Stručná charakteristika projektu
Anotácia projektu: eSports ako nová aktivita, ktorá radikálnym spôsobom mení kultúru mladých ľudí, predstavuje hranie počítačových hier založené na pravidelnom tréningu, zdokonaľovaní herných zručností, súťažení a zúčastňovaní sa turnajov. Počet hráčov eSports sa celosvetovo počíta v miliónoch, počet divákov v stovkách miliónov a dopad tohto fenoménu na ekonomiku bol v tomto roku vyčíslený na 1,5 miliardy amerických dolárov (Superdata, 2017). Psychologický výskum eSports je len na začiatku, preto cieľom tohto projektu je identifikovať skupinu kognitívnych, osobnostných a iných nepsychologických premenných, ktoré sa podieľajú na úspešnosti hráčov v troch najhranejších eSportových hrách v svojich žánroch, v strategickej hre StarCraft, MOBA hre Dota 2 a akčnej hre Counter-Strike.
Doba riešenia: 2020-2022
Riešiteľský kolektív: doc. Mgr. Marcel Martončik, PhD., zodpovedný riešiteľ
doc. Mgr. Peter Babinčák, PhD.
Mgr. Matúš Adamkovič, PhD.
PhDr. Jaroslava Babjáková, PhD.