Centrum transferu technológií a výsledkov výskumu
Fakulta manažmentu, ekonomiky a obchodu Prešovskej univerzity v Prešove zriaďuje Centrum
transferu technológií a výsledkov výskumu v rámci spolupráce s Centrom vedecko-technických
informácií Slovenskej republiky (CVTI SR). Centrum nadväzuje na prácu už fungujúceho Laboratória
neuromarketingu.
Spolupráca medzi FMEO PU a CVTI SR vznikla za účelom implementácie projektu Národná
infraštruktúra pre podporu transferu technológií na Slovensku II implementovaného v rámci
Operačného programu Výskum a inovácie. Cieľom Centra transferu technológií a výsledkov výskumu
je popularizácia vedy a výskumu, podpora výskumu, vývoja, inovácií, podpora transferu technológií,
propagácia a medializácia témy transferu technológií, realizácia spoločných organizovaných podujatí
v oblasti vedy a výskumu.
Uvedený cieľ je možné realizovať aj prostredníctvom práce Laboratória neuromarketingu, kde
v súčasnosti prebieha výskum spotrebiteľských reakcií na rôzne marketingové podnety, pomocou
zberu biometrických dát. Výskum prebieha za aktívnej účasti študentov, čím obohacuje vzdelávací
proces o praktické a inovatívne metódy.
Výsledky výskumu majú zároveň význam aj pre podnikovú sféru, a to v oblasti testovania existujúcich
aj nových marketingových kampaní. Na FMEO PU pôsobí už 17 rokov jej Expertná a podnikateľská rada
s vyše 40 členmi spomedzi mnohých regionálnych aktérov najmä z oblasti podnikateľskej sféry a
v niektorých prípadoch aj z verejného sektora. Najmä manažéri obchodných podnikov vidia významné
možnosti budúceho uplatnenia a efektívneho využitia neuromarketingu v obchodných prevádzkach, v
mnohých obchodných procesoch a marketingových prístupoch, vo výskume spotrebiteľského
správania, v manažérskych činnostiach a pod.
Vzájomná spolupráca novovzniknutého Centra transferu technológií a výsledkov výskumu a
Laboratória neuromarketingu umožní napĺňať ciele oboch pracovísk. Výskum Laboratória
neuromarketingu bude prostredníctvom Centra transferu technológií a výsledkov výskumu
podporovaný v oblasti inovácií, propagácie, medializácie výsledkov a ďalších činností.
Zriadením Centra transferu technológií a výsledkov výskumu získava FMEO PU silného
a obohacujúceho partnera pre ďalší rozvoj vedy a výskumu, vzdelávacích činností a prepojenia
s praxou v oblasti manažmentu, marketingu a obchodu.
Ponuka neuromarketingového laboratória:
- Sledovanie pohybu očí prostredníctvom distančného Eye Trackeru (ET).
- Meranie kožno-galvanického odporu (GSR).
- Analýza mimiky tváre/povrchových emócií (FEA).
- Sledovanie mozgovej aktivity (EEG).
- Kompaktný softvér pre meranie a analýzu dát.
Laboratórium neuromarketingu Fakulty manažmentu, ekonomiky a obchodu PU ponúka v rámci
svojej činnosti neuromarketingový výskum pre podnikateľskú sféru.
Parciálne prínosy pre prijímateľov prostredníctvom využitia ponuky neuromarketingového
laboratória:
- rozširovanie potenciálu inovácií pre inovatívne podnikanie;
- rozšírenie ponuky tovarov a služieb;
- zvýšenie potenciálu vstupu na nové trhy;
- zlepšenie kvality tovarov a služieb;
- zvýšenie flexibility produkcie alebo ponuky služieb;
- zníženie nákladov firmy;
- rozvoj spolupráce podnikov s výskumnými, vývojovými a vzdelávacími inštitúciami;
- vzdelávanie pracovníkov podľa požiadaviek podnikateľskej sféry.