Language Selection mobile
Top Menu

Banskobystrický kraj a jeho turistické produkty cestovného ruchu pod značkou - Za horami za dolami

Ochota pracovníkov a odborníkov v turizme, podeliť sa o úspechy ale aj o kľukatú cestu a tvrdú prácu, ktoré k nim vedú, je na Katedre turizmu a hotelového manažmentu FMEO vítaná. Študenti dostávajú lepší obraz o dianí v praxi, lepšie vnímajú prepojenie prednášaných problematík s praxou a v neposlednom rade prednášky odborníkov z praxe výrazne prispievajú k spestreniu ale hlavne kvalite vyučovacieho procesu.

V letnom semestri 2022/2023 prijala naše pozvanie produktová manažérka KOCR Banskobystrický kraj Turizmus, pani Mgr. Eva Macuľová, ktorá v rámci predmetu Turistické produkty študentom, priblížila aktuálne úspechy, výzvy a problémy krajskej organizácie Banskobystrický kraj Turizmus. Téma jej prednášky zahŕňala problematiku manažmentu, kde vysvetlila študentom organizačnú štruktúru destilačného manažmentu v Banskobystrickom kraji (OOCR a KOCR), venovala sa oblasti a významu spolupráce medzi KOCR a OOCR, ktoré v kraji pôsobia. Len na základe dobrej komunikácii, spolupráce a snahe zdieľať spoločnú víziu vzniklo aj v čase pandémie Covid – 19 veľa zaujímavých programov a turistických produktov, ktoré sa po uvoľnení proti-pandemických opatrení mohli realizovať. Rozšírený sortiment turistických produktov návštevníci BBSK ako aj domáce obyvateľstvo oslovil a už v roku 2023 boli zaznamenané úspechy. Mgr. Macuľová oboznámila poslucháčov s produktovou radou, ktorá kladie dôraz na autentické a unikátne zážitky, ktorých jadrom sú miestny / lokálny poskytovateľov tradičných remesiel a produktov (bača, včelár a pod.), ako aj komplexné turistické produkty v rámci stanovených produktových línií (Zážitkové vlaky, Tajomné hrady, Nočná obloha a ďalšie). Zdôraznila význam aplikovania udržateľných prvkov aj akým spôsobom sú do turistických produktov v banskobystrickom kraji udržateľné prvky aplikované a priblížené návštevníkom, aby ich akceptovali. Veľmi si ceníme, že študentom odkryla pozadie prípravy, rokovaní a sieťovania zainteresovaných strán, ktorých výsledkom, za pomoci marketingovej (online a offline) podpory, sú dnes úspešné a životaschopné turistické produkty. V závere prezentácie sa venovala aj úskaliam, ktorým musia v rámci destinačného manažmentu čeliť, spolupráci s influencermi a blogermi a načrtla aj ďalšie plány organizácie.

Prednáška študentov zaujala a poskytla im veľa praktických príkladov, riešení problémov a fakt, že práca so srdcom a zanietením prináša výsledky.

Odborná prednáška bola realizovaná ako súčasť projektu KEGA  005PU-4/2022 „Inovácia študijného programu Turizmus, hotelierstvo a kúpeľníctvo v prvom stupni štúdia v študijnom odbore Ekonómia a manažment“.

doc. Ing K. Šambronská, PhD.

Updated by: Kristína Šambronská, 06.11.2023