Teória vyučovania fyziky
Teória vyučovania fyziky (PhD. stupeň)
Absolvent doktorandského štúdia ovláda vedecké metódy výskumu v oblasti vyučovania fyziky a dokáže tvoriť a vedecky analyzovať obsah a metódy školskej fyziky vo všetkých stupňoch vzdelávania (vrátane celoživotného vzdelávania) a dokáže navrhovať využitie nových technológie vo výučby fyziky. Vie vytvárať nové vzdelávacie materiály ako štandardy, osnovy, časti učebníc, príprava experimentov vo vyučovaní fyziky. Absolvent tretieho stupňa vysokoškolského štúdia Teória vyučovania fyziky ovláda vedecké metódy výskumu v oblasti vyučovania fyziky. Tento výskum dokáže vykonávať s vysokou mierou tvorivosti a samostatnosti. Absolvent je schopný analyzovať a vytvárať nové postupy pri vyučovaní fyziky a experimentálne ich overovať. Dokáže hodnotiť a analyzovať znalosti žiakov a študentov a zavádzať nové technológie do vyučovania fyziky. Je schopný využívať nové technológie pri vzdelávaní poslucháčov a pri celoživotnom vzdelávaní učiteľov, vrátane e-Learningu. Absolvent je schopný šíriť vedecké poznatky medzi odbornou verejnosťou a samostatne vykonávať vzdelávanie učiteľov fyziky.
Teoretické vedomosti
Absolvent odboru Teória vyučovania fyziky (3. stupeň)
- vedecky báda a prináša vlastné riešenia problémov v oblasti vyučovania fyziky a v hodnotení a analýze znalostí žiakov a študentov.
Absolvent odboru Teória vyučovania fyziky si osvojí
- Zásady vedeckej práce, metódy pedagogického výskumu zameraného na vyučovanie fyziky, metódy tvorby pedagogických dokumentov a tvorbu učebných materiálov. Pozná etické a spoločenské aspekty vedeckej práce a ovláda techniky prezentácie výsledkov. Je schopný pracovať a komunikovať vo vedeckom tíme.