Vašutová

         Mgr. Jana Laceková

 

2005 -2007

Grantový projekt KEGA 3/3073/05

Elektronická učebnica didaktiky elementárnej matematiky

Anotácia:

Projekt elektronickej učebnice didaktiky elementárnej matematiky je zameraný na tvorbu elektronických výučbových materiálov, ktorých obsah bude v súlade s najmodernejšími trendmi vo vyučovaní elememtárnej matematiky a forma bude zodpovedať zásadám dištančného vzdelávania. Voľná dostupnosť a šíriteľnosť materiálov a ich viacjazyčnosť bude tvoriť základný predpoklad pre znižovanie geografických rozdielov v prístupe ku vzdelávaniu. Projekt bude otvorený k aktualizáciám a rozširovaniu príspevkami odborníkov mimo riešiteľského kolektívu.

Vedúci projektu: 

Spoluriešitelia z Katedry matematickej edukácie:

RNDr. Iveta Scholtzová, PhD. – zástupca spolupracujúceho pracoviska

RNDr. Alena Prídavková, PhD.

Mgr. Marek Mokriš

 

2005 -2007

Grantový projekt KEGA 3/3027/05 Moderné informačno - komunikačné technológie ako prostriedok ďalšieho vzdelávania učiteľov - elementaristov v matematike.

Anotácia:

Podstatou projektu je riešenie problematiky modernizácie a efektivizácie ďalšieho vzdelávania učiteľov-elementaristov v matematike prostredníctvom využitia moderných informačno-komunikačných technológií.

V tomto kontexte pôjde o vytvorenie pracoviska, ktoré bude poskytovať konzultačné služby podľa individuálnych požiadaviek učiteľov z praxe s využitím najmodernejších informačno-komunikačných technológií.

Výsledkom projektu bude fungujúce konzultačné stredisko, schopné poskytovať svoje služby v rôznych formách:

  • konzultácie a komunikácia prostredníctvom internetu (videokonferencia - prepojenie obrazu a zvuku, komunikácia zvukom, chat);
  • diskusný klub učiteľov-elementaristov;
  • konzultácie prostredníctvom e-mailu;
  • kontaktné konzultácie;
  • písomný kontakt.

Vedúci projektu:        RNDr. Iveta Scholtzová, PhD.

Riešiteľský kolektív:   RNDr. Alena Prídavková, PhD. –zástupca vedúcej projektu

          Mgr. Ing. Dáša Džubová

         Mgr. Blanka Tomková

        PaedDr. Edita Šimčíková

        Mgr. Marek Mokriš

Updated by: Peter Holdok, 30.03.2023