Language Selection mobile
Top Menu

Učiteľstvo anglického jazyka pre základné školy

Profil absolventa: anglický jazyk a literatúra v kombinácii, Bc. stupeň

Absolvent prvého stupňa vysokoškolského štúdia v odbore učiteľstvo a pedagogické vedy s orientáciou na anglický jazyk pre základné školy je spôsobilý byť asistentom učiteľa anglického jazyka na úrovni primárneho a nižšieho sekundárneho vzdelávania (ISCED 1 a ISCED 2). Ovláda obsah disciplín svojej špecializácie, princípy jeho štruktúry, je oboznámený s jeho širšími kultúrnymi a sociálnymi súvislosťami a s týmto obsahom dokáže narábať ako s produktom ľudskej činnosti. Absolvent predkladaného programu je pripravený tak, aby mohol úspešne pokračovať v štúdiu tohto odboru na 2. stupni vysokoškolského vzdelávania. Je schopný orientovať sa v organizačných podmienkach inštitucionálneho vzdelávania a dokáže pôsobiť najmä v suportívnych zložkách inštitucionálneho vzdelávania.

Absolvent má veľmi dobrú jazykovú, rečovú a interkultúrnu kompetenciu. Ovláda anglický jazyk na úrovni C1 SERR pri sprostredkovaní bežnej komunikácie, tak v hovorenej ako aj písomnej podobe, osvojil si všeobecnú kulturologickú kompetenciu, t.j. globálnu znalosť problematiky interkultúrneho komunikačného správania. Zároveň disponuje základnými teoretickými a metodologickými poznatkami z didaktiky cudzích jazykov, lingvistiky a literárnej vedy.

Absolvent je schopný identifikovať možnosti vlastného kontinuálneho profesijného rastu a učenia sa, rozvíjať flexibilitu a rýchlosť vyjadrovania, skvalitňovať svoju jazykovú a rečovú kultúru. Dokáže identifikovať a využívať možnosti na svoj ďalší rozvoj a autonómne pristupovať k rozhodnutiam o svojom ďalšom štúdiu a budúcej profesii. Absolvent si dokáže zvoliť najvhodnejšiu techniku a metódu pre vlastné učenie, ktoré realizuje v súlade s preferovanými stratégiami učenia sa zohľadňujúce jeho silné a slabé stránky. Jedinec dokáže efektívne fungovať v interakcii s inými ľuďmi a budovať tímovú spoluprácu. Vie využívať vlastné silné stránky, vyvažovať a dopĺňať silné a slabé stránky ostatných na efektívne dosahovanie cieľov. Rešpektuje etické hodnoty a všeobecne platné normy správania sa, dokáže akceptovať inakosť, byť tolerantný. Dokáže identifikovať potenciálne konfliktné situácie v triede i mimo nej a je schopný posúdiť situáciu, navrhnúť vhodné stratégie riešenia, minimalizovať disfunkcie a podporovať konštruktívny dialóg. Vie sa správať asertívne a používať efektívnu komunikáciu.

Opis študijného programu

Odporúčaný študijný plán

Informačné listy predmetov SJ

Informačné listy predmetov AJ 

Updated by: Michaela Sepešiová, 04.06.2025