Rozširujúce štúdium FYZIKY - študijný program AKTUALIZOVANÝ
Rozširujúce štúdium je osobitný druh štúdia na vysokých školách (podľa zákona č. 317/2009 Z. z. § 8 a ktorým pedagogický zamestnanec získa kvalifikačné predpoklady na výkon ďalšej pedagogickej činnosti. Rozširujúcim štúdiom si pedagogický zamestnanec rozširuje kvalifikačný predpoklad v rámci dosiahnutého stupňa vzdelania na vyučovanie ďalšieho aprobačného predmetu alebo študijného odboru.
Študijný program
Názov študijného programu |
Rozširujúce štúdium fyziky |
Študijný odbor |
Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Rozsah štúdia |
min. 200 vyučovacích hodín |
Dĺžka štúdia |
4 semestre |
Forma vzdelávania |
Kombinovaná - prezenčná, dištančná |
Hlavný cieľ
|
Umožnenie získania profesijných kompetencií potrebných na splnenie kvalifikačného predpokladu na vyučovanie ďalšieho aprobačného predmetu fyzika. |
Špecifické ciele
|
Učiteľ, ktorý absolvuje vzdelávací program:
a) získa potrebnú úroveň odborných poznatkov v oblastiach fyziky a didaktiky,
b) spozná najnovšie trendy vo vyučovaní fyziky, a to nielen v rovine teoretickej, ale aj praktickej, c) v priebehu tvorby záverečnej práce sa stane špecialistom na zvolenú tému, v rámci ktorej prejaví svoju schopnosť tvorivo pracovať s využitím odbornej literatúry a prameňov vrátane kritickej analýzy a vlastnej argumentácie.
Ďalšie ciele, viažuce sa ku konkrétnym predmetom, ktoré účastník vzdelávacieho programu absolvuje, sú uvedené v informačných listoch jednotlivých predmetov (príloha vzdelávacieho programu) |
Profil absolventa
|
Absolvent učiteľského študijného odboru je predovšetkým spôsobilý byť učiteľom predmetov prislúchajúcim jeho špecializácii na úrovni nižšieho a vyššieho sekundárneho vzdelávania. Je spôsobilý projektovať, realizovať a reflektovať vyučovací proces a spolupodieľať sa na kreovaní kurikulárnych dokumentov. Absolvent 2. stupňa študijného odboru učiteľstva dokáže:
Absolvent 2. stupňa učiteľstva fyziky ( v kombinácii) je spôsobilý byť učiteľom podľa vyštudovanej špecializácie na úrovni nižšieho a sekundárneho vzdelávania ako aj vysokých škôl. Ovláda obsah a didaktiku vyučovania fyziky, princípy štruktúry fyziky a uplatnenie fyzikálnych zákonov v technike, praxi a prírode. S týmto obsahom dokáže projektovať didaktické zámery a ciele vyučovania fyziky. Okrem zvládnutia učiteľskej spôsobilosti (projektovanie, realizácia a reflexia výučby v triede) je schopný participovať na vývoji metodických materiálov pre výučbu (učebné pomôcky, zbierky príkladov, laboratórne úlohy, testy ap.). Má poznatky z metód výskumu a vývoja v didaktike odboru, pre pokračovanie na 3. stupni vysokoškolského štúdia v študijnom odbore Teória vyučovania fyziky.
|
Podmienky prijatia na štúdium |
|
Spôsob ukončenia štúdia
|
Obhajobou záverečnej práce (v rozsahu 30 až 40 strán) a záverečnou skúškou pred skúšobnou komisiou (predsedu podľa § 41 ods. 3 zákona vymenúva ministerstvo, komisia má troch členov) |
Študijný plán: Rozširujúce štúdium fyziky
Kód študijného predmetu |
Názov študijného predmetu |
Rozsah |
Forma ukončenia |
Rok štúdia |
Semester |
Meno vyučujúceho |
2FYZ/rUKFY/18 |
Úvodný kurz do štúdia fyziky |
4/0 |
PH |
1. |
1. |
Doc. RNDr. S. Iľkovič, PhD. |
2FYZ/rMAFY/18 |
Matematika pre fyzikov |
0/8 |
PH |
1. |
1. |
RNDr. I. Čurlík, PhD. |
2FYZ/rMECH/18 |
Všeobecná fyzika 1 |
15/3 |
S |
1. |
1. |
Doc. RNDr. M. Csatáryová, PhD. |
2FYZ/rTEME/18 |
Špeciálne praktikum z fyziky |
0/4 |
S |
1. |
1. |
Mgr. Nikola Tesľuková Dr.h.c.,Doc. PaedDr. Vladimír Šebeň, PhD. |
2FYZ/rELMA/18 |
Všeobecná fyzika 2 |
12/2 |
S |
1. |
1. |
RNDr. Jozef Kmec, PhD. |
2FYZ/rZPR1/18 |
Základné praktikum z fyziky 1 |
0/7 |
S |
1. |
1. |
Doc. RNDr. S. Iľkovič, PhD. |
2FYZ/rOPTI/18 |
Všeobecná fyzika 3 |
12/2 |
S |
1. |
2. |
RNDr. J. Kmec, PhD. |
2FYZ/rZPR2/18 |
Základné praktikum z fyziky 2 |
0/7 |
S |
1. |
2. |
Doc. RNDr. S. Iľkovič, PhD. |
2FYZ/rJADF/18 |
Všeobecná fyzika 4 |
8/3 |
S |
1. |
2. |
Doc. RNDr. S. Iľkovič, PhD. |
2FYZ/rTMEC/18 |
Teoretická fyzika 1 |
8/4 |
S |
1. |
2. |
Prof. RNDr. M. Reiffers, DrSc. |
2FYZ/rDID1/18 |
Didaktika fyziky 1 |
8/4 |
S |
1. |
2. |
Dr. h. c. doc. PaedDr. V. Šebeň, PhD. |
2FYZ/rTEMP/18 |
Teoretická fyzika 2 |
8/4 |
S |
2. |
3. |
Doc. RNDr. S. Iľkovič, PhD. |
2FYZ/rDID2/18 |
Didaktika fyziky 2 |
4/0 |
S |
2. |
3. |
Dr. h. c. doc. PaedDr. V. Šebeň, PhD. |
2FYZ/rSKOP/18 |
Špeciálne praktikum z fyziky 1 |
0/8 |
PH |
2. |
3. |
Mgr. Veronika Grešová, Doc. RNDr. Sergej Iľkovič, PhD. |
2/FYZ/rZPR3/18 |
Základné praktikum z fyziky 3 |
0/4 |
PH |
2. |
3. |
Doc. RNDr. M. Csatáryová, PhD. |
2FYZZ/rKVAM/18 |
Teoretická fyzika 3- Kvantová mechanika |
12/3 |
s |
2. |
3. |
Prof. RNDr. M. Reiffers, DrSc. |
2FYZ/rDID3/18 |
Didaktika fyziky 3 |
4/4 |
s |
2. |
3. |
dr.h.c. doc. PaedDr. V. Šebeň, PhD. |
2FYZ/rSTAF/18 |
Teoretická fyzika 4 - Štatistická fyzika |
12/3 |
s |
2. |
4. |
Prof. RNDr. Marián Reiffers, DrSc. |
2FYZ/rFYZT/18 |
Fyzika tuhých látok |
8/4 |
s |
2. |
4. |
RNDr. I. Čurlík, PhD. |
2FYZ/rSEZP/18 |
Seminár k záverečnej práci |
0/3 |
PH |
2. |
4. |
Dr. h. c. doc. PaedDr. V. Šebeň, PhD. |
2FYZ/rASTR/18 |
Astronómia a astrofyzika |
4/4 |
S |
2. |
4. |
Doc. RNDr. M. Csatáryová, PhD. |
2FYZ/rOBZP/18 |
Obhajoba záverečnej práce |
S |
2. |
4. |
Prof. RNDr. M. Reiffers, DrSc., |
|
2FYZ/rSSFy/18 |
Fyzika |
S |
2. |
4. |
Prof. RNDr. M. Reiffers, DrSc., |