Language Selection mobile
Top Menu

Dr.h.c. doc. PaedDr. Vladimír Šebeň, PhD.

 
  • Meno: Dr.h.c. doc. PaedDr. Vladimír Šebeň, PhD.
  • Telefón: 7570681
  • Miestnosť: č. 297
  • E-mail: vladimir.seben@unipo.sk
  • Vedný odbor: 11-65-9 Teória vyučovania fyziky
  • Dĺžka pedagogickej praxe: 45 rokov
  • VUPCH (AR 2024/2025)

 


Aktuálna pedagogická činnosť:

  • Didaktika fyziky 1, 1.stupeň
  • Didaktika fyziky 2, 1.stupeň
  • Didaktika fyziky 3, 2.stupeň
  • Dejiny fyziky, 2 stupeň
  • Práca s talentovanou mládežou, 2.stupeň
  • Vybrané problémy didaktiky fyziky, 2.stupeň
  • Seminár k bakalárskej práci 1
  • Seminár k bakalárskej práci 2
  • Súvislá pedagogická prax 1
  • Súvislá pedagogická prax 2
  • Súvislá pedagogická prax 3
  • Diplomový seminár 1,
  • Diplomový seminár 2,
  • Vybrané problémy z didaktiky fyziky, 3. stupeň
  • Vybrané kapitoly z didaktiky fyziky, 3. stupeň
  • Didaktika fyziky 1, externé štúdium
  • Didaktika fyziky 2, externé štúdium
  • Didaktika fyziky 3, externé štúdium
  • Seminár k záverečnej práci, externé štúdium

Výber z publikačnej činnosti:

  1. ŠEBEŇ, V., 1994: Programovo – cieľový osobnostno – operačný prístup k samostatnej práci študentov. In.: Prírodné vedy matematika – fyzika – technika, Pedagogická fakulta, Ročník XXV, Prešov, s.137-140®
  2. ŠEBEŇ, V., ŠEBEŇOVÁ, I., 1999: Poznávací záujem a prírodovedné vzdelávanie. Zborník Acta facultatis studiorum humanitatis et naturae Universitatis Prešoviensis, Ročník XXXI, Prešov 1999, s. 51-59.
  3. ŠEBEŇ,V. FEČO, O.  2012. Mimoškolské formy práce a prírodovedné vzdelávanie.  Humanum . Międzynarodowe  Studia Spoleczno-Humanistyczne. No. 7(2)2011, Humanumum. Warszawa 2011. s.119-125. ISSN 1898-8431
  4. ŠEBEŇ, V., Birčák, J. 2012: The preparation of teachers of physics and the school reform. 19th Conference of  Slovak physicists.  University of Prešov. 2012.  Equlibria s.r.o.  Košice 2013. s. 37-43. ISBN 978-80-970625-8-3
  5. ŠEBEŇ,V. Czas wolny uczniów i dzialalnosč kólek zainteresowaň w szkolach podstawowych. Międzynarodowa konferencja Naukowa pod hasłem „Człowiek w procesie wychowania. Wspolczesne dylematy pedagogiki”. Lublin 2008. Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji,  Lublin 2007. s.51-57. ISBN 978-83-925024-7-0
  6. Il’kovič, S., Reiffers, M., Šebeň, , Šterbáková, K., Burger, V.,  Parma, L., Čobaľ, O., Rizak, I. and Rizak. V. 2012  High Temperature Magnetic and Thermal Properties of (PbySn1-y)2P2S6 Chalcogenides. ACTA PHYSICA POLONICA A
  7. ŠEBEŇ,V. 2016.Ksztalcenie uczniów szkoly podstawowej w zakresie nauk przyrodniczych z wykorzystaniem technologii informacyjnych i komunikacyjnych (TIK). In: Aktywnosc poznawcza i dzialaniowa dzieci w badaniach pedagogicznych.Kraków : Wydawnictwo naukowe UP, 2016, s. 214-217. ISBN 978-83-7271-979-9
  8. ŠEBEŇ,V., Lapitková,V. 2015. O projekte zameranom na podporu profesijnej orientácie žiakov základnej školy. Spoleczenstwo i edukacja. Międzynarodowe  Studia Spoleczno-Humanistyczne. No. 18(3)2015, Humanum. Warszawa 2015. s.205-208. ISSN 1898-0171
  9. Iľkovič,S.,  Reiffers,M.,  Šebeň, V.,  Šterbáková, K.,   Burger,V.,  Parma,L.,   Čobaľ,O.,   Rizak,I.,  Rizak.V.  Heat capacity and electrical resistance of (PbySn1-y)2P2S6 chalcogenides. Journal of physics: Conference series 400 [elektronický zdroj] Vol. 400 (2012), online, [4] s. ISSN 1742-6596 http://iopscience.iop.org/1742-6596/Y2012
  10. IL'KOVIČ, S.,  REIFFERS,M.,   ŠEBEŇ, V.,   ŠTERBÁKOVÁ, K.,   BURGER, V.,  PARMA, L.,   ČOBAĽ, O.,   RIZAK, I.  AND V. RIZAK, 2012.  High Temperature Magnetic and Thermal Properties of (PbySn1-y)2P2S6 Chalcogenides. ACTA PHYSICA POLONICA A 
  11. ČOBAĽ, O., RIZAK, I.,  RIZAK, V.,  IL'KOVIČ,  S.,   REIFFERS, M.,   ŠEBEŇ, V.,   BALÁŽ, P.,  a  M. TIMKO,  2013.  Effect of high-energy ball milling oh the phase transition of Sn2P2S6 ferroelectric crystals. Solid State Sciences 26 (2013) 105-109
  12. ŠEBEŇ, V. Czas wolny uczniów i dzialalnosc kólek zainteresowan w szkolach podstawowych.I n: Czlowiek w procesie wychowania. Wspólczesne dylematy pedagogiki. - Lublin : Wydawnictwo naukowe Wyzszej Szkoly Ekonomii i Innowacji, 2008. - ISBN 978-83-925024-7-0. - S. [51]-57.
  13. Šebeň,V.,  Birčák, J. The preparation of teachers of physics and the school reform /  - In: 19th conference of Slovak physicists : proceedings. - Košice : Slovak physical society, 2013. - ISBN 978-80-970625-8-3. - S. 37-41.
  14. ŠEBEŇ, V. Modernisation of physics classrooms in the current school environment   - In: 19th Conference of Czech and Slovak physicists. - Košice : Slovak Physical society, 2017. - ISBN 978-80-89855-04-9. - S. 9-13.
  15. ŠEBEŇ,V., LAPITKOVÁ, V. Education in physics and the support of professional orientation of pupils  - In: DIDFYZ 2016 [elektronický zdroj] : from the roots to contemporary education - Proceedings of the 20th international conference (Rackova valley, Slovakia; 19-22 October 2016). - Melville : AIP Publishing, 2017. - ISBN 978-0-7354-1472-3. - online, S. 060005-1-060005-4.
  16. MARYAN, M. , SEBEN,V.,  YURKOVYCH, N. Synergetics and fractality in science education = Synergetika a fraktality vo vede a vzdelávaní [print] /  - 1. vyd. - Prešov : Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2018. - 167 s. - ISBN 978-80-555-2001-8
  17. KOZUBOVSKA,I.V.,  SIDUN,L., ŠEBEŇ.V.  Multicultural training of teachers in USA = Polikuľturna pidhotovka včiteľa v SŠA [elektronický dokument] / . - In: Norwegian journal of development of the International science [elektronický dokument]. - ISSN 3453-9875. - č. 62 (2021), s. 44-47.
  18. ŠEBEŇ,V.,  KĽUČAROVÁ, A., ŠTERBAKOVÁ, K.  Critical thinking in science education [print] - In: Zbirnyk materialiv mižnarodnoji naukovo-praktyčnoji online-konferenciji "Svitovi osvitni trendy: stvorenňa tvorčoho seredovyšča STEAM-navčanňa" [print] / [bez zostavovateľa]. - Kyjev : Vydavnyctvo Nacionaľnoho pedahohičnoho universytetu im. M.P. Drahomanova, 2021. - ISBN 978-966-931-226-6. - s. 107-110.
  19. KĽUČAROVÁ,  A., ŠEBEŇ, V. Mutual relationships between the levels of cognitive interest in physics and critical thinking of primary-school students . In: DIDFYZ 2021 [elektronický dokument] : Didactic Transfer of Physics Knowledge through Distance Information . 1. vyd. – č. 2458. – Melville (USA) : American Institute of Physics . AIP Publishing, 2022. – ISBN 978-0-7354-4341-9, s. 1-8 [online]
  20.  MARYAN, M.,;  YURKOVYCH, N.,; ŠEBEŇ, V.  Low-temperature anomalies and nanosizedlevels formation of self-organized structures in the non-crystalline solids of As(Ge)-S(Se) systems [print, elektronický dokument] / - CCC ; WOS CC ; SCO. - In: Physics and chemistry of solid state [print, elektronický dokument]. - ISSN 1729-4428. - ISSN 2309-8589. - Roč. 24, č. 2 (2023). - Ivano-Frankivsk, s. 367-373.

Riešené projekty za posledných 6. rokov:

  1. KEGA 021PU-4/2024 Využitie alternatívneho meracieho systému založeného na pokročilých technológiách s prvkami automatizácie vo vzdelávaní prírodovedných predmetov.  Doba riešenia 2023-2025 -  zástupca vedúceho projektu
  2. Národný projekt   Digitálna transformácia vzdelávania a školy (DiTEdu,  Doba riešenia 2023-2028, Košice- odborný pracovník
  3. Projekt  ESF. Univerzitný vedecký park TECHNICOM pre inovačné aplikácie s podporou znalostných technológii - II. fáza,  kód projektu: 313011D232. Doba riešenia projektu 2017-2018. - odborný pracovník
  4. KEGA 009PU-4/2020  Využitie pokročilých technológií s prvkami automatizácie vo fyzikálnom vzdelávaní . Doba riešenia 2020-2022. Zástupca vedúceho projektu

 

 

Updated by: Vladimír Šebeň, 29.10.2024